بازاریابی محتوا(Content Marketing)

 

موسسه بازاریابی محتوا، بازاریابی محتوا را به این صورت تعریف می کند:

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است که محتوایی با ارزش و مرتبط را برای جذب و بدست آوردن مخاطبان مشخص تولید می کند. در بازاریابی محتوا، اطلاعات ارزشمند و جذاب را برای مشتریان به اشتراک می گذارید تا بتوانید مشتریان جدید را جذب و مشتریان کنونی خود را نگه دارید.

 

انواع بازاریابی محتوا

 

به همان اندازه که میزان متنوعی از محتوا وجود دارد، بازاریابی محتوا نیز انواع گوناگونی دارد. با وارد شدن به فضای محتوا، می توانید تعداد زیادی محتوا برای بازاریابی محتوا پیدا کنید:

  • وبلاگ
  • ویدئو
  • کتاب الکترونیک
  • محتوای تولید شده توسط کاربر
  • چک لیست
  • نظرات افراد
  • مقاله ی سفید
  • اینفلوئنسر

 

وبلاگ:

داشتن وبلاگ در سایتتان ، که مرتبط با محصول شما است به شما کمک می کند با ارائه ی راه حل مناسب، بتوانید مشتریان بالقوه ی خود را جذب کنید. چون در این وبلاگ با فعالیت خود به افراد مشاوره، ترغیب و الهام می دهید تا دست به اقدام بزنند. پست های وبلاگ، سئو را بهبود می دهد و هزینه ی کمی برای شما به همراه دارد تا بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

هنگامی که برای وبلاگ خود پست می گذارید، مطمئن شوید که این نکات را در نظر  بگیرید:

  • محتوای خود را برای سئو بهینه سازی کنید.
  • از مدل خوشه ای ( cluster model) برای سازماندهی موضوعات وبلاگ خود استفاده کنید.
  • محتوا را مرتبط و متمرکز با محصول خود نگه دارید.

 

ویدئو:

ویدئو ها مخاطب را به سرعت درگیر می کند.۵۴% از مخاطبان می خواهند ویدئوهای برند مورد نظر خود را نسبت به دیگر انواع محتوا بیشتر ببینند.

 

کتاب الکترونیک:

اگر قبلا هیچ کتابی ننوشتید به آن ها به عنوان محتوای یک وبلاگ طولانی نگاه کنید. آن ها رمان یا یک تبلیغات چند صفحه ای برای کسب وکار شما نیستند بلکه روشی برای دادن اطلاعات ارزشمند به مشتریان بالقوه تان هستند.

 

محتوای تولید شده توسط کاربر:

محتوایی که توسط کاربر تولید می شود یک روش جذاب بازاریابی محتوا است چرا که مشتریان را درگیر می کند. با این روش افراد با هم به گفت و گو می پردازند و احتمال بیشتری دارد که به کسب وکار شما علاقه مند شوند.

 

چک لیست :

چک لیست ها برای مشتریان بالقوه به خصوص برای شرکت ها با اندازه ی متوسط تا کوچک ارزش فراهم می کند. این چک لیست ها یک روش گام به کام برای حل یک مشکل هستند.

 

نظرات مشتریان:

مثل محتوای تولید شده کاربران، نظرات به طور مستقیم توسط مخاطبان شما تولید می شود. اگر شما در گوشه ای از بازار عمل می کنید، این نظرات یک خلاصه ی کوتاهی از اینکه چرا شرکت متمایز از بقیه شرکت ها است، ارائه می کند.

 

مقاله ی سفید:

در مورد این مقاله ها ممکن است این برداشت نادرست باشد که تکه هایی از یک الکترونیک هستند در صورتی که هر دو شکل هایی از یک محتوای طولانی هستند و مقاله های سفید مملو از اطلاعات و داده ها هستند. مقاله های سفید به جزییات توجه می کنند و یک بخش کلیدی برای مرحله ی جست وجوی ۷۱% از خریداران هستند.

اینفلوئنسر:

صنعت اینفلوئنسر ها به مقدار زیادی می تواند برای یک کمپین بازاریابی مفید باشد. داشتن اینفلوئنسر هایی که محتوای شما را ترفیع می کنند می تواند یک جامعه ای از مخاطبان که شما به  آنها دسترسی نداشتید، جذب کند.

