۹ تکنیک بازاریابی محتوا

9تکنیک برای بازاریابی محتوا

محتوا به عنوان ابزاری برای جست و جو و کمک به تصمیم خرید است که ۷۵ درصد خریدهای B2B متکی به محتوا است. اگر به دنبال آن هستید که ترافیک بیشتری بسازید و یک کسب و کار آنلاین سودآور داشته باشید، ناچار هستید به استراتژی بازاریابی محتوا توجه کنید.

برای اشنایی بیشتر با تکنیک بازاریابی محتوا، این مقاله کانتنتاپ را تا انتها دنبال کنید.

مخاطبان را برای افزایش مشارکت بخش بندی کنید

یک بازاریاب موفق می داند که لازم است براساس نیاز به محصول، مخاطبان خود را بخش بندی کند. چون تمام خوانندگان وبلاگ خریدار محصول نیستند. محتوای شما نمی تواند برای هر فرد مناسب باشد زیرا هر کس در مرحله ی متفاوتی از چرخه ی خرید قرار دارد. به طور مثال محتوای طراحی شده برای ایجاد آگاهی در مشتریان جدید برای مشتریان وفادار، هیچ نتیجه ای ندارد. اگر بخواهید بیشترین استفاده را از لیست دریافت کنندگان ایمیل ببرید باید آنها را بخش بندی کنید.

مخاطبان خود را بشناسید و آنچه را که می خواهند به آن ها بدهید

تکنیک بازاریابی محتوا

قبل از اینکه محتوای موفقیت آمیز و درگیر کننده ایجاد کنید، باید مخاطبان را خود را به خوبی بشناسید. یک راه برای انجام این کار تحقیق کلمه ی کلیدی است تا کشف کنید مشتریان ایده آل شما به دنبال چه چیزی هستند. ایده ی مناسب خود را از طریق گوگل ترندز پیدا کنید. کلمه ی کلیدی موضوع خود را در نوار جست و جو تایپ کنید تا بفهمید در مدت زمان مشخصی چه مقدار برای آن جست و جو صورت گرفته است.

روی حقایق تمرکز کنید و تاکتیکی فکر کنید

بعضی مواقع نیاز است نتایج یا دیتای مورد نیاز را با تجربه ی خودتان شناسایی کنید.به جای آنکه هر مطلبی که در سایت های دیگر خوانده اید بپذیرید، عادت تفکر تاکتیکی و انتقادی را فرا بگیرید.

نسل هزاره را با محتوای مناسب هدف قرار دهید

نسل Y یا هزاره یک بخش خاص از نژاد بشر است که به جامعه، خانواده و خلاقیت در کار ارزش می دهد. نسل هزاره یک بخش قابل توجهی از مخاطبان هدف شما را تشکیل می دهد. محتوای شما باید با نیاز ها و ارزش های مخاطبان صحبت کند. باید بتوان محتوا را در صفحات مختلف گوشی هوشمند، دسکتاپ یا رسانه های دیگر منتشر کرد.

به طور مستمر آزمون های A/B را اجرا کنید

ازمون A/B

در این آزمون A/B دو حالت از یک وب سایت یا اپلیکیشن با هم مقایسه می شود تا مشخص کند کدام بهتر است. این آزمون به این صورت است که یک صفحه از وب سایت را در نظر میگیرد و سپس صفحه اصلاح می شود. این تغییر می تواند تغییر یک دکمه ی ساده تا عنوان باشد یا تغییر پیچیده تری مثل طراحی دوباره صفحه را شامل شود. در این آزمون A/B دو نوع یا تعداد بیشتری از یک صفحه به کاربران به طور تصادفی نشان داده می شود؛از تحلیل آماری استفاده می شود تا مشخص کند کدام نوع صفحه برای هدف مورد نظر بهتر است. قسمتی از ترافیک سایت مربوط به قبل از ایجاد تغییر و بخش دیگر مربوط به صفحه ی اصلاح شده است. با این آزمون می توانید مشخص کنید که آیا تغییر تجربه، اثر مثبت، منفی یا خنثی بر روی رفتار بازدید کننده دارد یا نه.

