بررسی اصلی‌ترین مشکلات بانوان شاغل

در زمان قدیم، کار کردن بانوان در فرهنگ ایرانی، یک موضوع غیرضروری محسوب می‌شد و انتظار برآورده کردن نیازهای مالی خانواده تنها بر عهده‌ی آقایان بود. با این وجود، با تلاش افراد برای برابری حقوق زن و مرد، بسیاری از بانوان شروع به کار کردند. همچنین، شرایط اقتصادی امروز، باعث می‌شود تا کار کردن خانم‌ها در بسیاری از خانواده‌ها به امری ضروری تبدیل شود.

در این مقاله کانتنتاپ، در خصوص مهم‌ترین مشکلات بانوان شاغل صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

انتظارات مرد از زن شاغل

طبیعی است که یکی از انتظاراتی که اکثر آقایان از همسر خود دارند، مراقبت از مسائل درون خانواده و تربیت فرزندان است. در بخش‌های بعد به این موضوع خواهیم پرداخت که یکی از مهم‌ترین مشکلات بانوان شاغل این است که از آن‌ها انتظار می‌رود که بیشتر بار تربیت فرزندان را به دوش بکشند.

 

انتظارات مرد از زن شاغل یکی از مشکلات زنان شاغل است.

 

بحث‌های روانشناسی بسیاری در این خصوص وجود دارد که به بهبود روابط مرد و زن شاغل در زندگی مشترک می‌پردازند. با این حال باید به این موضوع توجه کرد که هر دو طرف در یک رابطه، انتظاراتی از یکدیگر دارند که ممکن است برخی از آن‌ها در طول مسیر زندگی برآورده نشود. با این وجود، مشاوران و روانشناسان بر این عقیده هستند که افراد باید سعی کنند با صحبت، مشکلات خود را ریشه شناسی کنند و آن‌ها را تا جایی که امکان دارد حل کنند.

 

مهم‌ترین مشکلاتی که بانوان شاغل با آن مواجه می‌شوند

مشکلات بانوان شاغل در ادارات بیشتر از آن است که بتوان در یک مقاله به آن اشاره کرد. عوامل فرهنگی و روانشناختی بسیاری در این بحث دخیل هستند که هدف ما در این متن، بررسی تخصصی هیچ کدام از آن‌ها نیست. با این وجود، برای این متن، سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین و در واقع نگران کننده‌ترین موارد را انتخاب کنیم که در ادامه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

نگرانی مردان در خصوص شاغل بودن همسران خود

از زمان انقلاب صنعتی و شروع زنان به کار کردن، یکی از اصلی‌ترین مسائل که بعدها به مشکلات بیشتری ختم شد، نگرانی آقایان در مورد کار کردن همسر خود بود. در گذر زمان، این باور غلط شکل گرفت که کار کردن خانم‌ها باعث کم شدن اقتدار و استقلال مردانه می‌شود و زنان باید تنها به ایفای نقش خود در خانه و تربیت فرزندان بپردازد.

 

نگرانی مردان در خصوص شاغل بودن همسران خود

 

از همان ابتدا، فعالیت‌های مختلفی برای از بین بردن این باور اشتباه و بهبود وضعیت شاغل بودن زنان صورت گرفت که تا امروز نیز ادامه دارد. با این حال، هنوز هم مشکلات بانوان شاغل در این خصوص ادامه دارد و بسیاری از خانم‌ها با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

تداخل مراقبت از فرزند و انجام وظایف شغلی

بسیاری از خانم‌های شاغل، به دلیل داشتن فرزند کم سن و سال ترجیح می‌دهند تا به جای رفتن به اداره و فضای کار خارجی، به کارآفرینی در منزل یا دورکاری بپردازند. به این شکل، علاوه بر داشتن یک شغل و درآمدزایی، می‌توانند با خیال راحت در خانه بمانند و از فرزند خود نیز مراقبت کنند.

