۱۰ روش افزایش درگیری کاربران در شبکه های اجتماعی

امروزه به لطف وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم در هرکجای دنیا با هرکس در ارتباط باشیم. شاید در ابتدای ورود تکنولوژی به زندگی انسان‌، تنها هدف استفاده از شبکه‌های اجتماعی کم کردن فاصله‌ها و برقراری دوستی و ارتباط با دیگران بود. اما در دنیای امروز نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی انسان‌ها پررنگ‌ و موثرتر شده است. حال با توجه به رونق کسب و کارهای آنلاین و به وجود آمدن پدیده‌ای به نام اینفلوئنسر، رقابت شدیدی برای فروش بالاتر و یا تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطبان وجود دارد که برای رسیدن به آن نیاز دارند که درگیری یا تعامل صفحه خود را افزایش دهند. پس اگر تمایل دارید با روش‌های افزایش درگیری کاربران در شبکه های اجتماعی آشنا شوید با ما همراه باشید.

نرخ درگیری یا تعامل چیست؟

الگوریتم‌های شبکه‌های مجازی، تعامل و درگیری یا همان اینگیجمنت(engagement) را به صورت ساده این گونه تعریف می‌کنند: نسبت تعداد افرادی که از صفحه شما بازدید کرده و یا از این طریق با شما ارتباط برقرارمی‌کنند. به همین دلیل عواملی که تعیین کننده نرخ تعامل کاربران هستند را می‌توانیم عوامل زیر بدانیم :

  • لایک
  • کامنت
  • نرخ کلیک
  • تعداد به اشتراک گذاشته شدن محتوا
  • فالو و دنبال کردن

میزان بالای درگیری می‌تواند در اثربخشی تبلیغات، کمپین‌ها و تبدیل کردن مشتری احتمالی به مشتری واقعی نقش مهمی را ایفا کند. به همین دلیل افزایش این میزان به صورت غیرواقعی مانند خرید لایک و فالوور نمی‌تواند منجر به سوددهی و اثرگذاری شود.

 social media engagment

چگونه باعث افزایش درگیری کاربران در شبکه های اجتماعی شویم؟

حال که به اهمیت بالای افزایش درگیری کاربران در شبکه‌های اجتماعی پی بردید. در این قسمت بهترین و موثرترین روش‌های افزایش این نرخ را به شما معرفی می‌کنیم تا با به کارگیری آن بتوانید نرخ درگیری کاربران در صفحه خود را افزایش دهید. این موارد عبارتند از :

تولید محتوای با کیفیت و مرتبط

تولید محتوای غیرکپی به همراه عکس‌های جذاب می‌تواند در جذابیت صفحه شما و تشویق کاربران به لایک کردن، نظر گذاشتن و… موثر واقع شود. همچنین شما باید محتوایی مرتبط با کسب و کار یا هدف خود تولید کنید و  به مسائل غیر مرتبط نپردازید. برای مثال تولید محتوا درباره لوازم آرایشی اگرچه مخاطبان خاص خود را دارد اما در صفحه‌ای که مربوط به تعمیرات اتوموبیل است نتیجه خوبی نخواهد داشت و باعث کاهش وفاداری مخاطبان خواهد شد.

کپشن نویس جذاب

قبل از پست کردن محتوای جدید خود باید بر چند نکته توجه داشته باشید تا کپشن جذاب و با کیفیتی را منتشر کنید:

  • نداشتن غلط املایی
  • نداشتن اشتباهات نگارشی
  • روان بودن جملات
  • داشتن لحن دوستانه

برقراری تعامل با فالوورهای رقیب

برای افزایش فالوورهای صفحه خود باید به دنبال کسانی باشید که به زمینه‌ای که شما در آن فعالیت می‌کنید علاقه داشته باشند. به همین دلیل یکی از ارزان‌ترین روش‌های جذب فالوورهای مرتبط به زمینه کاری شما این است که فالوورکنندگان فعال صفحات رقیب خود را دنبال کنید تا با صفحه شما نیز آشنا شوند. برای این کار کافیست  لایک کنندگان و کسانی که در صفحه رقیب شما کامنت می‌گذارند را دنبال کنید.

