۱۰ ایده شگفت انگیز کارآفرینی در منزل برای خانم ها

یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سوال‌هایی که در گوگل جست‌وجوی بسیار زیادی دارد، این است که کارآفرینی در منزل برای خانم ها یا کسب و کار خانگی چیست و ما چگونه می‌توانیم یک کسب و کار کوچک خانگی راه اندازی کنیم و بتوانیم برای خودمان به صورت کاملاً مستقل کار کنیم.

شما در هر شرایطی که هستید، در هر جای دنیا زندگی میکنید میتوانید کسب و کار خانگی تان را راه اندازی کنید. البته قبل از راه اندازی کار در منزل باید ایده ی مناسب و پولسازی را انتخاب کنید.

به دلیل اینکه بسیاری از افراد ایده مناسبی برای راه اندازی کار در خانه ندارند در این مقاله می‌خواهیم به بایدها، نبایدها و ۱۰ ایده کارآفرینی در منزل برای بانوان بپردازیم و خواهید دید که حتی بدون سرمایه زیاد، ولی با پشتکار و تلاش فراوان می‌توان به موفقیت رسید.

 

مزایای کسب و کار خانگی برای خانم ها

کسب و کار خانگی پدیده جدیدی نیست، بلکه در نتیجه تغییرات و تحولاتی که در فعالیتهای اقتصادی – اجتماعی امروز به وجود آمده به آن توجه بیشتری شده است و این نوع کسب و کارها روز به روز گسترش و توسعه می یابند.

از همین ابتدا یادتان باشد که بدون برندسازی نمی توان یک کسب و کار پولساز راه اندازی کرد پس حتماً قبل از مطالعه این مقاله اهمیت و دلایل برندسازی برای هر کسب و کار را بشناسید.

 

ایده های کسب و کار خانگی در منزل

 

همچنین در نظر داشته باشید که کسب و کار خانگی هم یکی از شاخه های کسب و کار است که نیاز به تبیین چشم انداز ، تدوین قوانین و توجه صاحب نظران متخصص در حوزه کسب و کار دارد و مانند همه کسب و کارها دارای مزایا و معایبی است که در زیر به چند مورد از این مزیت ها اشاره کرده ایم:

  • ریسک مالی پایین و سرمایه اولیه کم
  • ساعات کاری منعطف
  •  استفاده از سایر افراد خانواده در توسعه کسب و کار
  •  بازدهی بالا
  • امکان پیاده سازی انواع ایده ها
  • کاهش هزینه هایی مانند مالیات، حمل و نقل و اجاره
  • امکان فعالیت در چند شغل به صورت همزمان
  • سود دهی بالا

 

کارهای ممنوعه کارآفرینی در خانه

مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از کسب و کارهای نوپا در چهار تا پنج سال ابتدایی شروع کسب و کارشان شکست می خورند. شاید بنیانگذاران آن‌ها به اندازه کافی مبتکر و نوآور نباشند تا در بازار رقابتی امروز فعال باشند. دلایل متعددی می تواند در شکست کسب و کارها، نقش داشته باشد که مهمترین آنها در زیر تحت عنوان اشتباه های کارآفرینی ارائه شده است.

 

ایده برای کسب و کار خانگی

 

اشتباه اول: ریسک مالی

در بعضی موارد بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند، از تمام سرمایه خود استفاده می کنند و در اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار می دهند. برخی بدون آنکه شناختی از زمینه مورد نظر داشته باشند، کار با هزینه هنگفت شروع می کنند و پس از چند ماه شکست می خورند.

لذا اگر دارای سرمایه اولیه زیادی هستید و ریسک کردن برای شما خطری ایجاد نمی کند، میتوانید این بخش را نادیده بگیرید اما اگر قصد دارید با سرمایه کم وارد کارآفرینی شوید، توصیه می کنم از تمام سرمایه خود در شروع کار استفاده نکنید و در مقیاس بسیار کوچک شروع کنید و کم کم آنرا توسعه دهید.

