اینفلوئنسر مارکتینگ ، نسل جدید بازاریابی

اینفلوئنسر مارکتینگ موضوع جدیدی نیست بلکه سالهاست که وجود دارد. اما اخیرا به یک موضوع داغ برای بازاریابان تبدیل شده است.احتمالا به این دلیل اهمیت آن مورد توجه قرار گرفته که میتواند جایگزین خوبی برای تبلیغات سنتی و بازاریابی سنتی که گران و ناکارآمد هستند، باشد. بازاریابی تاثیرگذار نوعی از بازاریابی ست که در آن ، مخاطبان به طور مستقیم هدف تبلیغات قرار نمی گیرند ، بلکه تبلیغات به صورت توصیه ای و غیرمستقیم انجام می شود . این نوع بازاریابی زمان ارتباط با مخاطبان را کاهش میدهد و ابزار بسیار قدرتمندی برای فضای بازاریابی دیجیتال می باشد .

 

اینفلوئنسر کیست؟

یکی از بزرگترین تصورات غلط درباره تاثیرگذاران این است که آنها افرادی هستند که رسانه های بزرگ اجتماعی را دنبال میکنند.عمل اثر گذاری نیازمند یک نتیجه خاص است. مثل تغییر در تفکر یا رفتار. بنابراین تاثیرگذار کسی ست که دارای قدرت تاثیرگذاری در درک دیگران است و یا آنها را به انجام کاری متفاوت وادار میکند. در نتیجه یک تاثیرگذار کسی ست که به دیگران کمک میکند از شما خریداری کنند.

 

marketing

 

چگونه تبدیل به یک اینفلوئنسر شویم ؟

تاثیرگذار باید ترکیبی از سه عامل کلیدی : دسترسی ، اعتبار محتوا و هنر فروشندگی باشد. هرچه این سه عامل بیشتر باشد ، پتانسیل نفوذ در یک فرد بالاتر می رود .

  • دسترسی : توانایی ارسال پیام به تعداد زیادی از مردم. که میتواند خواننده یک نشریه ، مخاطب تلویزیون یا تعدادی از طرفداران اجتماعی باشد. دسترسی مهم است اما ناکافی ست. افرادی با دسترسی اندک ولی اعتبار و هنر فروشندگی بالا به عنوان تاثیرگذاران کوچک شناخته میشوند .
  • اعتبار محتوا : دانش و تخصص درک شده ی فرد تاثیرگذار روی یک موضوع خاص است. به عنوان مثال : سرآشپز مشهور اعتبار بالایی در توصیه غذا و اعتبار پایینی در سیاست دارد .
  • هنر فروشندگی : سبک حضور و ارتباطات است . که به تاثیرگذار توانایی درک و پذیرفتن یک موضوع خاص را میدهد . برخی افراد به نظر میرسند که قدرت فوق العاده ای دارند تا مردم را از دیدگاه خود متقاعد کنند . آنها توانایی توضیح دادن چیزها را در روشهای متقاعد کننده ای دارند ، پیام هایشان واضح است و دیدگاه های خود را با اطمینان بیان میکنند .

در اینفلوئنسر مارکتینگ به جای آنکه تبلیغات خود را به طور مستقیم به بازار هدف نشان دهیم ، آن را از طریق یک فرد با نفوذ ، در اختیار آنان قرار می دهیم .

چگونگی انجام درست  اینفلوئنسر مارکتینگ :

ساده ترین راه برای کار با اثرگذاران این است که پول آنها را بپردازید، تا تمایل بیشتری برای تبلیغ داشته باشند .تبلیغ کنندگان در دهه های گذشته در تبلیغات خود از افراد مشهور استفاده میکردند که در نتیجه اساسا از اعتبار و محبوبیت افراد مشهور برای فروش یک محصول استفاده میشد.
بازاریابان باید به دنبال شخصی با بسیاری از پیروان اینستاگرام باشند و در ازای تبلیغ محصول هزینه را به آنها پرداخت کنند . این نیاز به درک دارد که اثرگذاران میخواهند شناخته شوند ، دسترسی به اطلاعات داشته باشند و اولین کسی باشند که از هر خبر در فضای خود اطلاع پیدا میکنند .
هدف اینفلوئنسر مارکتینگ حمایت است. یک تاثیرگذار درباره محصول شما به دلیل پرداخت هزینه صحبت نمیکند ،بلکه این کار را از روی میل خود انجام میدهد . به این دلیل که شرکت شما را جالب و مفید برای خوانندگان میداند. این افراد به طریقی بسیار قابل اعتمادتر و مفیدتر از هر آگهی می توانند محصولات شما را تبلیغ کنند و قصد ندارند بازاریابی آنها جایگزین بازاریابی اجتماعی یا بازاریابی محتوا شود ،زیرا بدون آنها نمیتواند وجود داشته باشد .

