چگونه بحران های زندگی را مدیریت کنیم (۲)

پیرو مطلب قبلی به بررسی ادامه روش هایی می پردازیم که به کمک آنها بتوانید در لحظات بحرانی و حساس بهترین اقدامات ممکن را انجام دهید ؛

۶٫جلوی ضرر و زیان ها را بگیرید

شهامت از بزرگ تین محاسن بشمار می رود، چرا که اگر کسی این حسن را نداشته باشد، هیچ تضمینی برای حفظ بقیه آنها نخواهد داشت . (سامویل جانسون)
مهمترین ویژگی در موفقیت شغلی در قرن بیست و یکم، انعطاف پذیری است . به کمک انعطاف پذیری می توانید سلامت ذهنی خود را حفط کنید .
تصور کنید که می توانید زندگی کاری یا شخصی تان را امروز دوباره از نو آغاز کنید. به سراغ چه کاری می روید و از چه کاری دست می کشید؟ چه فعالیتی را دوباره آغاز می کنید و چه کاری را ترک می کنید ؟

۷٫ بحران را مدیریت کنید

شجاعت یعنی اینکه بترسید، اما هرطور که می توانید یک قدم به جلو بردارید . (بیورلی اسمیت)
وقتی بحرانی رخ می دهد، چهار اقدام را فورا باید انجام دهید :
غصه خوردن را کنار بگذارید. به کنترل ضرر و زیان ها بپردازید .
اطلاعات کسب کنید، حقایق را بیابید .
مشکل را حل کنید.
عمل محور شوید . به اقدام بعدی خود بیندیشید .
پیشنهاد می شود سه مورد از بدترین اتفاقاتی که ممکن است سال آینده در زندگی شغلی تان روی دهد را مشخص نمایید . از امروز چه کاری می توانید برای به حداقل رساندن ضرر های این بحران انجام دهید ؟
سه مورد از بدترین حوادثی که ممکن است در زندگی شخصی تان رخ دهد را مشخص نمایید و برای آنکه اطمینان پیدا کنید که آنها هرگز رخ نمی دهند، اقداماتی را بعمل آورید .

۸٫ پیوسته در ارتباط باشید

بدترین معیار شهامت، ترسی است که از پای درآمده باشد . (نورمن اف دیکسون)
هشتادوپنج درصد از مشکلات زندگی شغلی و شخصی تان ناشی از ناتوانی شما در ایجاد ارتباط موثر با افراد مهم دور و برتان است .

۹٫ محدودیت هایتان را بشناسید

به فراخور بزرگی یا کوچکی تان، موانع برایتان بزرگ یا کوچک به نظر می رسند . (اوریسون سویت ماردن)
بطور کامل اهداتان را مشخص نمایید، می خواهید به چه چیزی دست یابید، از چه چیزی اجتناب کرده یا خواهان حفظ آن هستید ؟
اهدافتان را روی کاغذ بنویسید و از افعال زمان حال استفاده کنید . وقتی هدفتان را مشخص کردید، فهرستی از اقداماتی که باید برای رسیدن به آن انجام دهید را تهیه کنید .
پس از آنکه هدف و برنامه تان را مشخص کردید، از خود بپرسید : په عاملی مرا در رسیدن به این هدف محدود می سازد ؟ یا چرا من در حال حاضر به هدف نرسیده ام ؟
بهانه هایتان را بیازمایید و موانع داخلی و بیرونی را شناسایی کنید . متوجه خواهید شد که هشتاد درصد از محدودیت هایتان درونی و تنها بیست درصد آنها بیرونی هستند .
تنها به مانع بزرگی که بیش از هر عامل دیگر شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد، بپردازید . از بین بردن این مانع بیش از هر کار دیگری می تواند به شما در رسیدن به مهترین هدفتان کمک کند .