افزایش تعامل کاربر

تولید محتوا با موضوعات به روز و جدید

در برخی از مواقع موضوعات مهمی در اجتماع اتفاق می‌افتد که تمام توجهات و احساسات جامعه را به خود جذب می‌کند. بهتر است در این شرایط شما نیز با این موج همراه شوید و فعالیت مثبتی انجام دهید. این کار علاوه بر بالا رفتن بازدید از صفحات شما احساس بهتری به دنبال کنندگان می‌دهد که منجر به افزایش وفاداری آنها می‌گردد.

تبلیغ پست و صفحه خود در دیگر شبکه های اجتماعی

جهت بالا بردن بازدید صفحه خود می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز صفحه‌ای داشته باشید و از مخاطبان آن دعوت کنید تا به صفحه مورد نظر شما سر بزنند. برای مثال اگر قصد افزایش درگیری صفحه اینستاگرام خود را دارید می‌توانید آن را در فیسبوک، یوتیوب و پینترست خود معرفی کرده و با دادن لینک ارتباطی آنها را به اینستاگرام خود دعوت کنید.

برگزاری مسابقه

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های افزایش درگیری کاربران در شبکه‌های اجتماعی، برگزاری مسابقه است. شما می‌توانید از کاربران خود بخواهید تا در یک مدت زمان مشخص پست شما را لایک کرده و آن را چند نفر از دوستان خود معرفی کنند. اگرچه این کار باعث افزایش همزمان لایک، کامنت و فالوورهای صفحه شما خواهد شد، اما تجربه نشان داده است که بسیاری از آنها پس از گذشت زمان صفحه شما را دنبال نخواهند کرد و به مشتری واقعی تبدیل نخواهند شد. لذا برگزاری مسابقه به میزانی که نرخ درگیری را افزایش می‌دهد، بازدهی مورد نظر را برای شما نخواهد داشت.

تولید محتوای ویدیویی

امروزه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به جای خواندن مطالب، به صورت ویدیویی و تنها با تماشا کردن ویدیو در فضای مجازی وقت بگذارند. از آن جایی که از نظر بصری تصاویر از کلمات جذاب‌تر هستند شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و مطالب خود را در قالب یک ویدیو منتشر کنید.

درگیری کاربران در شبکه های اجتماعی

برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها

معرفی صفحه از طریق یک اینفلوئنسر شناخته شده و برقراری ارتباط با آنها می‌تواند باعث افزایش اعتماد و فالوورهای جدید به صفحه شما شود. توصیه می‌کنیم برای معرفی صفحه خود از افراد شناخته شده مرتبط در زمینه کاری‌تان استفاده کنید.

استفاده از استوری

در صورتی که تمایل به افزایش نرخ درگیری کاربران در اینستاگرام را دارید نباید از قدرت استوری غافل شوید! استوری به دلیل جذابیت‌های بصری و توانایی چک کردن مطالب در یک مدت زمان کوتاه، در بین کاربران جایگاه بالایی دارد. به همین دلیل شما می‌توانید از طریق استوری از کاربران خود دعوت کنید تا پست جدید شما را ببینید و یا دوباره شما و برند شما را به یاد آورند.

تعامل بیشتر با مخاطب

نظرخواهی از کاربران و صحبت کردن با آنها می‌تواند باعث نزدیک شدن شما به آنها شود که در نهایت به ایجاد رابطه دوستانه با آنها منجر می‌گردد که نباید آن را دست کم گرفت. چرا که افزایش رابطه دوستانه  منجر به افزایش درگیری کاربران و وفاداری آنهابه برند شما خواهد شد.

Sending
User Review
۴ (۱ vote)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.