influencer-instagram

مثال خوبی که میتوانم ذکر کنم Pew Die Die در Youtube است. او با سازندگان فیلم های ترسناک که در پاریس مستقر هستند مجموعه ای از این فیلم ها را تهیه میکند که در آن چالش های تبهکاران تحت آزمایش قرار گرفت. با محتوای بسیار خوبی که این فیلم ها داشتند ، حدود ۲۷ میلیون مشترک ولی دو برابر این مقدار نظر دریافت کردند .
برخلاف افراد مشهور ، تاثیرگذاران می توانند در هر کجا و هرکسی باشند ، آنچه که آنها را تاثیرگذار می کند پیروهای زیاد آنها در وب و رسانه های اجتماعی است .

به صرفه ترین روش برای جذب مشتریان ، اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای مجازی می باشد . 

۵ دلیل برای شروع اینفلوئنسر مارکتینگ :

  • ایجاد اعتماد در مصرف کننده : ۹۲% از مردم به توصیه افرادی که از برندها صحبت میکنند اعتماد می کنند ، حتی اگر آنها را نشناسند . کلید دستیابی به این مورد ایجاد روابط معتبر ، ایجاد محتوای با کیفیت بالا و داشتن یک استراتژی متمرکز است .
  • محاصره آگهی مسدود کننده : به طور میانگین هر آمریکایی هر روز در معرض ۵۰۰۰ آگهی ست و نمی تواند همه آنها را پردازش کند ، که منجر به کاهش یادآوری یا حتی فراموشی پیام های بازاریابی می شود .در سال ۲۰۱۵ ،۴۷% از مشتریان آنلاین از تکنولوژی بلوک تبلیغاتی در پاسخ به نارضایتی از تبلیغات دیجیتال و آنلاین استفاده کردند .اما اینفلوئنسر مارکتینگ با ارائه یک پیام قابل مشاهده و مرتبط از یک منبع قابل اعتماد از این ناامیدی ها دور است .

هدبمعثدزث

  • دستیابی به اهداف بازاریابی به طور موثر و مقرون به صرفه : چالش های عمده ای که بر روی بازاریابان تاثیر میگذارند عبارتند از سوالات مربوط به قیمت های صعودی و اشباع بازار . اینفلوئنسر مارکتینگ به راحتی می تواند با استفاده از ردیابی وب ، تمرکز بر مشاغل، نرخ مشارکت ، نظرات و احساسات و همچنین کلیک ها ارزیابی شود .
  • اهداف مخاطبان را دقیق معین کنید : ۵۱% از بازاریابان گزارش می دهند که مشتریان بهتر از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ به دست می آیند . فراتر از بازاریابی B2C ، ۸۴%  از خریداران B2B فرایند خرید را با ارجاع آغاز می کنند .
  • SEO را گسترش دهید: فراتر از رسیدن به اهداف بازاریابی فوری ، یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند رتبه بندی جستجوی برند شما را افزایش دهد. مشتریانی که به دنبال اطلاعات در مورد رسانه های اجتماعی هستند از روند جستجو در موتورهای جستجو نیز استفاده خواهند کرد .

باتوجه به انقلاب رسانه های اجتماعی ، کاربر ایجاد پست های اجتماعی ۲۵% از نتایج جستجو برای ۲۰ علامت تجاری برتر جهان را تشکیل میدهد . هرچه مردم بیشتر به نام تجاری خود در رسانه های اجتماعی اشاره کنند ، محبوب تر و مرتبط تر از گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهند بود .

اینفلوئنسر مارکتینگ  رسانه های اجتماعی چیست ؟

استفاده از رسانه های اجتماعی در بازاریابی شما ، ایجاد روابط با افرادی ست که می توانند روابط را برای شما ایجاد کنند . یک تاثیرگذار می تواند از طریق وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی به مصرف کنندگان برسد . چیزی که شاید فقط از طریق برند شما امکان پذیر نباشد . بازاریابی تاثیرگذار

اجزای یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ رسانه های اجتماعی :

  • موضوعاتی که مربوط به اثرگذاری هستند را شناسایی کنید .
  • به دنبال کیفیت محتوا ، دسترسی ، تعامل و هماهنگی با ارزش های برندتان باشید .
  • از طریق ایمیل و دیگر کانال های اجتماعی با تاثیرگذارها ارتباط برقرار کنید .
  • همه ی رسانه های به دست آمده را چک کنید و مشخص کنید کدام تاثیرگذاران و کدام موضوعات ارزش برند شما را بالاتر می برد .
  • هنگامی که شناسایی کردید که چه کسی و چه چیزی برای نام تجاری شما بهترین است ، شما می توانید یک اینفلوئنسر مارکتینگ قوی تر ایجاد کنید .

