ایده های ناب استارتاپی

استارت آپ ها

معنی کلی که می توانیم برای واژه استارت آپ بیان کنیم این است که واژه استارتاپ یعنی حرفه و کسب و کاری که برای جست و جوی یک مدل کسب و کار تکرار شونده و گسترش پذیر تشکیل شده است. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که یکی از مهم ترین و همچنین اصلی ترین شرط ها و موارد لازم برای نام نهادن نام استارت اپ بر روی یک کسب و کار عدم قطعیت آن می باشد.
چگونگی تشکیل شدن استارت اپ ها معمولا از یک نظر و ایده خام شروع می شود و توسط تعدادی از افراد در غالب گروه یا تیم مربوطه با حداقل امکانات و تجهیزاتی که دارند، کار را راه اندازی می کنند. داشتن ایده های استارتاپی و اطلاع از اصول اولیه راه اندازی استارت آپ از مهم ترین نکته‌ها برای راه‌اندازی یک کسب و کار نو است.
تا انتها همراه کانتنتاپ باشید تا درباره ایده های استارتاپی و استارتاپ‌های موفق دنیا بیشتر بدانید.

چگونه به ایده های استارتاپی برسیم؟

شرکت های استارتاپی، به افرادی با پشتکار بالا و همچنین گروه‌ها یا افرادی که بسیار روشنفکر هستند در زمینه های مختلف ایده پردازی نیازمند است. در ابتدا این نکته را باید ذکر کنیم که اصلا در مسئله طرح ایده های استارتاپی قرار بر این نیست که ایده هایی طرح شوند که اصلا در جهان نظیر آن ها وجود ندارد، بلکه باید سعی و تلاش خود را تا حد بالایی انجام دهیم که با تغییرات جزئی در ایده های استارتاپی موجود به ایده های ابتکاری تری دسترسی پیدا کنیم.
برای شروع کردن ایده پردازی و خلق نظرات بسیار خلاقانه ابتدا در اول مسیر لازم است که در نگرش و طرز تفکر و فکر خودتان تحولاتی را ایجاد کنید. برای شروع تغییرات در افکار و طرز فکر و حتی دیدگاهتان ابتدا باید شنونده و همچنین بیننده خوبی باشید، زیرا افرادی که ایده های بکر و خلاقانه به ذهن آن ها خطور می کند مسئله هایی و فرصت هایی که در زندگی برای اغلب افراد پیش می آید را با دقت بیشتری بررسی می کنند و به راحتی از کنار آن ها عبور نمی کنند.
چه بسا که کشور ها و یا افراد و گروه هایی که به موفقیت هایی دست پیدا کرده اند با شکست ها و موانعی رو به رو بوده اند که بهتر است از تجارب آن ها در آن زمینه ها استفاده کنیم. به همین جهت در کشور های توسعه یافته ای بسیاری ایده های استارتاپی کوچک و بزرگ در زمینه های مختلف شکل گرفته اند که می توان از آن ها الگو برداری کرد.

استارت آپ های مورد نیاز در ایران

استارت اپ های موجود در ایران را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد.
  1. آن دسته از استارت اپ هایی هستند که سرمایه اولیه کمتری برای شروع کار نیاز دارند اما باید زمان و انرژی زیادی را صرف آن ها کنید.
  2. استارت اپ هایی هستند که نیازمند سرمایه اولیه زیادی هستند و قطعا می توانند سوآور باشند.
استارت اپ هایی که در ایران پر هزینه بودند و اجرا نشدند:
  • کفش های هوشمند
  • سیستم وام دهی به جوان حرفه ای
  • راه اندازی داروخانه آنلاین
  • آماده سازی نرم افزار مدیریت لجستیک
  • تحلیل اطلاعات و داده های بزرگ
  • اجاره لباس
  • فروشگاه گوشت و ماهی آنلاین
  • مشاوره در زمینه مصرف انرژی خورشیدی
  • تعمیر موتور های کوچک
  • مربی شخصی آنلاین
  • مدیریت املاک

