چرا بازاریابی محتوایی کار نمی کند؟

در عصری که در آن زندگی می کنیم هر شخصی میتواند برای کسب و کار شما محتوا تولید کند و آن را در فضای مجازی قرار دهد. هیچ کمبودی از نویسنده، مشاوران و بازاریابان که مشتاق هستند در زمینه ی محتوا به شما کمک کنند وجود ندارد.
اما بازاریابی محتوا تنها به سادگی یک تولید محتوا نیست. بهترین بازاریابی باید براساس یک استراتژی تکامل یافته، روشن باشد و آن استراتژی برای اینکه شکست نخورد باید با بیانیه ماموریت کسب و کارتان هم راستا باشد.

انتظارات شما خیلی بالا است

در مورد بازاریابی محتوا واقع بین باشید. به دنبال بهبود تدریجی باشید نه موفقیت یک شبه.

چرا کیفیت محتوا ممکن است ضعیف باشد

نویسنده شما بی تجربه است: خیلی از مواقع، نویسنده صنعت شما را به میزان کافی نمی شناسد.
محتوا خسته کننده است: برای اینکه محتوایی طرف مقابل را درگیر کند باید عمیق، با ارزش، متمرکز و به خوبی نوشته شده باشد.
نمی‌دانید چه نوع محتوایی تولید کنید: تقریبا هر کسب وکاری دچار کشمکش می شود که چطور محتوای خود را ایجاد کند.

محتوای شما ارزش ایجاد نمی کند

کیفیت محتوای تولید شده بیشترین اهمیت را دارد. تولید محتوای فراوان اما با کیفیت نامناسب باعث می شود برند شما بد به نظر برسد و به طور ناقص عمل کند.

محتوای خود را تبلیغ نمی کنید

تبلیغ

سریع ترین راه برای از بین بردن بازاریابی محتوایی این است که بعد از ایجاد محتوا، هیچ کاری نکنید. تولید محتوا تنها بخشی از بازاریابی محتوا است، نیم دیگر آن تبلیغ است. اما چگونه محتوای خود را تبلیغ می کنید:

  • خبرنامه ایمیل
  • ایمیل مارکتینگ به صفحه ی خود
  • توییت کردن و توییت دوباره آن برای چندین بار
  • پست گذاری در فیسبوک
  • به اشتراک گذاری در لینکدین
  • ارتباط با اینفلوئنسر ها در صنعت خود که می توانند محتوای شما را منتشر کنند.
  • ارتباط با بلاگر ها و صاحبان وب سایت و خواستن از آن ها تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
  • هنگامی که در دیگر سایت ها و وبلاگ ها، نظر می گذارید، به محتوای خود اشاره کنید.

بر روی بازاریابی محتوایی وقت صرف نمی کنید

بازاریابی محتوا 3

شرکت هایی که بر روی بازاریابی تمرکز زیادی دارند سریع تر از شرکت ها می توانند بازارهای خود را گسترش دهند یا به بیان دیگر برای کسب نتیجه از بازاریابی محتوا باید پول زیادی را صرف کنید. اما پول زیاد خرج کردن به این معنی نیست که شما موفق خواهید شد.

استراتژی خود را تعریف نکرده اید

در هر کسب وکاری که هستید برای این که موفق باشید، نیاز به استراتژی دارید. داشتن یک استراتژی نامناسب بهتر از نداشتن استراتژی است. با داشتن استراتژی نامناسب در طول مسیر، به جایی میرسید که متوجه می شوید باید آن را اصلاح کنید اما بدون داشتن استراتژی، آن چه را که در حال انجامش هستید ادامه می دهید و زمان و پول خود را هدر می دهید.
یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا با شناسایی شاخص های عملکرد شروع می شود.چه چیزی برای شما محتوا است؟ میزان بازدید از محتوا، اشتراک گذاری محتوا، ترافیک، نرخ تبدیل و … آن ها را دنبال کنید.

استراتژی باید در طول زمان تغییر کند. وقتی متوجه شدید که آن چه را که در حال انجامش هستید به اندازه ی کافی موثر نیست، باید استراتژی را تغییر دهید.
به شرکت بازاریابی محتوا تکیه نکنید تا برای شما استراتژی بنویسد. چون معمولا آن ها در استراتژی درگیر نمی شوند. بلکه این کار شما است.انتشار محتوا، استراتژی نیست. استراتژی بازاریابی محتوا در یک تصویر بزرگتر بازاریابی اتفاق می افتد- مخاطب، درآمد، سود و برند. داشتن وبلاگ و نوشتن، یک استراتژی نیست.

بازخوردی که در مورد محتوای خود دریافت میکنید به شما کمک خواهد کرد که موفقیت سازمانی را ارزیابی کنید

شاید بهترین نکته در مورد بازاریابی محتوا این باشد که فرصتی فراهم می شود که مستقیما بازخورد و تحلیل از اینکه مخاطبان چگونه پاسخ می دهند، جمع آوری کرد.

از بیانیه ماموریت می توانید ایده هایی برای ایجاد محتوا بدست آورید

در بیشتر کسب و کارها، اعضای تیم بازاریابی محتوا، ایده های محتوا را تولید می کنند و مدیریت ارشد آن را مرور و تایید می کند. وقتی شما زمان زیادی را صرف می کنید تا به درستی استراتژی بازاریابی محتوای خود را با بیانیه ماموریت در یک راستا قرار دهید، این کار باعث می شود تمام افراد از مدیران بالا مرتبه تا کارمندان خط مقدم، در مورد اینکه چه چیزی به مشتریان انگیزه و الهام میدهد فکر کنند.

مشتریان شما انتظار دارند درمواجه با برند شما تداوم را ببینند

لوگو، محصولات و خدمات کسب و کار شما همگی حول بیانیه ماموریت شما ساخته می شود. پس چرا بازاریابی محتوا دور از محور اصلی کسب و کار شما عمل کند؟ محتوای شما باید یک انعکاسی از کسب و کار شما باشد، این که شما چه کسی هستید.

هدف را تیم بازاریابی محتوایی مشخص کنید

تیم بازاریابی شما می تواند محتوای فراوانی را تولید کند اما محتوا به طور معناداری باید با مخاطب هدفتان ارتباط برقرار کند و اثر قابل توجهی بر روی مشتریان داشته باشد. اطمینان پیدا کنید که تیم بازاریابی محتوا عملکرد مناسبی دارند و همچنین هدف از تولید محتوا با اهداف استراتژیک سازمان پیوند بخورد.

محتوای شما فاقد یک سبک است

تمام مقاله ها، دیجیتال یا فیزیکی از یک اصول محتوای خاصی پیروی می کنند. این اصول سبک، زمینه، لحن را مشخص می کند و اغلب شامل تعداد زیادی مثال است. بدون داشتن یک سبک ، ساختار محتوای شما آزادانه در اختیار تیم تحریر قرار می گیرد که آن ها تجربه ای در مورد این که در کانال های رسمی شما چه اتفاقی می افتد، ندارند. در نهایت یا مخاطبان شما سردرگم می شوند یا برند شما تخریب می شود. بنابراین مطمئن شوید که یک سبک مناسب دارید قبل از اینکه محتوایی را بنویسید.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.