با پست های قدیمی سایت چه کنیم؟

 در سال ۲۰۰۵ سایت ها برروی اهمیت موضوع پست های قدیمی توجه زیادی کردند. شرکت های بزرگ در دنیای کسب و کار می گویند که چنین پلتفرها می توانند با استفاده از زیاد شدن بازدیدکننده و افزایش ترافیک در سایت، باعث فروش بیشتر محصولات وکاهش هزینه تبلیغاتی شوند. براین اساس کسانی که برای اولین باروارد سایت شما می شوند، متاسفانه همیشه برروی مسائل جزئی همانند “کیفیت” و “تشریفات ظاهری سایت” متمرکز نبودند، بلکه بر کل محتوا به خصوص کلمات کلیدی تمرکز داشتند تا از این طریق بتوانند به پاسخ هایشان برسند.

حالا اگر سایت شما دارای مقادیر زیادی از پست های قدیمی باشد، در چنین مواقعی باید چکارکنید؟ آیا نیاز است که برای آن ها کاری انجام دهید؟

 

در این مقاله به سرفصل های زیر خواهیم پرداخت :

 

چرا نشان دادن پست های قدیمی دردسر ساز است؟[ps2id id=’s1′ target=”/]

اهمیت متن های قدیمی

اگر برای سرمایه گذاری در محتوای سایت شرکتتان تصمیمی گرفته باشید، نیاز است که ارزش خود را از منابع های موجود دریافت و اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما را برمی گزینند. بنابراین برای درک بهتر شما، پست ها از دو دیدگاه فنی و بازاریابی بررسی میکنیم:

از دیدگاه فنی، می توانید بسته به تعداد صفحاتی که برای محتواهای قدیمی ارائه می کنید به افزایش کارایی خزیدن (crawl ) کمک نمایید. به طور مثال اگر google بخواهد برای یافتن ۱۰۰ محتوای خوب، ۱۰۰۰ URL را بررسی کند، در چنین مواردی نکات مهم را درباره ی آن موضوع یادداشت برداری می کند و محتواها را براساس همان یادداشت برداری وارسی می نماید. در واقع زمان زیادی را برای جستجوی دقیق محتوای شما سپری نخواهد کرد.

از دیدگاه بازاریابی، محتوای شما نشان دهنده ی برند شماست و بهبود مجموعه محتواهای که شما ارائه می دهید به مشتریان کمک می کند تا سایت شما را به عنوان یک سایت برتر بای پاسخ به نیازهایشان معرفی نماینند. در نتیجه بهینه سازی و تعبیه محتوای موجود شما، می تواند مجموعه ای از پست های سایتتان را متمرکزتر، قابل کشف آسان تر و تضمین کننده پاسخ سوالات برای کاربر و همچنین کسب و کار را برای خودتان فراهم کند.

 

روش نگهداری پست های قدیمی سایتتان[ps2id id=’s2′ target=”/]

روشهای نشان دادن پست های قدیمی

برای نگهداری پست های قدیمی سایتتان می توانید از دو روش که در زیر برایتان توضیح می دهیم، استفاده کنید. با استفاده از این معیارها، می توانید پست های قدیمی سایت خود را در قسمت های «نگهداری» و «نگه نداشتن» تقسیم کنید. «نگه نداشتن» پست ها می تواند صفحه شما را به ریدایرکت ۳۰۱ هدایت نماید که از این طریق به یکی از مرتبط ترین پست یا صفحه اصلی سایت هدایت می شود.

 

  • موجودی ( فهرست)

دلایل اهمیت پستهای قدیمی

ناگفته نماند اولین قدمی که قبل از دسترسی به پست های سایتتان بایستی انجام دهید، این است که در سایت خود چه محتواهایی دارید. بدان معناست که توجه نمایید که از یک موضوع چندین محتوا تکراری تولید نکنید.

البته مسئله این است که بسته به سیستم مدیریت محتوای که از آن استفاده می کنید، به دست آوردن یک لیست در ابتدای کار می تواند به همان اندازه ساده باشد که یک فیلد پایگاه داده (Dadabase) را ایجاد می کنید. از سوی دیگر شما می توانید URL های محتواتان را از طریق گوگل آنالیز، ابزار وب مستر و یک خزنده جامع مانند Screaming Frog جمع آوری نمایید.