 

در یک نظرسنجی از طراحی های Dana Rebecca به این نتیجه رسیده ایم که ۷۲% از مردم پس از دیدن چیزی در اینستاگرام یک مد ، زیبایی یا سبکی را خریداری کرده اند . اینستاگرام به طور گسترده پلتفرم انتخابی برای تاثیرگذاران اجتماعی است . ۷۸% از مردم سایت اشتراک گذاری عکس را به عنوان پلتفرم برتر خود برای همکاری با مارک ها و برندها شناسایی می کنند . پست های تضمین شده ی اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ حدود یک بیلیون نظر دریافت کردند .شما می توانید چیزهای زیادی از تاثیرگذارانی که برند شخصی خود را در اینستاگرام ساخته اند یاد بگیرید . اینجا افرادی هستند که نیازهای مخاطبان اصلی را بهتر از هرکسی درک می کنند .

دیجیتال مارکتینگ

 

معرفی یکی از معروف ترین اینفلوئنسرهای جهان : Candice Kumai

Candice نویسنده ی کتاب سلامتی شخصی است کتاب او در مورد هنر ژاپنی تغذیه ذهن ، بدن و روح است . او همچنین یک مقاله نویس ماهر است . اما بسیاری شهرت او را بخاطر صفحه ی بسیار فعال اینستاگرام او می دانند .او فقط در مورد دستورالعمل های گیاهی در پست های اینستاگرامش صحبت نمی کند ، او همچنین درباره کارآفرینی زن ها ، مسافرت رفتن و خانواده اش صحبت میکند .
درسی که می شود گرفت این است که تمام بخش های برند خود را که دارای جذابیت است برای مخاطبان خود آشکار کنید .
چندین استراتژی وجود دارد که شما می توانید از Candice یاد بگیرید .پیشنهاد می کنم اینستاگرام او را برای داشتن محتواهای خوب چک کنید .

  • توجه داشته باشید که او هر دو نشریات آنلاینی که برایشان مینویسد را تگ می کند ، همچنین به آخرین کتاب ارائه شده خود لینک می دهد و از هشتگ نیز استفاده می کند .
  • اطمینان حاصل کنید که اولویت های برتر کسب و کار تجاریتان واضح است و به آن اولویت ها در اینستاگرام خود اشاره کنید .
  • روی ویدئوها سرمایه گذاری کنید . Candice و تیم او روی ویدئو ها و بازاریابی ویدئویی سرمایه گذاری کردند تا داستان او را به شیوه ای بهتر جلا بخشند .
  • اطمینان حاصل کنید که شرکای تاثیرگذار شما محتواها را مطابق آنچه که مخاطبانشان انتظار دارند ایجاد می کنند تا از واکنش های منفی نسبت به محتوای برند جلوگیری کنید .

به طور کلی فرمول موفقیت در اینستاگرام نیازمند داشتن عناصر زیر است :

  • دید و استراتژی روشن
  • فرکانس دائمی
  • آشنایی با مخاطبان

بازاریابی

هنگامی که این موارد را با هم ترکیب کنید ، اینستاگرام می تواند نتایج مطلوبی را برای کسب وکار شما ارائه دهد .
اما اینفلوئنسر مارکتینگ برای هر نام تجاری به کار نمی رود . شما باید محصول مناسب داشته باشید ، در رسانه های اجتماعی فعال باشید و باید تاثیرگذارانی برای بازار هدف شما وجود داشته باشد ، که اگر اینها را داشته باشید در اینجا ۵ دلیل است که مشخص می کند چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است :

    1.  نام تجاری شما در حال از دست دادن قدرت است .
    2.  مصرف کنندگان به توصیه های تاثیرگذاران اعتماد می کنند .
    3.  افراد مشهور به رهبران عقیده تغییر یافته اند .
    4.  رشد رسانه های اجتماعی
    5.  مردم تبلیغات شما را مسدود می کنند .

 

لازم به ذکر است که اینفلوئنسر مارکتینگ سرشار از سود و منفعت نیست ، این نوع بازاریابی هزینه های بسیار زیادی دارد و روند ثبات داری را طی می کند و مانند گذشته رشد سریعی را ندارد اما باز هم ابزار موثری می باشد .

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.