راز های دست دادن

معمولا هیچکس به ما چگونه دست دادن را یاد نمی دهد اما اگر دقت کرده باشید خانم ها و آقایان به اشکال متفاوت دست می دهند، حتی این تفاوت ها در شغل ها و شخصیت های مختلف و .وضعیت های روحی متفاوت قابل مشاهده است .

هنگامیکه خانم ها می خواهند احساسات صادقانه خویش را به خصوص در مواقع بحرانی زندگی نسبت به خانم های دیگر ابراز کنند، با یکدیگر دست نمی دهند بلکه دست های فرد مقابل را به نرمی در دست های خود گرفته و با حالت چهره، همدردی عمیق خود را بیان می کنند؛ چنین رفتاری در برخورد با آقایان به ندرت اتفاق می افتد، به نظر می رسد خانم ها این رفتار را فقط برای ارتباط با هم جنسان خود انتخاب کرده اند .

دست دادن

از نحوه دست دادن افراد می توان بسیاری از خصوصیات کلی یا لحظه ای آن ها را با دقت زیادی تشخیص داد؛ کف دست عرق کرده و خیس نشان دهنده دلهره و نوعی هیجان غیر عادی است اگر کف دست شما زیاد عرق می کند، به احتمال زیاد شخصیت نگران و مضطربی دارید .

به خاطر داشته باشید اگر این گونه اید حتما دست هایتان را قبل از دست دادن با یکدیگر خشک کنید؛ حتی بعضی بیماری ها نیز در ک دست های شما علایمی ویژه ایجاد می کند؛ در بیماریپر کاری غده تیرویید کف دست ها مرطوب و گرم می شوند و در اظطراب و اختلالات هراسی کف دست ها مرطوب و سرد اند .

سست و شل دست دادن بیانگر شخصیتی درون گرا، سرد و احتمالا متکبر است .

بیش از حد محکم دست دادن نیز به همین اندازه ناراحت کننده و خارج از عرف است، به ویژه در نخستین ملاقات ها، باید ازه دوی آنها دوری کنیم .

هنگام دست دادن چهار عمل را در نظر بگیرید :

  1.  ارتباط چشمی برقرار کنید
  2.  دست طرف مقابل را به اندازه کای فشار دهید
  3. لبخند را فراموش نکنید
  4. خود را کمی به سمت جلو متمایل کنید

تحلیل اثرات انواع دست دادن

 

الف. فشار کم، زمان خیلی کوتاه

 این شیوه دست دادن، اثرمنفی روی طرف مقابل می گذارد؛ اگر طرف مذکر باشد تصور می شودنسبت به طر مقابل بی تفاوت است و یا این که فردی ضعیف و دارای خصلت های زنانه است و اگر مونث باشد طرف مقابل این گونه می پندارد که او شخصی ضعیف، نا امید و بی پناه است .

ب. فشار کم، مدت زمان صحیح

مدت زمان صحیح دست دادن، پنج ثانیه است .

این شیوه دست دادن برای آقایان نا خوشایند تر از خانم هاست، اگر مرد باشد از جرات کافی برخوردار نبوده و بسیار سلطه پذیر و بی اراده است؛ اگر خانم باشد فردی مطیع با آرزو های کوتاه و احتمالا از کمبود اعتماد به نفس رنج می برد .

پ. فشار کم، مدت زمان خیلی طولانی

به طور کلی یک اثر منفی ایجاد می کند، اگر مرد باشد فردی غیر صمیمی و دلسرد، ریا کار تصور می شود و اگر خانم باشد، صفات حیله گری و سلطه گری برای او تصور می شود .

ت. فشار زیاد، مدت زمان خیلی کوتاه

هر دو گروه خانم و آقا با خصومت، بی تفاوت و بی عاطفه جلوه می دهند؛ این برداشت برای خانم ها صادق تر است .

ث. فشار زیاد، مدت زمان صحیح

در هر دو جنس مذکر و مونث اثر مثبت دارد و در بیشتر برخورد ها اثر مطلوب دارد و طرف مقابل برخورد را دوستانه، گرم، توام با همدلی وهمکاری تعبیر می کند .

ج. فشار زیاد، مدت زمان طولانی

تا حدودی منفی ارزیابی می شود، هر دو گروه خانم .و آقا را جسور جلوه می دهد .

آقایان را افرادی مقتدر و سنگدل، اما موفق و فعال نشان می دهد و خانم ها را افرادی قوی، دارای اقتدار و مسلط بر احساسات جلوه می دهد .

چ. فشار خیلی زیاد، مدت زمان خیلی کوتاه

اگر مرد باشد، فردی نا شکیبا، سخت کوش و بی عاطفه قلمداد می شود و زن باشد و طرف مقابل هم زن باشد آن را فردی خون سرد، سلطه گر، سنگدل و مخالف تعبیر می کند .

ح. فشار خیلی زیاد، مدت زمان صحیح

اگر توسط آقایان استفاده شود اثر مثبت دارد ولی اگر توسط خانم ها استفاده شود اثر مطلوبی ندارد، برداشتی که از آقایان می شود بدین صورت است که آن ها را جزو افراد با جرأت، موفق، متکی به نفس، گستاخ و کوشا اما بی تفاوت و سرکش طبقه بندی می کنند ولی در مورد خانم ها آنان را پرخاشگر جلوه می دهد .

خ. فشار خیلی زیاد، مدت زمان خیلی زیاد

در هر دو جنس مذکر و مونث اثر منفی ایجاد می کند، زنانی که با سایر خانم ها این گونه دست می دهند، افرادی مخالف و دارای خصوصیات غیر زنانه توصیف می شوند و همچنین زنانی که با آقایان این گونه دست می دهند، زنانی سلطه گر از سوی آقایان قلمداد می شوند؛ زمانی که آقایان با خانم ها این گونه دست می دهند یک اثر خشونت آمیز و پرخاشگرانه از خود بر جای می گذارند .

Sending
User Review
۱ (۱ vote)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.