SEO یا SEM؟ برای کسب و کارهای کوچک کدامیک را انتخاب کنیم ؟

انتخاب بین استراتژی های بهینه سازی موتور های جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو همیشه چالش برانگیز بوده است؛ اما بهتر است با کمی تامل ترکیب مناسبی از هر دو را به کار ببندیم .

دستیابی به موفقیت برای شرکت های کوچک نیاز به استراتژی وسیع و فراگیر دارد که به طور منحصر به فرد بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو را با هم در آمیزد. همیشه یکی از سئوال های مهم در این زمینه انتخاب بین “بهینه سازی موتورهای جستجو یا بازاریابی موتورهای جستجو” بوده است .آمیختگی این دو روش یعنی سئو و ادوردز منجر به دیده شدن بیشتر برند ،رشد دیجیتال و ایجاد موفقیت برای کسب و کارهای کوچک در هر صنعتی خواهد شد.

سئو در برابر بازاریابی موتورهای جستجو

همیشه ارزش این دو استراتژی در حال مقایسه بوده و برای بسیاری نوعی سوال است. ولی آنچه در واقعیت کاربردی می نماید نگاه ترکیبی بین دو در هر کسب و کاری می باشد. وقتی بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی در موتورهای جستجو با هم استفاده شود باعث ایجاد کمپین های دیجیتالی خواهد شد که منجر به ایجاد نتیجه موفقیت آمیز در کسب و کار خواهد بود. پیش از آنکه به ترکیب این دو پردازیم بهتر است هر کدام را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو را می توان یک سیستم پیچیده از استراتژی ها و تکنیک های دیجیتال دانست که برای افزایش کمی و کیفی ترافیک سایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجو عمل می کند. کسب و کارهای کوچک از طریق ایجاد ترافیک در جهت جذب مشتریان هدف در موتورهای جستجو قادر به فعالیت خواهند بود. دقت داشته باشید برای شرکت‌هایی با بودجه محدود که امکان مشاوره و برون‌سپاری سئو را ندارند ممکن است فعالیت در استراتژی سئو کمی پیچیده و فراتر از حوصله باشد. اما در ادامه مراحلی ذکر شده که می‌تواند باعث ایجاد یک بنیان مستحکم برای بهینه سازی موتورهای جستجو باشد.

یک حساب کاربری گوگل ایجاد کنید

این کار می‌تواند به شما کمک کند تا در جستجوهای محلی نمایش داده شوید و همچنین امکان ذخیره اطلاعات اضافی همچون عکس را در مورد کسب و کار خود داشته باشید. در صورتی که دارای مکانی مثل دفتر یا فروشگاه هستید که قرار است مشتریان به آن مراجعه کنند آدرس آن را به گوگل ارائه کرده و لوکیشن خود را نیز بر روی نقشه گوگل (Google Maps) مشخص نمایید.

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

در مورد اینکه مشتریان شما چگونه جستجو می کنند و همچنین کلمات کلیدی(Keywords) که برای جستجوی محصول شما استفاده میکنند، تحقیق کنید. این تحقیقات باعث می شود که برای تولید محتوا و طراحی سایت خود اطلاعات مناسب داشته باشید. در نهایت سعی کنید کلمات کلیدی را به طور مناسب در تیترها و متن محتوای خود به صورت کاربردی استفاده کنید.

همچنین میتوانید بخوانید :

تفاوت Http با Https

حساب کاربری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

امروزه شبکه های اجتماعی باعث دسترسی گسترده تر به مخاطب و یکی از راههای موثر ارتقای محصول می باشند؛ پس از آن ها غافل نشوید.

وبلاگ ایجاد کنید

وبلاگ باعث می شود که از طریق استفاده از کلمات کلیدی مناسب، محتوای مناسب ایجاد کرده و آن را به طور غیر مستقیم در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. این اطلاعات و مشاوره های غیر مستقیم می توانند باعث راهنمایی مشتری به سمت محصول و یا خدمت شما گردد. در مورد وبلاگ این نکته را به خاطر داشته باشید استمرار اضافه کردن مطالب جدید در وبلاگ ها مسئله ای بسیار پر اهمیت می باشد.

