چگونه پیامک تبلیغاتی موثر ایجاد کنیم

 

بازاریاب ها همواره به دنبال روش های خلاقانه و جدید از جمله بازاریابی موبایلی که در بستر آن پیامک تبلیغاتی فراهم است،برای ارائه پیام های خود به مشتریان موجود وبالقوه هستند.یکی از اصول اساسی که افراد فعال در این حوزه باید بدانند مثل مخاطب فکر کردن است تا با آگاهی از این اصل بتوانند خودرا با روش ها و مکان های خرید سازگار کنند.با توجه به حضور ۲۰ ساله موبایل ،استفاده روز افزون و مزایای غیر قابل انکارآن ،پیامک تبلیغاتی یکی از روش های کارآمد بازاریابی شناخته          می شود که در ادامه به توضیحات این مزایا خواهیم پرداخت.

این مزایای بالقوه ای که از آن صحبت می کنیم چه مواردی را شامل می شود:

  • ۹۹ درصد از پیام ها باز میشود.برند هایی که به طور فعالانه برنامه هایی در زمینه ی پیامک های تبلیغاتی ایجاد می کنند از نرخ باز شدن و پاسخ آگاه هستند که این اطلاعات از نرخ بازگشت سرمایه ناشی می شود.
  • ۹۰درصد در طول ۳ دقیقه خوانده می شود.
  • ۴۰ درصد در مدت ۱۵ دقیقه پاسخ داده می شود.
  • کمپین بازاریابی ایمیلی هرگز نرخ باز شدن ۹۸ درصد را نخواهد دید.همچنین متن هایی که درسایر رسانه های اجتماعی تان قرار می دهید به طور قطعی نمی توان گفت توسط ۹۸ درصد دنبال کننده ها خوانده می شود.پس به این نتیجه   می رسیم پیامک راه ارتباطی به خصوصی است.
  • با فرستادن پیامک تبلیغاتی،مخاطبان خود را از سایر کانال های ارتباطی مثل ایمیل،وبسایت و حتی مکان فیزیکی کسب و کارتان آگاه می کنید.
    مطمئنا تعداد افرادی که با آن ها ارتباط برقرار میکنید وحتی فروش شرکت به مراتب بیشتر از قبل خواهد بود.

 

نکاتی که لازم است برای ساخت پیامک تبلیغاتی رعایت کنید

 

پیامک تبلیغاتی 3

  • متن پیامک تبلیغاتی کوتاه،مختصر ومتمرکز باشد

اندازه پیامک تبلیغاتی به طور معمول ۱۶۰ کاراکتر است.اگر چه این میزان محدودیتی برای تبلیغات محسوب می شود،اما این سیگنال را به صاحبان کسب وکار می دهد که لازم است تبلیغاتی جذاب ،هدفمند و بهترین پیام ممکن را در فضایی کوچک قراردهند.
می توانید لینک کوتاه شده ای از وبسایت (URL)،ایمیل وآدرس محل کسب و کار خود را قرار دهید.اگر چه شما با استفاده از سیستم     MMS )     multimedia messaging service) سرویس پیام چند رسانه ای می توانید تا ۱۶۰۰ کاراکتر در پیام متنی خود بگنجانید،اما این را بدانید ناچارهستید متنی مختصر وآن چیزی که ارزش خواندن و وقت گذاشتن را دارد،ارسال کنید.

 

  • ازکلمات واصطلاحات عامیانه ومخفف خودداری کنید

به دنبال متنی که ساده و تبلیغاتی به نظر میرسد نروید،چون ممکن است تصوری که اکنون از برند شما وجود دارد تخریب شود.

 

  • آن مزایایی را پیشنهاد دهید که اکنون ارزش فوری برای خرید آن دارد.

 

  • ضرورت و فوریت برای محصول و پیشنهاد خود قرار دهید. به طور مثال تخفیف ۳۰ درصد برای لباس های زنانه تا اخر امروز                                                                                                                                                                                                                                                           
  • خودتان را برای مخاطب شناسایی کنید

برند،نام شرکت،ایمیل،شماره تلفن وهر آنچه که برای شناخت شما و برقراری ارتباط مشتری با شما لازم است در متن تبلیغاتی قرار دهید.

  • احساس خاص بودن را در مخاطب ایجاد کنید

صندوق پیام های مشتریان خود را با متن هایی که به  می توانند از وبسایت شما بدست آورند شلوغ نکنید.به دنبال این باشید، مخاطبتان احساس کند برای پیشنهاد شما انتخاب شده است وتبلیغات مناسب اوست.در غیر اینصورت در آینده باید اورا از لیست شماره هایی که برایشان تبلیغ می فرستید،خارج کنید.

