۷ راهکار اعتمادسازی در فضای مجازی

امروزه به لطف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم معنای واقعی دهکده جهانی را درک کنیم. هر فرد با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود می‌تواند با مردم سرتاسر دنیا در ارتباط باشد. اما فواید شبکه‌های اجتماعی تنها به ارتباطات سریع و بدون محدودیت ختم نمی‌شود. به وجود آمدن کسب و کارهای جدید و پدیده‌ای به نام اینفلوئنسر از مهم‌ترین فرصت‌هایی است که از این طریق در دسترس تمامی انسان‌ها قرار گرفته است.

هر فرد می‌تواند با ساختن یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی، برند شخصی یا کسب و کار خود را معرفی کند. یکی از بهترین روش‌های افزایش درآمد در شبکه‌های اجتماعی، افزایش اعتماد کاربران به کسب و کار و برند شماست. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب کانتنتاپ راهکارهای اعتمادسازی در فضای مجازی را به شما معرفی کنیم.

موارد کاهش دهنده اعتماد کاربران در فضای مجازی

برخی از اتفاقات به صورت ناخواسته و یا حتی خود خواسته موجب شده است که کاربران اعتماد خود را از دست بدهند این موارد که به طور کل رضایت مشتریان را کاهش می‌دهد عبارتند از:

  • فروش محصولات بی‌کیفیت
  • عدم ارسال محصول
  • داشتن تبلیغات فراوان
  • داشتن شخصیت غیر دوستانه و مغرور
  • عمل نکردن به وعده‌های خود
  • تولید محتوای بدون کیفیت
  • نداشتن تجربه خرید اینترنتی
  • ضربه زدن به احساسات کاربران
  • و…

ایجاد اعتماد در فضای مجازی

موثرترین روش‌های اعتمادسازی در فضای مجازی

همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم موارد زیادی در پایین بودن اعتماد کاربران در شبکه‌های مجازی دخیل هستند. با توجه به افزایش روزافزون رقابت در بین کسب و کارهای اینترنتی، جلب اعتماد کاربران از نان شب برای کسب و کارها و اینفلوئنسرها واجب‌تر است. در این بخش موثرترین روش‌های افزایش اعتماد کاربران در این فضا را به شما معرفی می‌کنیم :

توجه به مخاطب

خودخواهی و عدم توجه به نیاز کاربران از مهم‌ترین دلایل ریزش مخاطب می‌باشد. به همین دلیل می‌بایست با لحنی دوستانه و رفتاری دلسوزانه در صفحه خود فعالیت داشته باشید تا احساس اطمینان را در مخاطبان خود ایجاد کنید.

توجه به مسائل روز کشور

برای افزایش اعتماد مخاطبان به صفحه شما می‌بایست عکس‌العمل مناسبی از خود درباره اتفاقات مهم کشور نشان دهید. به خصوص مواردی که با احساسات مردم در ارتباط است. تولید  چنین محتوایی در فضای مجازی می‌تواند انسان‌دوستی شما را به مخاطبان نشان دهد و به آنها ثابت کند که این ارتباط صرفا جهت درآمدزایی نیست و شما در موارد دیگر نیز با آنها همدل هستید. ارسال پیام تسلیت یا تبریک روزهای خاص از جمله این موارد به حساب می‌آید.

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای جذاب و غیرتکراری نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت به حساب می‌آید زیرا در طول زمان به افزایش مشتریان و یا دنبال کنندگان شما منجر می‌شود. شما باید با تولید محتوای جدید و جذاب دلیل موجهی به کاربر برای دنبال کردن صفحه خود بدهید. در غیر این صورت پس از مدتی شما را فراموش خواهند کرد و یا به دلیل کپی بودن مطالب به شما اعتماد نمی‌کنند.

  اعتمادسازی

تولید محتوای مرتبط

فرض کنید که شما یک اینفلوئنسر مد و زیبایی هستید اما به ناگاه مطلبی درباره تعمیر خودرو به اشتراک بگذارید! و یا اینکه در صفحه خود لباس مردانه می‌فروشید اما به صورت ناگهانی اقدام به فروش زیورآلات زنانه کنید! این گونه اقدامات به طور معمول موجب ریزش مخاطب می‌گردد. دلیل اصلی این اتفاق این است که کاربران در شبکه‌های اجتماعی به دنبال محتوای مناسب خود هستند و از بازدید صفحات غیرمرتبط استقبال نخواهند کرد. لذا تولید محتوای نامربوط حتی اگر با کیفیت هم باشد، کاری غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود که کاربران نیز آن را نمی‌پسندند و اعتماد خود را به شما از دست خواهند داد.

داشتن ارتباط دوستانه و صادقانه با کاربران

یکی از مهم‌ترین راهکارهای اعتمادسازی در فضای مجازی، داشتن رفتار دوستانه و در عین حال صادقانه است. مطمئنا اعتماد کردن به فردی که به او احساس نزدیکی می‌کنید و فکر می‌کنید که او را می‌شناسید، بسیار راحت‌تر است. لذا از بروز رفتارهای تصنعی یا غیر دوستانه خودداری کنید.

ایجاد تعامل با کاربران

همان‌طور که پیشتر گفتیم، داشتن رفتار دوستانه و صادقانه در اعتمادسازی نقش مهمی ایفا می‌کند. دراین راستا پیشنهاد می‌کنیم که هر چند وقت یک بار گفت و گوی دوستانه‌ای را با کاربران خود در فضای مجازی ترتیب دهید و به سوالات آنها پاسخ دهید و یا از آنها نظرخواهی کنید. برقراری تعامل با کاربران تاثیر فوق‌العاده‌ای در برقراری ارتباط دوستانه و افزایش اعتماد کاربران به شما ایفا خواهد کرد.

کنترل خشم و بروز عکس‌العمل مناسب در مواقع خاص

گاهی نظر غیرمنصفانه کاربران و یا اتفاقات شخصی موجب ناراحتی و عصبانیت شما می‌شود. به یاد داشته باشید که در شبکه‌های اجتماعی نیز همیشه حق با مشتری و مخاطبان شماست و شما نباید به هیچ دلیلی رفتار اشتباه و زننده‌ای از خود نشان دهید.

باید توجه داشته باشید که تمامی این روش‌ها نیاز به زمان دارند و تاثیر آن در کوتاه مدت مشاهده نمی‌شود.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.