۸ مهارت لازم برای بازاریابی دیجیتالی

صنعت دیجیتال،سریع و هدایت آن برای تازه واردان و افرادی که به دنبال جاویژه هستند ،می تواند سخت باشد.چگونه خودتان را از رقابت جدا می کنید و پیگیری سریعتان نردبان شرکت را بالا می برد؟با دانستن مهارت های لازم برای  بازاریابی دیجیتالی  خود را ازرقبا متمایز کنید

در ادامه ی مقاله اصول لازم برای بازاریابی دیجیتالی را فرامیگیرید:

۱-ویدیو

 بازاریابی دیجیتالی

ویدیو در حال اشغال کردن فضای اینترنت است و این روند متوقف نمی شود.ویدیو ها این پتانسیل را دارند که توجه مشتری را ۲ دقیقه بیشتر از سایت های مشابه که فاقد ویدیویی جذاب هستند  جلب کند.ویدیو های بهینه سازی شده می تواند شانس شما رابرای قرار گرفتن در رتبه بندی بالای گوگل،تا حداقل ۵۰،افزایش دهد.
علاوه بر این ،بیشتر از ۸۰ درصد مشتری ها دوست دارند محصولی را بخرند که قبل از خرید ،جزییات آن را در ویدیو دیده باشند.اما به خاطر داشته باشید،این آمار بسته به این که از چه کسی بپرسید متفاوت است. نکته اصلی اینجا است،وقتی صحبت از ویدیو می شود،ویدیو توانایی تغییر و تحول سایتتان و ورتبه بندی سئوی بالاتر دارد.
چه چیزی آن را سرگرم کننده می کند؟ویدیو شخصی است،و وقتی مردم می توانند صورت شما یا شخص دیگری که برند را تبلیغ می کند ببینند،به احتمال بیشتری به شرکت شما اعتماد می کنند،و همچنین ویدیو یک محتوای تطبیق پذیر و متنوع است که از طریق پلتفرم های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.
متخصصان دیجیتال مارکتینگ مجبور نیستند هر چیزی را درباره ی تولید ویدیو بدانند.اما دانستن اینکه چطور یک ویدیو مقدماتی سریع در لپ تاپتان بسازید،فضای خوبی برای شروع است.شما اگر مقداری آموزش در این حوزه بینید و به آن علاقه داشته باشید،تا وقتی که همچنان ویدیو در تقاضا باشد،مهارت و استعدادتان به هدر نخواهد رفت.با آموزش خود در زمینه تولید ویدیو،مهارت لازم برای بازاریابی دیجیتالی را فرا بگیرید.

اگر شما بخواهید بیشتر در این حوزه بدانید میتوانید ابزار های ویرایش ویدیو مثلLightworks ،Hit filmexpress، Davinci ،Shotcut وBelender را امتحان کنید.

۲-بازاریابی و بهینه سازی موتور های جست وجو (SEM&SEO)

بهینه سازی موتور های جست وجو بری تمام سطوح بازاریابی دیجیتالی کلیدی است.هرکس که قصد ورود به این حوزه را دارد باید حداقل توانایی کارکردن پایه ای در این حوزه را داشته باشد.شما می توانید کار های فنی را کنار بگذارید و به افراد ماهر در این زمینه که در گروه حضور دارند بسپارید.داشتن فهم قابل اطمینان از بهترین اقدامات و اینکه چطور تمام شکل های محتوا را بهینه سازی کنید،برای اداره کردن یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق حیاتی است.

 بازاریابی دیجیتالی

۳-بازاریابی محتوا

محتوا هسته اصلی بازاریابی دیجیتالی است وبازاریابی محتوا نقش حیاتی در این روند را دارد.بازاریابی محتوا خودش به تنهایی کار بزرگی است.شما علاوه براینکه باید بدانید چطور محتوای با کیفیت بالا تولید کنید،باید محتوای دوستانه از انواع مختلف را سئو کنید.شما همچنین آگاه باشید چطور به طور موثر مخاطبانتان را درگیر کنید.
برای اینکه محتواهای قدیمی را چالش برانگیز کنید،می تواند شکل های مختلفی به خود بگیرد،از ویدیو گرفته تا رسانه های اجتماعی،ایمیل،وب،وبلاگ،کتاب الکترونیکی و …
شما در آینده باید بتوانید براساس هدف های کاری اصلی مشتریان استراتژی بسازید.

