ترندهای پرطرفدار UI در سال ۲۰۱۹

بهترین ترند های طراحی رابط کاربر (UI) در نگاه اول

امروزه طراحی برنامه موبایل به یک صنعت جداگانه تبدیل شده است که در حال حاضر میلیون ها دلار ارزش دارد. این واقعیت که در حال حاضر کاربران خواهان جذابیت بصری بیشتری هستند تا جذب شوند بر کسی پوشیده نیست. طراحی رابط  کاربر تلفن همراه در حال حاضر تبدیل به یک جنبه مهم در جهان از برنامه های تلفن همراه است.
امروزه برای برنامه های مبتنی بر وب و همچنین یک برنامه تلفن همراه بسیار مهم است که تاثیر خوبی بر روی کاربران اپلیکیشن داشته باشند، همانطور که در گزارش اخیر منتشر شده توسط گوگل نشان می دهد که بیش از ۲۵ درصد برنامه های نصب شده بیش از یک بار استفاده می شوند.

اساسا رابط کاربری و طراحی برنامه تلفن همراه دقیقا همان چیزی است که کاربر می بیند و صاحبان برنامه در معرض خطر از دست دادن کاربران برنامه هستند در صورتی که کاربران رابط کاربری برنامه را در نگاه اول دوست نداشته باشند.

UI به طور مستقیم با این واقعیت ارتباط دارد که کاربران می تواند برنامه خود را بدون حتی تعامل با آن و تنها با قضاوت در مورد روند طراحی رابط کاربری برنامه ترک کند.

طراحی ترندهای رابط کاربری نوین موبایل در سال۲۰۱۹

ترندUI/ تصویر پشت زمینه بدون چارچوب

یک از ترندهای طراحی رابط کاربری مشهور درسال۲۰۱۹ استفاده از تصویر بدون چارچوب پشت زمینه است. به عبارت دیگر تویعه دهندگان می توانند تصویر را بدون چارچوب به عنوان پشت زمینه استفاده کنند. در مقایسه با اپلیکیشن موبایل این تکنیک در وب سایت ها به طور گسترده در صفحات وب بکار می رود.

جدا از این، مجموعه ای از محتوای بصری مانند ترکیبات گرافیک انتزاعی، تصاویر صاف و نیمه صاف، عکس های پایه، ارائه دهندگان سه بعدی و غیره وجود دارد. اساسا، این تکنیک تبدیل صفحات وب به شیوه ای مشابه پوسترهایی است که همچنین تصویر پس زمینه را قادر می سازد که بخشی جدایی ناپذیر از کل موضوع وب سایت باشد.

ترندUI/ گرافیک سه بعدی ۳D

۳D Graphics همچنین به عنوان گرافیک سه بعدی شناخته شده است. در مورد گرافیک ۳D، طراحان نیاز به یک مجموعه مهارت های مختلف دارند که اغلب شامل آموزش های نرم افزاری خاص است.

در این روند طراحی رابط کاربری مدرن، شما همچنین متوجه خواهید شد که اکثر تصاویر سه بعدی الهام گرفته از اشیاء دنیای واقعی هستند و به همین دلیل این برنامه ها و طراحی صفحات وب در ایجاد ارتباط عاطفی با کاربر که در ارائه تجربه بهتر کاربران همراه با اصول طراحی رابط کاربر بهبود یافته است بیشتر کمک می کند.

رنگ بندی
رنگ بندی

تضاد رنگی هنوز یک روند طراحی رابط کاربری جذاب است جاییکه هر چیزی در اطراف تضادهای متفاوت در چرخش است.تضاد اکنون یک روش تاثیرگذار در نگاه رابط کاربری، به کمک روانشناسی رنگها است. یکی از رویکردهای مهم در یکپارچگی تضاد رنگی جدایی طراحی روی صفحه نمایش است. این تکنیک در جداسازی مناطق مختلف تعاملی ارائه شده در تضاد رنگ بسیار مفید است.

تایپوگرافی

امروزه طراحی رابط کاربری موبایل بدون داشتن تایپوگرافی بَُلد شده ناقص است زیرا یکی از فاکتورهای مهمی که به حفظ کاربر کمک خواهد کرد این گزینه می باشد.

  • روند تایپوگرافی همراه با آزمایشات خلاقانه با مجموعه فونتهای زیبا با برچسب های جذاب همراه است.
  • محتوای متنی که با تصاویر جذاب همراه است.
  • جزءهای متحرک تایپوگرافی در اصول طراحی رابط کاربری را بیافزایید.
  • طراحی رابط براساس تایپوگرافی به عنوان هسته اصلی تصویری در طراحی رابط کاربری عمل می کند.
  • موارد بالا از انواع تایپوگرافی به شمار می آید.

مجوز بیومتریک

مجوز بیومتریک همچنین یک روند طراحی ضروری UI تلفن همراه با گزینه هایی مانند شناسه لمسی، شناسایی صدا، شناسه چهره و غیره می باشد. این ویژگی ها برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران بسیار مفید است. چنین ویژگی هایی نیز به عنوان یک روش ثبت نام امن و زمان موثر عمل می کنند.

ترند UI

ترند UI کارت

کارت همچنین نقش مهمی در سازماندهی داده ها در برنامه های تلفن همراه و وب دارد. همانطور که می توان از تمام رسانه ها مانند ویدیو، تصاویر، متن، لینک ها استفاده کرد کارت ها نیز مربوط به اشیاء مشخص شده اند که یکی از بهترین روندهای طراحی رابط کاربر هستند که بر روی نمایش محتویات زیادی از یک صفحه در یک زمان تمرکز می کنند.

شکلک ها

سال ۲۰۱۹ سالی است که هوش عاطفی توسط بخش بزرگی از طراحان برنامه موبایل به تصویب رسیده و این امر بسیار بزرگتر از افزودن اثرات متحرک در برنامه ها خواهد بود. سال گذشته، Animoji در دستگاه های آیفون X منتشر شد که این روند نوآورانه رابط کاربر را نشان داد. شکلک ها به عنوان فن آوری های در حال ظهور مانند تشخیص چهره ما قادر به بیان طیف گسترده ای از احساسات هستند.

انیمیشن ها

هدف اصلی در اینجا این است که یک احساس لذت بخش و طولانی مدت در کاربران برنامه های تلفن همراه را ایجاد کنیم.  برای این کار، می توانید از تعاملات و انیمیشن های مختلف به صورت فونت، آیکون، دکمه و حتی عکس استفاده کنید. این رویکرد اصلی طراحی رابط کاربری می تواند بیشتر با انیمیشن عملکردی ادامه یابد که به کاربران برنامه شما امکان می دهد برنامه را عمیق تر تجربه کنند..

ترند2019و در نهایت

روند طراحی رابط همیشه یک موضوع بزرگ است، ما واقعا امیدواریم که با کمک این مقاله کانتنتاپ بتوانید بینش های ارزشمندی را در رابطه با انواع مختلف طراحی رابط کاربری برای برنامه های تلفن همراه بدست آورید.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.