همکاری در فروش چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

یکی از سیستم های نوین کسب درآمد از اینترنت سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. تا قبل از این معمولا اکثر افراد وقتی که اسم کسب درآمد از اینترنت را می‌شنوند، اینجوری تصور می‌کنند که حتما باید خودشان کالایی برای فروش داشته باشند، یا یک فروشگاه اینترنتی برای عرضه‌ی مجموعه‌‌ای از محصولات طراحی کنند. هر چند این روش هم یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی هست اما یه درآمدزایی بلند مدت و سخت هست.

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب و پردرآمد یا باید خودتان تولید کننده‌ی یک محصول باکیفیت باشید یا توزیع کننده‌ی مجموعه ای از محصولات با کیفیت. در هر دو صورت شما به عنوان فروشنده در مقابل اعتمادی که مشتری به شما داشته، کاملآ مسئولید. باید رضایت مشتریان را به دست بیاورید، پشتیبانی قوی داشته باشید، در قبال کالاهای معیوب ضمانت تعویض و ارجاع داشته داشته باشید و فکری هم برای کالاهایی که در انبار می‌مانند بکنید.

 

حالا ما چرا بریم سراغ این جور دردسرها وقتی که چند ده کار هست که میشه راه اندازی کرد. در این مطلب من قصد دارم یک راه‌ ساده‌ برای درآمد زایی آنلاین به شما معرفی کنم. اونم همکاری در فروش است.

 

در ادامه این مطلب با من همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم و هر چه سریعتر وارد این بازار کار شویم چون که همین الان افرادی هستند که از همکاری در فروش دیجی کالا بیش از ۵۰ میلیون در ماه درآمد کسب می کنند. پس چرا ما یکی از این افراد نباشیم!

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ در واقع نوعی از بازاریابی دو سر برد است که به سیستم همکاری در فروش بازار آنلاین اطلاق می شود. در این بازاریابی هر دو طرف (فرد بازاریاب و شرکت همکاری در فروش) سود می کنند و ضرری در میان نیست و خبری از قرارداد های جدی نیست.

درسته که این روش بازاریابی آسان و بدون هزینه برای کسب درآمد هست و از شرکت های بزرگ گرفته تا افراد عادی می توانند در آن شرکت کنند، اما نتیجه بخشی آن نیازمند زمان و صبر زیادی است.
به عنوان فردی که در این زمینه یه مقدار تجربه دارم ازتون خواهش می کنم اگر می خواهید از همکاری در فروش کسب درآمد کنید، صبر و حوصله داشته باشید. اگر صبر و حوصله ندارید همین الان مطلب رو ببندید و برید سراغ کسب و کار دیگه!

 

 

همکاری در فروش چیست؟

 

همکاری در فروش همانطور که از اسمش پیداست یعنی همکاری کردن در فروش بیشتر برای مجموعه ی موردنظر و سود بیشتر برای هر دو طرف (بازاریاب و شرکت همکاری در فروش).
این سیستم فرآیندی است که در آن افراد با استفاده از بازاریابی محصولات شرکت‌ها کسب درآمد می‌کنند که برخلاف مفهوم پیچیده آن، پروسه ی ساده و بدونه هزینه است.
شما تنها باید برای خدمات و محصولات شرکت هایی که همکاری در فروش دارند، بازاریابی کنید. شما کاری به ارسال محصول، برگشت و خرابی محصول، پشتیبانی محصول و چندها مشکل دیگه ندارید. کار شما فقط و فقط بازاریابی است.

برای همکاری در فروش شما تنها خریدار را با فروشنده مرتبط می‌کنید و مسئولیت کیفیت و خدمات پس از فروش با عرضه کننده محصول است نه شما.

همچنین نگران انبار کردن اجناس و توزیع آن نیستید و هر وقت تمایل داشتید می‌توانید به این روش درآمد زایی پایان بدهید و با مجموعه ی دیگری کار کنید.

 

همکاری در فروش

 

مقاله پیشنهادی: تولید محتوای دیجیتال چیست

 

 

این سیستم چگونه کار می‌کند؟

 

 

از آنجا که سیستم همکاری در فروش از طریق تقسیم فرایند بازاریابی محصولات بین بازاریابان مختلف که به صورت مستقل از یکدیگر کار می‌کنند، عمل می‌کند، می‌تواند به عنوان اهرمی مهم در استفاده از توانایی‌های افراد گوناگون برای ارائه یک استراتژی بازاریابی کارامد و موثر تلقی شود.

فرایند بازاریابی در این سیستم سه مورد مهم دارد که عبارتند از:

  1. فروشندگان محصول
  2. همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان
  3. مصرف کنندگان

واسه این که از فرایند همکاری در فروش اطمینان حاصل کنیم و به موثر بودن این سیستم پی ببریم، رابطه اشتراکی‌ بین این سه گروه را با هم بررسی می‌کنیم:

 

فروشندگان محصولات

 

یک فروشنده می‌تواند یک کارآفرین کوچک باشد و یا یک تشکل اقتصادی بزرگ، حتی می‌تواند یک دستفروش، یک بازرگان و یا یک شرکت تولیدی باشد. یک محصول هم می‌تواند ماهیت فیزیکی مانند( لوازم آرایشی) و هم ماهیت خدماتی مثل (آموزش حرفه خیاطی) و ماهیت دیجیتالی (فروش فایل) داشته باشد.
حالا ممکن است که فروشندگان خودشان فرایند بازاریابی را انجام دهند و یا اینکه به بازاریابان مستقل بسپارند.