 

اشتباه دوم: شریک کاری

اشتباه دوم افراد تازه کار این است که از شریک استفاده می کنند و یا اینکه از افراد خانواده برای راه اندازی کسب و کار کمک می گیرند. طبق تحقیقات انجام شده، بیش از ۶۵% از استارت آپ هایی که با دو یا سه شریک کاری و یا بصورت خانوادگی شروع به کار کرده اند، پس از مدتی با چالش های بزرگ بر سر رهبری سازمان مواجه شده اند. در ابتدای کار به دوستان توصیه می کنیم که بصورت فردی اقدام کنند و در صورت نیاز از مشاوره و کمک دیگران استفاده کنند.

همچنین دیده شده است که بسیاری از افراد بدون اطلاع از شرایط حقوقی کسب و کار و شراکت، استارت آپ خود را پایه ریزی کرده اند و هیچ قراردادی در مورد شرح وظایف و جایگاه سازمانی تدوین نکرده اند و با گسترش کسب و کار و اختلافات و سهم خواهی طرفین، باعث نابودی آن شده است.

 

اشتباه سوم: اخذ وام

اشتباه بعدی خانم ها و اغلب کارآفرینان، اخذ وام برای راه اندازی کسب و کار است. یک تحقیق دیگر در مورد استارت آپ ها نشان می دهد که بیش از نیمی از کسب و کارهایی که با وام های بانکی شروع به کار کرده اند، با شکست مواجه شده اند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا با یک سرمایه کم شروع کنید و از قرض گرفتن پول و اخذ وام خودداری کنید. زمانی که کسب و کار خود را با وام شروع می کنید، تمام تمرکز شما بر روی بازگرداندن آن قرار می گیرد و نمی توانید عملکرد خوبی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: ” رفتار مصرف کننده

 

جذاب ترین ایده های کارآفرینی در منزل برای بانوان

به یاد داشته باشید که اگر هریک از ایده های کارآفرینی معرفی شده زیر را بلد نیستید، می‌توانید از طریق ویدیوهای آنلاین رایگان یا کلاس های حضوری آموزش های کار در منزل برای خانم ها را بیاموزید.

همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه ای کمتر از کلاس های حضوری از سایت های آموزش مجازی، حرفه و تخصص مورد نظر خود را بیاموزید. برخی از این سایت ها در پایان دوره، گواهی و مدرک معتبر نیز ارائه می‌کنند.

۱. نمد دوزی

شما شاید در طول زندگی خود به خرید عروسک های کوچک نمدی پرداخته باشید. اما باید این نکته را بدانید که شما نیز می‌توانید با دیدن آموزش به راحتی به تهیه و ساخت عروسک های نمدی بپردازید و از این طریق کسب درآمد کنید.

 

ایده کار خانگی برای بانوان

 

هنر نمد دوزی یک فعالیت بسیار ساده و جذاب می‌باشد که شما عزیزان می‌توانید با هر سن و تخصص خاصی دست به انجام آن بزنید. شما برای ساخت عروسک های نمدی نیازمند صرف هزینه زیادی نیستید، به این دلیل نمد دوزی یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها و کسب و کارهای خانگی به شمار می‌رود که هر روز به افراد فعال در این صنعت افزوده می‌شود.

 

۲. چرم دوزی

چرم دوزی نیز یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی می‌باشد که بانوان می‌توانند به آن به عنوان یک شغل خانگی نگاه کنند. اما نکته مهم فعالیت چرم دوزی این مسئله می‌باشد که شما باید برای انجام آن به کسب مهارت در این صنف شغلی بپردازید.

به این خاطر شما می‌توانید با مراجعه به کلاس‌هایی که در مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش چرم دوزی برگزار می‌شود به این مهارت دست پیدا کنید.