مزایای سئو

بهینه سازی سایت شما در موتورهای جستجو یک ابزار بسیار قوی برای تقویت سایت و افزایش دسترسی به آن شده و همچنین باعث می شود ضمن ارتباط بهتر با مخاطبین هدف خود، قابلیت دیده شدن برند خود را افزایش دهید. دقت داشته باشید شرکت هایی که بتوانند با موتورهای جستجو سازگارتر باشند سرعت رشد بیشتری خواهند داشت.
از دیگر منافع و مزایای سئو می توان موارد زیر را برشمرد:

  • داشتن یک سایت کاربر پسندتر
  • ترافیک بیشتر
  • نرخ تبادل بالاتر
  • افزایش افشا و آگاهی بیشتر برند
  • دسترسی گسترده به بازارهای جدید
  • شرایط رقابتی
  • در دسترس بودن گسترده در زمان دسترسی برای مشتریان ( مشتریان بیشتر در زمان مورد نظر)

در یک کلام استفاده از سئو باعث می شود شما قادر به ایجاد سایت، محتوا و بازاری باشید که کاربران به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و از مزیت های آن بهره می برند.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو

تکنیک های سئو باعث ایجاد ترافیک در سایت شما بدون پرداخت هزینه خواهند شد در حالیکه بازاریابی از طریق موتورهای جستجو مستلزم پرداخت هزینه می باشد.بازاریابی موتورهای جستجو از طریق روش هایی مانند پرداخت به ازای کلیک(CPC)، پرداخت به ازای نمایش(CPI) ، پرداخت به ازای جستجو، تبلیغات بنری و… انجام می گردد. با پرداخت بازاریاب جستجو برند ها می توانند از طریق نمایش داده شدن در نتیجه های جستجو با سرعت و اطمینان بیشتری میزان دیده شدن و نرخ تبادل خود را افزایش دهند.
بازاریابی موتورهای جستجو اگرچه ضروری نیستند ولی می‌توانند باعث افزایش امکان جهت تبلیغات موثر محصول و یا خدمت شما گردد. توجه داشته باشید از طریق کمپین های تبلیغاتی موفق در زمینه بازاریابی موتورهای جستجو میتوانید ترافیک هدف خود را از طریق لینک های ارائه شده در بالای جستجوی ارگانیک افزایش دهید.

مزایای بازاریابی موتورهای جستجو

سرمایه گذاری در بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) می تواند اطمینان بیشتری به شما بدهد که اطلاعات کسب و کار شما در زمان مناسب و مکان مناسب نمایش داده خواهند شد.
همچنین این نوع بازاریابی باعث ایجاد دسترسی سریع به نتایج مورد نظر به وسیله معرفی به مشتریان و مخاطبان هدف در جستجوهای مرتبط می گردد؛ که باعث ایجاد مزیت رقابتی در مقایسه با شرکت های بزرگ در زمینه بازگشت سرمایه خواهد بود.
هزینه های بازاریابی موتورهای جستجو به راحتی قابل کنترل و تطابق با هر شرایطی از جمله شرایط بودجه ای و زمانی هستند. با توجه به اینکه حدود ۴۷ درصد از استفاده کنندگان اینترنت فعالیت جستجو را انجام میدهند و ۶۱ درصد آنها منجر به خرید می گردد، همچنین با توجه به تعداد زیاد استفاده کنندگان اینترنت و دسترسی آسان می توان نتیجه گیری کرد که فعالیت بازاریابی موتورهای جستجو قطعاً باعث ایجاد منافع و سود برای استفاده مشتریان خواهد بود.

 

ترکیب SEO و SEM ، ایجاد یک کمپین قوی تر

بهینه سازی موتورهای جستجو یا بازاریابی موتورهای جستجو

بدون شک بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو هر کدام به طور جداگانه باعث ایجاد نتایج ارزشمندی می گردد و همین مسئله باعث شده که بسیاری از صاحبان کسب و کارها بر سر دوراهی انتخاب بین این دو قرار گیرند. ولی ما به شما توصیه می کنیم که به جای انتخاب جداگانه، بهتر است از انتخاب یکی از آنها همراه با دیگری منافع بیشتری کسب کنید.
سئو باعث ایجاد نتایج مناسب به جستجو از طریق موتورهای جستجو خواهد شد؛ اما نیازمند صبر و شکیبایی خواهد بود. شما از طریق بازاریابی موتورهای جستجو این مسیر را قدری سریع تر و بهینه تر انجام دهید، که نیازمند پرداخت می باشد.
این دو استراتژی باعث ایجاد یک هدف مشترک می‌باشند که هدایت ترافیک به سایت شما است. اهداف این دو از لحاظ زمانی با یکدیگر متفاوت اما در نتیجه یکسان خواهد بود. در صورت استفاده توامان از این دو استراتژی باید دقت داشته باشید ترافیکی که به وسیله استفاده از تکنیک های SEM به سایت هدایت شده اند بایستی توسط تکنیک‌های SEO حفظ و نگهداری شوند.
استفاده با دقت از SEO و SEM باعث ایجاد کمپین های قوی تر بازاریابی دیجیتال خواهد بود که منجر به رشد سریع و بهینه کسب و کار در مقابل رقبا خواهد شد.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.