محتوا را بر اساس ارزش های اساسی خود بسازید

ارزش های محوری، زیربنای اصلی انسان و هر کسب وکاری هستند. این ارزش ها رفتار افراد و سازمان ها را هدایت می کند. به طور مثال اگر شما معتقدید مخاطب هدف شما باید از اطلاعاتی که برای آن ها به اشتراک می گذارید منفعت ببرند، به طور گسترده جستجو کنید و بهترین محتوا را برای آنها فراهم می کنید.
به طور مثال ارزش های Buffer این موارد است:

  • همیشه مثبت بودن و شادی را انتخاب کنید
  • شفافیت به صورت پیش فرض
  • تمرکز بر بهبود خود
  • اول خوب گوش دهید، سپس بیشتر گوش کنید

قاعده ای برای تعریف ارزش های محوری وجود ندارد. تنها مطمئن شوید هر ارزش از باور قلبی شما ایجاد می شود. اگر براساس آنچه باور دارید محتوا بنویسید، خواهید توانست فاصله ی بین پیام شما و انتظارات مخاطبان را کاهش دهید.

برای رشد و تکامل آماده باشید

در بازاریابی محتوا مشتاق تغییر باشید و با جدیدترین پیشرفت ها در صنعت مورد نظر، خود را سازگار کنید. برای به روز بودن می توانید در موسساتی که بازاریابی محتوا آموزش می دهند شرکت کنید یا خودتان مطالعه خود را افزایش دهید.

انجام تحلیل رقبا و کار با دیتا

تحلیل رقبا

تحلیل رقبا دیگر امروزه اختیاری نیست. می توانید به طور موثر در مورد رقبا اطلاعات جمع آوری کنید تا به طور دقیق بدانید آن ها چه کاری می کنند. تحلیل رقبا یک بخش مهم از موفقیت تحقیق بازاریابی است. اگر تحلیل رقبا به درستی اجرا شود و نتایجش در استراتژی یکپارچه شود، تحلیل رقبا می تواند خیلی از جنبه های بازاریابی مثل نرخ تبدیل را بهبود دهد.

ایجاد تقویم محتوا:
برای اینکه استراتژی بازاریابی محتوا مفید باشد، نیاز به تقویم محتوایی دارد.

هدف یک تقویم محتوا:
یک تقویم محتوا، منبعی است که تیم های بازاریابی می توانند برای برنامه ریزی فعالیت بازاریابی محتوا از آن استفاده کنند. فایده ی تقویم محتوا این است که لیستی طولانی از محتوا که در طول یکسال باید منتشر شود، به تصویر می کشد. این تقویم به شما کمک می کند:

  1. محتوا را در رویداد های کلیدی در صنعت مورد نظر یا تاریخ های مهم طراحی کنید.
  2. شکاف ها را در برنامه ی محتوای خود ببینید.
  3. مطمئن می شوید که محتوای شما برای انتشار در طول زمان، به موقع آماده می شود.

به طور کلی اگر جلوتر برنامه ریزی انتشار محتوا را انجام دهید، در جایگاه بهتری برای انتشار محتوا قرار میگیرید. در نتیجه در حوزه ی خودتان به عنوان برندی متخصص درک می شوید.

ایجاد محتوا در پلتفرم های جدید

حضور در پلتفرم های جدید، مشارکت و مخاطبان جدیدی را به محتوای شما وارد می کند.به خصوص اگر می خواهید نسل Y را به عنوان بازار خود انتخاب کنید. اگر می خواهید مخاطبان خود را جذب کنید لازم است جایی که مخاطبان شما هستند شما نیز حضور داشته باشید. محتوای خود را تنها به چند شبکه اینستاگرام، فیسبوک و توییتر محدود نکنید. مراقب هر کانالی که ممکن است مخاطبان شما را جذب کند باشید. اینکه کدام پلتفرم را انتخاب می کنید مهم نیست، بلکه مراقب باشید محتوای شما تنها یک متن کسل کننده بدون هیچ نظری از مخاطبان نباشد.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.