 

ایده راه اندازی کسب و کار خانگی

 

چرم دوزی نیز مانند نمد دوزی یک شغل کارآمد و سود آور برای بانوان می‌باشد که نیاز به صرف هزینه های زیادی ندارد، به همین دلیل شما می‌توانید به آن به عنوان یک شغل خانگی پر سود نگاه کنید. چرم دوزی و ساخت کالا های چرمی نیازمند دقت و ظرافت خاصی می‌باشد.

به این خاطر که زنان دارای ظرافت و سلیقه خوبی می‌باشند به راحتی می‌توانند از عهده چنین فعالیتی برآیند. البته کیفیت کالا های چرمی ساخته شده شما می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی درآمد شما داشته باشد، به این خاطر ما به شما توصیه می‌کنیم که بعد از کسب تجربه زیاد در این صنعت و بالا بردن کیفیت کار خود به عرضه محصولات چرمی خود بپردازید.

 

۳. خیاطی، محبوب ترین ایده کارآفرینی در خانه برای خانم ها

امروزه صنعت مد و لباس یکی از پرسودترین فعالیت‌هایی می‌باشد که بیشتر افراد به سمت آن کشیده می‌شوند. و دلیل این امر نیز این نکته می‌باشد که نیاز انسان‌ها برای لباس و پوشش خود هرگز تمام نمی‌شود و بلکه هر روز نسبت به روز گذشته گسترده‌تر می‌شود.

به همین خاطر خیاطی در منزل برای بانوان و خانم‌ها می‌توان یک ایده بسیار مناسب و جذاب باشد که علاوه بر کسب درآمد می‌تواند از لحاظ روحی نیز بر روحیات آنان تاثیر بگذارد. زیرا همزبانی با مشتریان و گفتگو با آنان باعث نشاط بیشتر روح آنان می‌شود.

 

ایده کارآفرینی در منزل برای خانم ها

 

خیاطی در خانه نیز مانند دو شغل و فعالیتی که در بالا به معرفی آنها پرداختیم نیازمند مهارت می‌باشد، به همین دلیل شما می‌توانید با مشاهده آموزش های مربوط به خیاطی به راحتی و بدون صرف هزینه به یادگیری خیاطی بپردازید. همچنین خیاطی در منزل نیازمند سرمایه بسیار زیادی نمی‌باشد و شما می‌توانید به راحتی به کسب سود خاصی در این باره دست پیدا کنید.

 

۴. ساخت عروسک

عروسک سازی بر خلاف شغل‌های قبلی که در این مطلب به بررسی و معرفی آنها پرداختیم علاوه بر مهارت نیازمند خلاقیت نیز می‌باشد. شما باید برای طراحی عروسک علاوه بر خلاقیت با روحیه بچه‌ها و کودکان نیز آشنا باشید، تا بتوانید بر اساس این اطلاعات به طراحی عروسک‌هایی بپردازید که زودتر به فروش برسند و درآمد زیادی دست شما را بگیرد.

 

ایده برای کسب و کار خانگی در منزل

 

عروسک سازی نیز مانند سایر ایده‌های خلاقانه کسب و کار کارآفرینی برای بانوان که ما به بررسی آنها پرداخته‌ایم نیازمند هزینه زیادی نمی‌باشد و شما می‌توانید با سرمایه گذاری بسیار کمی به عروسک سازی مشغول شوید.

 

۵. شمع سازی

یکی از دیگر موارد ایده کارآفرینی در منزل برای خانم‌ها فعالیت شمع سازی می‌باشد که دارای جذابیت بسیار زیادی می‌باشد و علاوه بر کسب درآمد می‌تواند باعث تغذیه روحی ما نیز بشود. اکثر افراد از شمع‌ها برای زیبایی دکوراسیون و ساخت فضای معنوی استفاده می‌کنند.

البته در این میان طراحی و شکل های شمع می‌تواند بر زیبایی های آنها اضافه کند. شمع سازی نیازمند مهارت خاصی نمی‌باشد و شما عزیزان می‌توانید با تهیه مواد لازم برای ساخت شمع و چند قالب فانتزی به راحتی به ساخت شمع و فروش آنها بپردازید.