 

تداخل مراقبت از فرزند و انجام وظایف شغلی

 

با این حال، در بسیاری از مواقع، شغل مورد نظر بانوان ایجاب می‌کند که فرزند خود را در منزل تنها بگذارد یا او را به یک پرستار بچه بسپارد و از خانه خارج شود. در چنین مواردی، بهترین راه این است که با استفاده از روش‌های مخصوص، نظارت مادر و کنترل او بر روی فرزندش قطع نشود؛ حتی اگر فاصله‌ی زیادی میان آن‌ها باشد.

در چند سال اخیر، استفاده از دوربین‌های نظارتی کودک که برای همین هدف ساخته شده‌اند بسیار رایج شده است. در بخش بعد، به صورت مفصل به معرفی این نوع دوربین‌ها خواهیم پرداخت.

 

دوربین مداربسته‌ی نظارت بر کودک

دوربین‌های امنیتی یکی از بهترین راه‌هایی هستند که در اکثر مواقع به بانوان شاغل پیشنهاد می‌شوند. این دوربین‌ها، هم برای زمانی که شما یک پرستار بچه استخدام کرده‌اید مناسب هستند و هم برای زمانی که فرزند شما در منزل تنها است.

در بسیاری از موارد، مادرهای شاغل دوست دارند که در میان کار کردن، از جزئیات حال فرزند خود اطلاع داشته باشند. با این حال، در بسیاری از مواقع تلفن زدن بهترین گزینه‌ی موجود نخواهد بود.

از طرف دیگر، بسیاری از مادرهای شاغل، فرزندان خود را به پرستار سپرده‌اند. استفاده از دوربین امنیتی باعث می‌شود تا پرستار سعی کند به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد و به فرزند شما رسیدگی کند.

 

استفاده از دوربین مداربسته برای بر طرف کردن مشکلات زنان شاغل

 

حتی در مواردی که پرستار بچه‌ای استخدام نکرده باشید، دوربین‌های نظارتی کودک به شما کمک می‌کنند تا به صورت بیست و چهار ساعته از شرایط فرزند خود آگاه باشید. این محصول در گذر زمان، توانسته است یکی از مهم‌ترین مشکلات بانوان شاغل را حل کند.

 

دوربین‌های امنیتی پرستاری یا بیبی کم (baby cam)

یکی از بهترین نمونه‌های دوربین پرستاری که با نام baby camera نیز شناخته شده است، ساخت شرکت هایک ویژن است. شرکت هایک ویژن یک شرکت چینی است که حدودا بیست سال در خصوص ساخت دوربین‌های امنیتی تجربه دارد و بهترین کیفیت را در نازل‌ترین قیمت در بازار ارائه می‌کند.

این سری از دوربین هایک ویژن که با نام دوربین‌های بیبی کم هایک ویژن نیز شناخته می‌شود جزو بهترین گزینه‌های بانوان شاغل برای مراقبت از فرزندانشان است. به طور مثال، مدل DS-2CD2420F-IW یکی از مدل‌های دوربین تحت شبکه است که کیفیت مناسبی دارد و با داشتن قدرت دید در شب به شما اجازه می‌دهد که در هر زمانی وضعیت کودک خود را بررسی کنید.

مدل‌های مناسب دیگری نیز برای خرید بیبی کم وجود دارند. تنها موردی که باید به آن توجه کنید این است که به دنبال فاکتورهای مناسب مانند کیفیت و رزولوشن مناسب، قدرت دید در شب، قابلیت وصل شدن به تلفن همراه و پخش زنده، و قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه یا بیشتر باشید. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که خرید مناسبی کرده‌اید.

در پایان بهتر است این نکته را ذکر کنیم که راه‌های بسیاری برای حل مشکلات بانوان شاغل وجود دارد، اما چنین تغییراتی که ریشه در فرهنگ جامعه دارند نمی‌توانند به سرعت اتفاق بیفتند. پس تا آن زمان، بهتر است تا حد امکان، بار را از دوش یک طرف برداریم و به تقسیم عادلانه و منطقی وظایف در هر خانواده بپردازیم. از همراهی شما متشکریم.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.