 

چرا بازاریابی محتوا؟

 

چرا بازاریابی محتوا

 

مهم تر از اینکه بدانیم بازاریابی محتوایی چیست، باید بدانیم چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما مهم است. ابتدا نگاهی به ۴ گام در فرایند خرید می اندازیم:

آگاهی: قبل از آگاهی، مشتری ممکن است نیازی داشته باشد اما آگاه نباشد که راه حلی برای آن وجود دارد.

جست وجو: هنگامی که مشتری از وجود راه حل آگاه شد، جست وجو را آغاز می کند تا اطلاعات لازم را برای خودش فراهم کند.به طور مثال یک خریدار ماشین تلاش خواهد کرد بداند چند مدل از یک ماشین وجود دارد و کدام نیازهایش را برآورده می کند.

ارزیابی: مشتری در این مرحله شروع به مقایسه ی محصولات مختلف از فروشندگان مختلف می کند تا مطمئن شود محصولی با کیفیت و قیمت مناسب می خرد.

خرید: مشتری تصمیم خرید خود را می گیرد و به سمت عمل خرید پیش می رود.

بازاریابی و تبلیغات سنتی رسیدن به دو مرحله ی اول فرایند خرید را با آگاهی از راه حل ها و آموزش مصرف کنندگان در مورد محصول جدید، تسهیل می کند. بوسیله بازاریابی محتوایی، مشتریان بالقوه محتوا و ارزش  آن را می یابند و میتوان آن ها را قانع کرد که محصول شما را بخرند. پس شما مجبور نیستید از تاکتیک های فروش با تلاش زیاد استفاده کنید. بازاریابی محتوایی این امکان را برای شما فراهم می کند که از دیگر کانال های دیجیتال مارکتینگ پشتیبانی کند. از طریق گذاشتن لینک های داخلی و نوشتن محتوای مناسب در وبسایت و رسانه ی اجتماعی کمک می کند که در صفحات اول موتور های جست و جو ظاهر شوید.

 

اشتباه های رایج در تنوع محتوا:

 

اشتباه در بازاریابی محتوا

 

هنگامی که می خواهید محتوای خود را میان چندین پلتفرم منتشر کنید، باید از باورهای اشتباهی که وجود دارد آگاه باشید.

 

  •  محتوا را که بسازید، مخاطبان آن پیدا می شوند

پیش خود فکر می کنید بهترین پادکستی را که می توانستید ساختید، اما اگر مخاطبان شما زمان کافی برای گوش دادن به آن نداشته باشند، زمان و پولتان را هدر داده اید. اول مخاطبان خود را بشناسید. عادات رسانه ای آن ها چگونه است؟ بیشترین زمان خود را صرف چه رسانه ای می کنند؟ ترجیح می دهند اطلاعاتی که دریافت می کنند در چه فرمتی باشد؟صوتی یا تصویری؟پاسخ به این سوال ها کمک می کند محتوا و رسانه ی آن را به گونه ای انتخاب کنید که سازگار با سبک زندگی مخاطبان شما باشد.

  •  اگر محتوا برای یک کانال کار می کند، پس برای همه ی کانال ها مناسب است

در کنار شناختن مخاطبانتان باید کانال هایی که می خواهید درآن محتوا بگذارید به خوبی بشناسید. ویدئو ها برای رسانه های اجتماعی که جنبه ی سرگرمی دارند مناسب است اما در رسانه های علمی مثل لینکدین چندان مناسب نیست.

  • اقدام بدون استراتژی

انبوه زیادی محتوا تولید می کنید، مخاطبان آن را می خوانند، اگر امکانش باشد آن را لایک می کنند اما نرخ تبدیلی دیده نمی شود. بیش از ۲۵۰ میلیون محتوایی که در هر دقیقه تولید می شود شما نمی توانید محتوا را تولید کنید و انتظار داشته باشید توجهی که می خواهید را جلب کند. چگونه یک استراتژی موفق ایجاد کنیم؟

ابتدا هدف خود را بسازید. هدف SMART مانند افزایش ماهیانه درآمد در عرض ۳ ماه تا ۱۰۰ میلیون است، تا اینکه در ۲ سال میلیونر شوید. بعد از ساختن هدف مشخص کنید برای رسیدن به آن چه مراحلی را باید طی کنید تا به آن دست یابید.

 

 

 

 

 

Sending
User Review
۵ (۱ vote)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.