 

شمع سازی - روش های شروع کسب و کار خانگی

 

اما نکته مهم این شغل خانگی برای بانوان این نکته می‌باشد که این فعالیت در مقایسه با موارد ذکر شده درآمد چندانی ندارد و شما بیشتر می‌توانید به آن به جنبه تفریح و فراغت نگاه کنید و درآمد متوسطی را به دست بیاورید.

 

۶. بسته بندی حبوبات

همواره تولید و بسته بندی حبوبات یکی از پولسازترین فعالیت‌ها و شغل‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل شما عزیزان می‌توانید با استفاده از بسته بندی و فروش حبوبات مختلف به کسب درآمد بپردازید.

 

ایده کارآفرینی در خانه

 

شما برای این کار می‌توانید ابتدا به جهاد سازندگی و سپس شبکه بهداشت سلامت مراجعه کنید و مجوز‌های لازم را برای انجام این کار را کسب کنید.

شما با این فعالیت ابتدا مقداری حبوبات را تهیه خواهید کرد و سپس با بسته بندی و فروش آنها با قیمت مناسبی می‌توانید به سود خوبی دست پیدا کنید.

 

۷. بسته بندی خشکبار

یکی دیگر از ایده‌های پردرآمد در خانه برای بانوان بسته بندی خشکبار می‌باشد. همواره تغذیه از طریق خشکبار می‌تواند نیاز های مختلف بدن ما را تامین کند به همین خاطر مصرف خشکبار در جوامع مختلف بسیار زیاد می‌باشد.

در کشور ایران نیز بیشتر مردم به مصرف خشکبار می‌پردازند. بسته بندی خشکبار نیز مانند بسته بندی حبوبات نیازمند مجوز می‌باشد، به این خاطر شما می‌توانید با مراجعه به جهاد سازندگی و سازمان بهداشت به کسب این مجوز بپردازید و با اطمینان محصولات بهداشتی را روانه بازار کنید.

 

ایده کسب و کار خانگی

 

در بسته بندی خشکبار شما مقداری خشکبار را به صورت فله‌ای تهیه می‌کنید و سپس با قرار دادن در دستگاه بسته بندی به عرضه آن به بازار می‌پردازید.

این فعالیت نیز مانند ایده‌های قبلی برای کار در منزل نیازمند سرمایه زیادی نیست و شما می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمی به سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

 

۸. پاک کردن و بسته بندی سبزی

سبزی یکی از مواد اولیه سر سفره غذای هر ایرانی می‌باشد که بانوان و زنان خانه دار به تهیه و پاک کردن آن می‌پردازند. اما یک ایده بسیار پولساز و موفق در رابطه با کارآفرینی در خانه برای بانوان، تهیه سبزی و بسته بندی سبزی پاک کرده آن است که خانم‌ها می‌توانند از این طریق به کسب درآمد نیز بپردازند.

بانوان به ویژه آن دسته از بانوانی که شاغل هستند، همواره به دنبال این امر بوده اند که بتوانند از زحمت پاک کردن سبزی فرار کنند و شما با استفاده از این حربه می‌توانید به سود و پول خیلی خوبی دست پیدا کنید.

 

ایده های کارآفرینی در خانه برای خانم ها

 

سود این کار چند برابر است، به این صورت که شما عزیزان یک مقدار سبزی را به صورت فله‌ای تهیه می‌کنید و با پاک کردن و بسته بندی آنها به صورت وزن های مشخص با چند برابر سود این بسته بندی‌ها را به فروش می‌رسانید.

شما در این حالت ابتدا باید با مغازه محله خود در ارتباط باشید و بتوانید با هماهنگی با ایشان از طریق مغازه به فروش سبزی بپردازید. همچنین نکته مهم درباره این ایده کارآفرینی برای زنان این مسئله می‌باشد که این فعالیت و شغل در دسته پولسازترین ایده‌ها قرار دارد.