۱۰٫ خلاقیتتان را رها سازید

به دنبال کار هایی نباشید که هم سنگ قدرتتان باشد، بلکه قدرتی را طلب کنید که هم سنگ کار هایتان باشد . (فیلیپس بروکس)
خلاقیت، کلید انجام امور خارق العاده برای خود و خانواده تان خواهد بود .
بزرگترین مشکلات را در نظر گرفته و آن را به شکل پرسشی که نیازمند یک راه حل است، بنویسید .
وقتی بزرگترین مشکل خود را توصیف کردید، بپرسید دیگر په مشکلی وجود دارد؟ و دیگر په راه حلی وجود دارد ؟

۱۱٫ بر بخش های نتیجه بخش تمرکزکنید

این شرایط نیست که انسان را می سازد، بلکه این انسان است که شرایط را می سازد . (فردریک دبلیو . رابرتسون)
مهمترین و پرسود ترین تولیدات، خدمات و اقداماتتان را مشخص کرده و زمان و انرژی تان را بر آنها متمرکز کنید .
مهمترین مشتریان، بازار ها و روش های فروش تان را مشخص کنید و هشتاد درصد از وقت و هزینه خود را برای دستیابی به بیشترین نتیجه در رابطه با آنها تخصیص دهید .

۱۲٫ بر اولویت ها متمرکز شوید

اذهان کوچک مقهور بد اقبالی ها می شوند، اما ذهن های بزرگ بر آنها فایق می آیند . (واشنگتن ایروینگ)
براب آنکه تمرکز خود را روی مهمترین اولویت ها حفظ کنید، می توانید مجموعه ای از اقدامات را انجام دهید .
اول از همه روی کاغذ فکر کنید، مسایل را بنویسید، قبل از آنکه دست به هر اقدامی بزنید، یک فهرست از اموری که برای حل مشکل و عبور از بحران بایدانجام دهید را بنویسید .
اجازه ندهید که ذهنتان درگیر جزییات و مسایل پیش پا افتاده شود .
در ابتدای هر روز، فهرستی از آنچه که باید در طول روز انجام دهید را تهیه کنید و سپس آنها را اولویت بندی کنید .

۱۳٫ ضدحمله

دیگر ما آن عروسک های خیمه شب بازی نیستیم که بازیچه نیروهای قدرتمند بیرونی بودند، بلکه اکنون ما خود نیرویی قدرتمندیم . (بوسکا گلیا)
با بکار گیری استراتژی های زیر در زندگی و شغلتان می توانید شرایط را عوض کرده و به نتایج فوق العاده ای دست یابید .

استراتژی اول : هدفتان را مشخص کنید
استراتژی دوم : جسورانه عمل کنید
استراتژی سوم : منابع تان را متمرکز کنید
استراتژی چهارم : انعطاف پذیر باشید
استراتژی پنجم : تمامی اطلاعات موجود را جمع آوری کنید
استراتژی ششم : همه افراد را به کار گروهی وا دارید
استراتژی هفتم : شما مدیر هستید

۱۴٫ گردش پولی ایجاد کنید

انسان مخلوق حوادث نیست، بلکه این حوادث است که مخلوق دست انسان است . ما عواملی آزادیم و انسان قدرتمند تر از ماده است . (بنیامین دیزرایلی)
وقتی که با یک بحران روبرو هستید، اولین چیزی که باید انجام دهید این است که بنشینید و شرایط را به دقت بررسی کنید . دقیقا بفهمید که در حال حاضر چقدر پول نقد، در تمامی اشکال و از همه منابع، در اختیار دارید .
به هر قیمتی پول نقدتان را حفظ کنید . پرداخن ها را به تاخیر انداخته یا تقسیط کنید . در عین حال از همه ، چه مشتریان کنونی و چه آتی بخواهید پرداخت هایشان را پیشاپیش انجام دهند .

۱۵٫ به مشتریانتان اهمیت دهید

هیچ اقدام عظیم و با شکوهی تا کنون صورت نگرفته مگر به دست افرادی که اعتقاد به اینکه چیزی در درونشان برتر از شرایط است را داشته اند . (بروسن بارتن)
در موفقیت شغلی، دو اصل در رابطه با مشتریان وجود دارد . اصل اول می گوید : همیشه حق با مشتری است . و اصل دوم این است که : هر گاه دچار تردید شدید، به اصل اول رجوع کنید .
تولیدات و خدمات پر فروش و پر سود خود را مشخص کنید، سپس بهترین افرادتان را برای فروش هر چه بیشتر آنها به بهترین مشتریان آتی تان بسیج نمایید .
روش و روند فروش تان را باز بینی کنید و به دنبال راهی باشید تا آن را ترغیب کننده تر و جذاب تر سازید .
ادامه مطلب را در متن بعدی دنبال نمایید …

Sending
User Review
1 (2 votes)

Leave A Reply

Your email address will not be published.