بدون در نظر گرفتن اینکه چه URL های در لیست خود دارید، خوب است که یک crawl کامل از سایت خود انجام دهید تا ببینید که ساختار linking چگونه در این نقطه ظاهر می شود و ممکن است متفاوت از آنچه که شما در (CMS ( content management system می بینید، باشد.

بهترین CMS ها ( سیستم مدیریت محتوا )

  1. وردپرس ( WordPress )
  2. جوملا ( Joomla )
  3. دروپال ( Drupal )

 

  • ارزیابی

فواید پست قدیمی

هنگامی که شما می دانید که چه URL های دارید، وقت آن است که پست های قدیمی را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرید که ارزش آن ها در چیست؟؟!!

۵ سوال اساسی در چنین مواقعی ایجاد می شود:

 

  1. آیا محتوا برای کاربر مفید است؟

محتوایی برای کاربر مفید مواقع می شود که سرگرم کننده، کمک کننده و آموزنده باشد. با این حال جواب این سوال می تواند برای User ها در حل مسائل و علاقه مند کردن آن ها به موضوع حتی سایتتان کمک فراوانی کند.

  1. آیا برای خود ما مفید است؟

ناگفته نماندکه محتواهایی برای ما سودمند هستند که رتبه بندی عالی، ترافیک، بک لینک (backlinks) یا افزایش ارزش کسب و کار را به وسیله ی تغییر درایو برای ما فراهم نمایند. علاوه بر این، محتواها می توانند به ایجاد نام تجاری یا موثر بودن ساختارهای محلی کمک کنند، براین اساس خوب است که آن ها را بر روی هر سایت داشته باشد.

  1. آیا محتواتان خوب است؟

باید صادقانه بگوییم که این سوال یکی از سوژه های ذهنی برای پرسیدن درباره ی هر محتوای ست که بایستی به آن پاسخ داده شود. این نکته زمانی مهم واقع می شود که در مورد کلمات کلیدی اساسی محتوای تولید شود، مثلا اگر متن تان حساس نباشد، گاهی اوقات دارای خطای دستوری است یا اشتباهات آن نادیده گرفته می شود.

  1. آیا پست هایتان مرتبط با سایت شما است؟

اگر شما یک محتوایی با موضوع تقریبا غیر مرتبط با سایت، صنعت یا حتی مشتریانتان داشته باشید، باید یک دلیل محکم برای نگه داشتن آن برروی سایتتان بیاورید یا داشته باشید. اگر این محتوا هیچ کدام از شرایطی که برای محتواهای قبلی ایجاد کرده بودیم را قبول نکند، احتمالا ارزش آن را ندارد.

  1. آیا باعث ایجاد هرگونه مشکل می شود؟

محتوای مشکل ساز حاوی مطالب و هدف گذاری تکراری، متن سرقت شده، محتوایی که مسئولیت قانونی دارد، یا هر تعداد دیگری از مسائل است که احتمالا نمی خواهید برروی سایت خود قرار دهید. با این وجود متوجه می شوید که مرحله ارزیابی فرصتی ویژه برای شناسایی پست هایی است که موضوعات مشابه را هدف قرار می دهند تا شما بتوانید آنها را ادغام کنید.

 

 با پست هایی که داریم چکار کنیم؟[ps2id id=’s3′ target=”/]

پستهای قدیمی

گفتنی است که شما پست های در قسمت ” نگه داری” براساس طبقه بندی خود دارید. در واقع تمام پست هایی که تا به امروز ساخته شده اند، ارزش خاصی دارند. اکنون ما می خواهیم بیشترین استفاده از آن را با بهتر کردن، بروز رسانی، گسترش و اشتراک گذاری محتوا انجام دهیم.

 

  1. بهبود پست های قدیمی

بهتر کردن پستهای قدیمی

هنگام تنظیم کردن پست های قدیمی که دارای ریشه ی خوبی هستند، بهتر است از اصلاح کردن در هدف گذاری، نوشتار کلی و یا گرامر شروع کنیم. در واقع شما می خواهید مطمئن شوید که پست های سایتتان یک نقطه مشخص را دنبال می کنند، بنابراین یک موضوع خاص و شرایط را برای هدف خود قرار می دهید و این کار را با هر زبان دیگری که ممکن است در سایت خودتان وجود دارد، انجام دهید.