 

۹. شیرینی پزی

اگر در تهیه پخت شیرینی و دسر هم خلاقیت و هم مهارت دارید می‌توانید این ایده کارآفرینی را جدی بگیرید. زیرا از این طریق شما عزیزان می‌توانید به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

اکثر بانوان ایرانی با نوع تهیه و پخت شیرینی‌ها و دسر های غذایی آشنا ندارند و به همین دلیل همواره به دنبال این هستند که از طریق های مختلف آموزش ببینند و بتوانند به پخت چنین غذاها و دسرهایی دست پیدا کنند.

 

ایده برای راه اندازی کسب و کار خانگی

 

بنا به این دلیل که فروش مواد غذایی مانند شیرینی و دسر در بازار نیازمند جواز کسب و مجوز بهداشت می‌باشد و همچنین آنها زود فاسد می‌شوند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام به معرفی خود و هنری که دارید بپردازید، و با آموزش نوع پخت شیرینی و دسر به درآمد خوبی در شبکه های اجتماعی دست پیدا کنید.

 

۱۰. ساخت زیور آلات

زیور آلات همواره یک از کالاهایی می‌باشد که بانوان به تهیه و استفاده از آن علاقه دارند و پول و هزینه زیادی را برای این کار صرف می‌کنند. به همین خاطر ساخت زیور آلات در خانه می‌تواند یک ایده کارآفرینی پرسود برای بانوان باشد. زیرا آنها علاوه بر کسب درآمد می‌توانند از این طریق به روحیه شاد و خوبی نیز دست پیدا کنند.

البته شما برای این کار نیازمند مهارت نیز هستید تا بتوانید به ساخت زیورآلات زیبا و جذاب بپردازید و از این طریق درآمد بیشتری را نیز به دست بیاورید.

 

ایده کارآفرینی برای بانوان

 

شما برای کسب مهارت ساخت زیورآلات می‌توانید به کلاس های آموزش آن که در کارگاه های مختلف و فنی حرفه‌ای برگزار می‌شود مراجعه کنید تا بتوانید با یادگیری بهتر به ساخت زیورآلات بپردازید.

شما برای این فعالیت چند محدوده کار وسیع دارید که بر اساس آن می‌توانید محصولات متنوعی را تولید کنید. در ادامه به معرفی چند زیور آلات که شما می‌توانید به ساخت آنها مشغول شوید می‌پردازیم.

• گردن بند
• دست بند
• گوشواره
• تاج سر
• سنجاق دستی
• و …

۱۱-تولید محتوا و نویسندگی

کارآفرینی در منزل برای خانمهابسیاری از خانم ها توانایی فوق العاده ای در زمینه نویسندگی دارند، به همین دلیل ما به شما کاربران عزیز پیشنهاد می کنیم که با استفاده از این توانایی و استعداد به کسب درآمد بپردازید. برای انجام این کار شما با ید به دنبال سایت‌ها و وبلاگ‌هایی بگردید که به دنبال نویسنده به عنوان نشر دهنده محتوا می باشند. در این نوع کسب و کار اینترنتی شما باید با استفاده از خالقیت خود بتوانید مطالب های مختلفی را نشر دهید و از این طریق به کسب درآمد دلخواه خود برسید، البته لازم به ذکر است که بگوییم برای این فعالیت شما باید مهارت‌ های خاصی را یاد بگیرید.


۱۲-طراح لباس در خانه

کارآفرینی در منزل
همانطور که در ایده خیاطی نیز بیان کردیم امروزه صنعت مد و لباس از پردرآمدترین فعالیتهای جهان شناخته میشود که افراد زیادی از این طریق نتوانسته اند به درآمد دلخواه خود برسند. ایده طراحی لباس در خانه توسط بانوان یک ایده موفق است که شما میتوانید با طراحی لباس و فروش طرح های خود به درآمد زیادی دست پیدا کنید. طراحی لباس هم مانند سایر شغلهای پردرآمد نیازمند مهارت میباشد، اما نکته حائز اهمیت در رابطه با کار طراحی لباس این می‌باشد که شما نیاز به سرمایه مالی ندارید و تنها با استعداد و ذهن خود میتوانید با طراحی مدل های مختلف لباس به درآمد دلخواه برسید.