  • گزینه ی فراخوان به عمل را در پیامک تبلیغاتی قرار دهید

تصور این که مشتری بعد از خواندن پیامتان می داند چه کاری انجام دهد اشتباه است.گزینه های اینجا  کلیک کنید ، اکنون خرید کنید ،رد کردن یا رای دهید لازم است در نظر گرفته شود.

  • پیامتان را شخصی سازی کنید

پیامک های تبلیغاتی زیادی دیده ایم که در آن یک متن تکراری به صورت اتوماتیک به تعداد زیادی از افراد فرستاده می شود.این نوع پیام ها ذهنیت بدی را  نسبت به تبلیغات شما ایجاد می کند.شما می توانید با آوردن اسم فرد در اول پیامتان حس خوبی را در مخاطب ایجاد کنید که این متن فقط مخصوص خود  اوست.

پیامک تبلیغاتی یک راه آسان،کم هزینه وبا نرخ پاسخ دهی بالا برای برقراری ارتباط کسب و کارها با مشتریان است که از طریق آن می توان تخفیفات فروش،رویداد های مهم و خبرهای شگف انگیز ارائه کرد.همچنین این نوع تبلیغات با تمام نتایج بالقوه ی خود ،تا حدی که ظرفیت دارد از آن استفاده نشده است.

 

نمونه پیامک های تبلیغاتی وترفیعی

 

پیامک تبلیغاتی 4

در اینجا نمونه هایی از پیامک های تبلیغاتی آورده ایم تا آنچه را که لازم است در مسیرتان در پیش گیرید در اختیار داشته باشید.

  1. فروش: فروشگاه لوازم التحریر سینا_با خرید ۳کلاسور،۱ کلاسور رایگان دریافت کنید.فقط تا آخر آبان
  2. برنامه ی وفاداری و ثبات: نهار امروز را با تخفیف خریداری کنید.
  3. زمان آغاز فروشگاه: این ماه فروشگاه از ساعت ۱۲ ظهر باز می شود.
  4. وبسایت جدید: کتاب های کمیاب را می توانید از وبسایت ما با تخفیف خریداری کنید.
  5. دعوت به اشتراک: شما اولین نفری باشید که از تخفیفات و فروش آخر فصل ما باخبر می شوید.در سایت ما ایمیل خود را وارد کنید.

 

بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی

پیامک تبلیغاتی5

دانستن این موضوع که چه زمانی پیام ارسال شود ضروری است و از طرفی هم ساعاتی از روز وجود دارد که مخاطبان هدف ما بیشتر پذیرنده هستند.این لحظات زمانی شناسایی میشوند که مخاطبان و رفتارهایشان به خوبی شناخته شود:چه چیزی می خرند،چه ساعتی،چه روزی ازهفته و..
اگر مشتری در یک فضای دیجیتال عمل کند،میتوانیم رفتار خرید اورا کشف کنیم.ازاین رو گذاشتن لینک کوتاه از وبسایتتان در داخل پیامک تبلیغاتی اهمیت خود را نشان می دهد.بهترین زمانی که می توانید پیامک تبلیغاتی خود را راه بیاندازید بین۹صبح تا ۵ بعد از ظهر است.به طور مثال برای نهار امروز رستوران، تخفیفی در نظر گرفتیم. بین ساعت۱۱تا ۱ می توانید پیشنهاد خود را ارائه دهید.پیشنهادخرید لباس از فروشگاه فیزیکی بین ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر مناسب است.چون مشتری زمان لازم برای تصمیم گیری و برنامه ریزی خرید بعد از ظهر دارد. سه شنبه وچهارشنبه ها بهترین زمان برای پیشنهاد تخفیفات اخر هفته است.
پیام های تخفیفات و فروش خود را حداقل ۵ روز قبل از زمان رویداد بفرستید.البته این توصیه ای کلی است.برای ارسال پیام ،ماهیت محصول و مخاطب به اندازه نوع محتوا اهمیت دارد.

۸ صبح _۱۲ بعد از ظهر: صبح زمان رایج برای فرستادن پیام است چون معمولابیشتر افراد به محض اینکه به محل کار خود می رسند،اولین کار چک کردن تلفن همراهشان است.در این هنگام است که احتمال دیده شدن پیام شما بالا است.حتی اگر یک پیشنهاد مناسب برای نهار باشد می توان انتظارداشت آن روز پاسخ های زیادی دریافت خواهید کرد.

۵بعد ازظهر_۹ شب:آخرین زمانی که میتوانید پیام تبلیغاتی خود را بفرستید عصر است،قبل از آنکه افراد برای خوابیدن آماده شوند.بعد ازاین تایم افراد به تنها چیزی که فکر نمی کنند،خرید محصول یا آگاهی از رویداد خاص است.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.