هنگامی که محتوا در شکل خوب ارائه گردید، مطمئن شوید که هر پیشرفت فنی که محتوا ممکن است نیاز داشته باشد، از قبیل لینک های مرتبط، متن Alt یا نشانه گذاری طرح و… اضافه کنید. این بدان معناست که شما باید برای محتواهای خود لینک های مرتبط، متن Alt یا نشانه گذاری طرح (schema markup ) خوب ایجاد کنید.

سپس وقت آن است که مطمئن شوید محتواتان زیبا است. پیشرفت های در قسمت دیداری محتوا مانند اضافه کردن خطوط شکسته، نقل قول ها و تصاویر، بر تجربه و علامندی کاربر به سایت تاثیر می گذارد و می تواند مردم را در صفحه های سایتتان، زمان طولانی تری نگه دارد.

 

  1. توسعه دادن یا بروزرسانی

 

بروزرسانی محتوا قدیمی

همه پست های قدیمی سایت شما لزوما در شکل ضعیف نیستند، براین اساس باز هم می توانید یک فرصت عالی برای پیشرفت سایت ارائه دهید. راه دیگری برای به دست آوردن ارزش بهتر برای سایت، بازنویسی یا به روزرسانی اطلاعاتی ست که در محتواها وجود دارند تا محتواهای قدیمی دوباره تازه شوند.در حقیقت داده ها با این حساب ارزش پیدا می کنند. محتوا نویسان تجاری که پست های قدیمی تر را به روز می کنند می گویند که چنین روشی ۷۴ درصد تاثیر را بر نتایج سئو متن گذاشته می شود.

چندین راه برای گسترش یا به روز رسانی یک محتوا وجود دارد که شامل کشف کردن یک متد دیگر در محتوا اولیه، اضافه کردن اطلاعات جدیدتر یا ادغام تحولات اخیر یا تغییر نظرات است. یا پیشنهاد می کنیم، یک قسمت از محتوا را با رسانه های دیگر، از جمله تصاویر جدید، محتوا ویدیو جذاب و یا حتی محتوای صوتی، بروزرسانی کنید.

 

  1. گسترش یا ترویج دادن محتوا

گسترش دادن متنهای قدیمی

ناگفته نماند اگر شما در ایجاد و بهینه سازی محتواها سرمایه گذاری کرده اید، فقط سعی کنید تا از آن ها به عنوان چشم انداز برای فروش محصولات استفاده نمایید.

چنین کاری را می توان به روش های مختلفی مانند اشتراک گذاری و به اشتراک گذاری مجدد در کانال های اجتماعی، جابجایی پست ها در صفحه اول سایت خود یا حتی کمی ارتقاء خارجی از طریق تبلیغ انجام داد.

 

 

نتیجه گیری[ps2id id=’s4′ target=”/]

 

هنگامی که سایت شما برای مدتی غیرفعال شده است و شما در تلاش برای بازسازی آن هستید بهترین کار این است که از محتوای موجود خود استفاده کنید، برای چنین روشی، اولین گام مهم این است که برگه ها را بر روی تاثیر این تغییرات حفظ کنید.

مهمترین معیار موفقیت، ترافیک عالی است. حتی اگر سایت شما برای اهداف خاص طراحی شده باشد، تعداد بازدیدکنندگان در صفحه نیز باید با سایر اقدامات، همبستگی خوبی با موفقیت محتوا داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که صرف نظر از تغییراتی که انجام داده اید، اغلب از طرف Google چند ماه طول می کشد تا ارتباط و رتبه بندی محتوا را به روزرسانی کند. بنابراین صبور باشید، نظارت کنید و به گسترش، به روز رسانی و تبلیغ ادامه دهید!

 

پیشنهاد

اگر شما روش های دیگری را برای متن های قدیمی سایتتان انجام داده اید می توانید با ما در میان بگذارید.

از حسن و توجه شما بسیار سپاسگزارم.

منبع: moz.com

Sending
User Review
۵ (۲ votes)
1 نظر
  1. وبکیما می گوید

    ممنون مطلب بسیار خوبی بود ، پست های قدیمی سایت ها معمولا باید همیشه بروزرسانی شوند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.