۱۳-قلاب بافی در خانه

کارافرینی در خانه
قلاب بافی یکی دیگر از ایده‌های کارآفرینی در منزل برای خانم‌ها است که دارای ارزش هنری میباشد و افراد جامعه نیز به صورت گسترده از آن استقبال میکنند. قلاب بافی یکی از صنایع قدیمی است که ۵۵۰ سال قبل از میلاد رواج داشته است، شما با این هنر میتواند به درآمد خوبی برسید شما با استفاده از نخ و کاموا و قلاب میتوانید به ساخت لباس و اشیاء بپردازید، این نوع بافتنی‌ها چون سبک کلاسیک دارند، بسیاری از افراد از آن استفاده میکنند. شما میتوانید با صرف کمترین هزینه به بافتن اجناس مختلف بپردازید و با فروش آنها به سود خوبی برسید.


۱۴-ساخت دکمه در منزل

ایده کارآفرینی

 

این مسئله روشن است که بیشتر لباس‌ها و اجناسی که در کارگاه های تولید دوخته میشوند، نیازمند دکمه هستند تا به صورت کامل به بازار فروش عرضه شوند. به همین دلیل بسیاری از کارگاه ها اقدام به خرید دکمه از سایر افراد میکنند تا بتوانند محصولات خود را تکمیل نمایند، شما بانوان گرامی می توانید با خرید دستگاه دکمه و گرفتن سفارش از کارهای خیاطی لباس به درآمد خوبی برسید. تهیه و ساخت دکمه یک ایده پولساز برای زنان است که نیاز به امکانات خاص ندارد، تنها با خرید یک دستگاه شما میتوانید صاحب یک شغل با ارزش شوید و در یک مدت زمان کوتاه به سود چهار برابری برسید.


۱۵- گلدوزی در خانه

ایده کارآفرینی در منزل

گلدوزی بر روی پارچه یکی از زیبا‌ترین هنرهای دستی است که طرفداران زیادی در میان بانوان دارد، شما کاربران عزیز میتوانید با استفاده از این هنر وارد بازار و فعالیت کاری شوید. افراد مختلف برای اینکه بتوانند بر روی لباس‌ ها و پارچه‌ های خود طرح های زیبایی داشته باشند مبلغ خوبی را هزینه می کنند شما با استفاده از این فرصت میتوانید از گلدوزی پول بسازید. گلدوزی به فعالیتی میگویند که بانوان با استفاده از سوزان و نخهای ابریشمی به شکلهای مختلفی را بر روی پارچه رسم میکنند، تنها کافیست شما با خالقیت باشید تا بتوانید با ارائه طرح‌های زیبا مشتریان ثابتی برای خود دست و پا کنید.

سخن آخر

شما هرکاری را که انتخاب کنید می توانید آن را در اینستاگرام به فروش برسانید و پس از مدتی اگر اصولی کار کنید و صفحه ای جذاب در اینستاگرامداشته باشید، به قدری موفق خواهید شد که می توانید در فضای اینترنت نیز فعالیت کنید و برای خودتان سایت هم راه اندازی کنید و روز به روز فروش خودتان را افزایش دهید.

در این شرایط به قدری کار شما رشد خواهد کرد که اگر شما کارمند باشید بدون هیچ شکی کار خودتان را رها می کنید و تمام تمرکزتان را روی کاری که راه اندازی کرده‌اید، می‌گذارید.

شما اگر چند وقت را به این صورت کار کنید قادر خواهید بود که این کسب ‌و کار خانگی زنانه‌ ای را که برای خودتان راه اندازی کرده بودید را گسترش دهید و برای خانم های بیشتری شغل ایجاد کنید.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.