 بازاریابی دیجیتالی

یک فردی در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ حرفه ای است که به سرعت توانایی خود را با محیط وفق دهد و خود آموز باشد و حتی آماده باشد که وارد شغل های مختلف در حوزه ی دیجیتال، به صورت دلخواه یا به ناچار وقتی که مهارت قدیمی برای آن تقاضایی وجود ندارد، بشود .آن ها توانایی کارکردن با افراد و گروه های مختلف را دارند.

۴-اطلاعات/تجزیه و تحلیل

مهم نیست به چه جنبه ای از دیجیتال مارکتینگ قصد ورود دارید.گوگل آنالیتیکس،احتمالا مرز استراتژی شما خواهد بود.نظارت و گزارش نویسی از طریق چنین ابزار هایی نسبتا درست است اما قسمت دشوار آن این است که چطوراطلاعات را جمع و استفاده کنیم تا بتوانیم در مورد رفتار مصرف کننده بیش تر بدانیم و به کار ببریم.
بیش تر کسب و کار ها(حتی کوچک) مقدار زیادی اطلاعات دارند و بازاریابان بزرگ دیجیتال لازم است در مورد چگونگی جمع آوری آن اطلاعاتی داشته باشند.بیشتر شرکت ها به دنبال افرادی خواهند بود که می دانند چگونه این اطلاعات را بخوانند و به طور دقیق بدانند از کدام دیتا برای بهبود استراتژی کسب و کارشان درآینده استفاده کنند.اگر شما بتوانید این کار را با روش های خلاقانه انجام دهید که خروجی آن نتایج مهمی است،شما به دارایی ارزشمندی برای شرکت تبدیل خواهید شد.

 بازاریابی دیجیتالی

۵-طراحی مبتنی بر تفکر و برنامه ریزی را بفهمید

تفکر طراحی اشاره به فرایندی دارد که طی آن مفاهیم طراحی ادغام می شوند. این فرایند شامل فعالیت های شناختی و عملی  است :همفکری،تعریف مشکل،تفکر کردن،نمونه اولیه و تست کردن .دلیل اینکه چرا تفکر طراحی به خوبی در دیجیتال مارکتینگ کار می کند این است،بیشتر روی تجربه ی کاربر متمرکز است. مطلب جالب دیگر در مورد این رویکرد،استفاده از آن در روش غیر خطی است.

۶-در تکنولوژی ماهر شوید

از آن جا که صنعت از تکنولوژی نشات گرفته،شما باید فهم مناسبی از تکنولوژی داشته باشید تا بتوانید به سرعت آن را فرا بگیرید.افراد چه مسن و چه جوان ، به دنبال آموزش، نه تنها در تکنولوژی های خاصی هستند،بلکه خود را با نرم افزار های رایج و ابزارهایی که در حوزه مد نظرشان متمرکز است، آشنا میسازند.

 بازاریابی دیجیتالی

۷-ترغیب کننده باشید

یک رهبر بزرگ بازاریابی دیجیتال نه تنها مهارت های افراد بزرگ را نشان می دهد،بلکه آن ها خواهند توانست تفکر تحلیلی را با حل کردن خلاقانه مشکل حل کنند تا به گروه ها کمک کنند،ایده های نوآورانه همراه خود بیاورند و کسب و کار ها را به جلو راه بیاندازند.
پس باید فرد ترغیب کننده ای باشید.شما می توانید فرد دیگری را برای خرید قانع کنید؟ یا در مورد قانع کردن رهبران تیم های دیگر که ایده ی شما بهتر است.

 بازاریابی دیجیتالی

۸-مهارت های غیر معمول را فرا بگیرید

در کنار مهارت های غیر نرم افزاری،بازاریابان بزرگ دیجیتالی باید کنجکاو،دوستدار تطبیق پذیری،تفکر رو به جلو،کسب و کار متمرکزو استراتژی محورداشته داشته باشند.
فضای زیادی در این زمینه برای افراد، با شخصیت ها و سطح مهارت های مختلف وجود دارد.پس مهم است که مهارت های خاص خود را کسب کنید تا در صنعت رقابتی بمانید.به طور مثال ممکن است غیر عادی باشد فردی را پیدا کنید که همزمان بتواند هم در برنامه نویسی ماهر باشد و هم در شغل مدیریت یاکسی که حسابدار است و هم علاقه به رسانه های اجتماعی دارد.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)
2 نظرات
  1. Meysam karani می گوید

    👏👏 کاربردی 👌👌

  2. hossein می گوید

    عالی. مرسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.