 

همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان

 

بازاریاب و یا توزیع کننده محصول ممکن است یک شرکت و یا یک فرد باشد که محصول را از طریق یک پروسه بازاریابی جذاب به خریداران بالقوه عرضه می‌کند.

اینطوری بگم که یک بازاریاب مصرف‌کننده را قانع می‌کند که محصول موردنظر، ارزشمند و مفید است و آنها را ترغیب می‌کند که محصول را خریداری کنند. در صورتی که محصول رو خریدن، یه درصدی از فروش محصول به بازاریاب داده می شود.

مصرف کنندگان

 

مصرف کنندگان بازیگران اصلی این سیستم بازاریابی هستند. بازاریابان از طریق شبکه های اجتماعی و وب‌سایت‌ها محصولات را با آنها به اشتراک می‌گذارند. هر زمان که کاربری جنسی را خریداری کرد، تولید کننده و بازاریاب وابسته هر دو منتفع خواهند شد.

 

 

مزایا کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

  • نیازی به تولید محصول یا خدمات نیست.
  • نیازی به انبارکردن یا حمل محصولات نیست.
  • برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش نیازمند هیچ گونه سرمایه گذاری نیستید.
  • در هر وقت و مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید کار کنید.

معایب کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

  •  ایجاد ترافیکی (بازدیدکننده از سایت) که منجر به درآمد شود کمی زمان‌بر است.
  •  یک همکاری بد می‌تواند به اعتبار سایت شما آسیب بزند. برای جلوگیری از این اتفاق باید مراقب باشید و با کسب‌وکارهای مطمئن و باکیفیت وارد همکاری شوید.
  •  شما هیچ کنترلی بر روی کیفیت محصول، خدمات یا چگونگی انجام کسب‌وکار ندارید.
  •  ممکنه هکر ها لینک های افیلیت شما را بدزدند و کمیسیون شما را برای خودشان بردارند که این یک نوع سرقت اینترنتی است.

بهترین سایت همکاری در فروش دیجی کالا

در حال حاضر یکی از بهترین سیستم های افیلیت ایران سیستم همکاری در فروش دیجی کالا هست. این سیستم از سال ۹۷ راه اندازی شده و همین الان حدود ۳۰ هزار سایت دارن از این سیستم درآمد کسب می کنند.

 

سایت دیجی استایل نیز به تازگی سیستم همکاری در فروشش راه اندازی کرده که می توانید با این سایت هم همکاری داشته باشید.

 

همکاری در فروش بیش از ۲۰ سال در دنیا راه اندازی شده که ابتدا سایت آمازون در سال ۱۹۹۶ این سیستم رو راه انداخت و چند ساله که تو ایران جا افتاده و روز به روز این بازار داره بزرگ تر میشه. پس اگر می خواهید از قافله عقب نمانید، سریع وارد این بازار کار بشید و درآمد خوبی را از این راه به دست بیارید.

آیا با این روش می توان به درآمد خوبی رسید؟

بله صدرصد با این روش می توان به درآمدهای چند ده میلیونی در ماه رسید. اما فراموش نکنید که موفقیت به‌خاطر چیزی که انتخاب کرده‌اید حاصل نمی‌شود، بلکه به این مربوط می‌شود که آیا کاری که باید انجام شود به‌درستی و به‌صورت منسجم انجام می‌شود یا خیر.

نتیجه گیری

اگر کسب و کاری دارید و قصد دارید آن را با کمترین هزینه گسترش دهید و درآمد ثابتی در ماه داشته باشید، یکی از بهترین گزینه ها استفاده از سیستم همکاری در فروش است.
پس در موضوعات پرطرفدار شروع به تولید محتوا کنید. مطمئن باشید با همکاری در فروش محصولات و خدمات مختلف می توانید ماهیانه درآمد بسیار بالایی داشته باشید.
به پایان بحث شیرین همکاری در فروش رسیدیم. اگر نظری یا سوالی در مورد این موضوع داشتید، خیلی خوشحال میشم نظر ارزشمندتون رو برای ما کامنت بزارید.
اگر می خواهید از افیلیت مارکتینگ درآمد میلیونی در ماه داشته باشید پیشنهاد می کنم در دوره کسب درآمد از همکاری در فروش مدیر وب شرکت کنید.

 

Sending
User Review
۰ (۰ votes)
2 نظرات
  1. سارا می گوید

    سایت خیلی خوبی دارید 
    امیدوارم موفق باشید

  2. amir می گوید

    مطالب بسیار آموزنده و کاربردی هستند
    از شما تشکر می کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.