استارتاپ های خانگی

ایده های استارتاپی خلاقانه و همچنین در عین حال ساده‌ای وجود دارند که برای راه اندازی کسب و کار های بزرگ و کوچک در خانه هستند که می توان زمینه ساز کار های بزرگ تری باشند. به چند مورد از ایده های استارت اپ در خانه اشاره ای کوچک می کنیم:

فریلنسر بودن

فریلنسر شدن یک فرصت و چالش بسیار خوبی برای زمینه اشتغال در این حرفه است. در این مدل از کار با کار های تمام وقت و پاره وقت می توان اوقات خود را در خانه با کسب درآمد پر کرد.

حسابداری

یکی از بهترین و موفق ترین شغل ها که می توان در خانه کسب درآمد کرد حسابداری است. محتوای اصلی کار در واقع تنظیم ترازنامه ها، تنظیم صورت درآمد ها، در آوردن گزارشات پولی و مواردی دیگر است.

تجارت الکترونیکی

این نوع از ایده های استارتاپی این گونه است که علاقمندان به این کار می توانند با قرار دادن اقلام قابل خرید و یا ارائه محصولات در وب سایت های تجاری و یا حتی استفاده از برنامه های کاربردی کامپوتری مشغول شوند.

تدوین ویدئو و ویراش عکس ها

می توان به راحتی با استفاده از برنامه های موجود و حرفه ای که آموزش داده می شود به تدوین فیلم ها و عکس ها در خانه کسب درآمد کنید. برای استفاده از این حرفه باید از برنامه هایی استفاده شود که روی تصویر سایه و نقش اندازی های زیبا می اندازند.

بهترین استارتاپ های دنیا

بایت دانس: اولین استارت اپ موفق در دنیا بایت دانس است. اصلیت بایت دانس چینی است. این استارت اپ چینی در زمینه و حوضه محتوا های فیس بوک و اینستاگرام مشغول است.
دی دی چاکسینگ: دی دی چاکسینگ دومین شرکت موفق استارت اپ چینی است. استارت اپ دی دی چاکسینگ در حقیقت استارت اپی است که در زمینه حمل و نقل و تحویل غذا کار می کند. سرمایه گذاران بسیاری در این شرکت استارت اپی فعالیت دارند.
اسپیس ایکس: موسس استارت اپ اسپیس ایکس ، ایلان ماسک میلیارد آمریکایی است. این استارت اپ به عنوان یکی از با ارزش ترین استارت اپ های جهان شناخته شده است. این شرکت در حوضه حمل و نقل فعالیت دارد.
ایربی ان بی: موسس استارت اپ airbnb یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین استارت اپ های جهان است.  فعالیت این شرکت در زمینه هتل قرار دارد. در جهان کنونی هم یکی از با ارزش ترین شرکت های جهانی محسوب می شود.

ایر بی ان دی

کواشو: نام کواشودر جهان کمتر شنیده شده است اما در کشور چین همه مردم آن با این استارت اپ چینی آشنا هستند و او را می شناسند. این استارت اپ در حوضه به اشتراک گذاری تصاویر ویدئویی فعالیت بسیاری دارد.
اپیک گیمز: اپیک گیمز یک استارت اپ آمریکایی معروف است که معروف ترین بازی های آنلاین را در اختیار کاربران و مصرف کنندگان قرار به بهترین نحو قرار داده است. امروزه این استارت اپ بسیار مورد حمایت و همچنین طرفداران زیادی پیدا کرده است.
گرب: این استارت اپ در کشور سنگاپور پایه گذاری شده است. در این کشور خدمات این استارت اپ در حوضه تحویل مواد غذایی فعالیت می کند. در جهان کنونی این استارت اپ مورد حمایت بسیاری قرار گرفته است.
استرایپ: پایه گذاری این استارت اپ در آمریکا است. فعالیت این استارت اپ در زمینه پرداخت های آنلاین است. در جهان کنونی به علت قابلیت و فعالیت خوبی که این استارت اپ در اختیار کاربران قرار داده است بسیار مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته است.
Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.