اشتباهات رایج در برندینگ استارت آپ ها

برندینگ استارت آپ ها و روش های برطرف کردن اشتباهات را دراین مقاله بررسی خواهیم کرد. ابتدا تعریف مختصری از استارت آپ ارائه می دهیم و سپس به اشتباهات برندینگ استارت آپ ها می پردازیم.
استارت آپ (start-up)، به عنوان شرکت و کسب وکار نوپا ترجمه شده است. طبق تعریف مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA) استارت آپ به کسب و کارهایی گفته می شود که حول محور فناوری و تکنولوژی شکل می گیرد و پتانسیل بالایی برای رشد در آینده دارند.
برندینگ یا برندسازی فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می شود و منجر به خلق ارزش برای مشتری می گردد.

هدف اصلی از برندینگ یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جایی که رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. برندینگ یا برند سازی استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند را نسبت به سایر برندها ترجیح دهند

برندینگ استارت آپ ها مساله ای است که اغلب به آینده موکول می شود در حالی که برندینگ برای موفقیت هر شرکتی خصوصا استارت آپ ها بسیار اساسی است. بدون یک برندینگ قوی، وادار ساختن مردم به تجربه کردن اولیه محصولتان بسیار سخت خواهد بود. برندینگ چیزی فراتر از لوگو یا انتخاب رنگ است.

اشتباهات رایج در برندینگ استارت آپ ها (و راه حل رفع این مشکل)

برای راه اندازی یک استارت آپ به مقدار زیادی انرژی، زمان و سرمایه نیاز داریم. این یک مبارزه است که گاهی دردناک می شود. تجربه نشان داده است که اکثر استارت آپ ها در ۱۲ ماه نخست، پیشرفت یا شکست شان را بروز می دهند. برای یک استارت آپ مهم است قبل از آنکه سرمایه اولیه تمام شود شروع به کسب درآمد کند. این موضوع باعث تعجیل در معرفی استارت آپ می شود.
هنگامی که استراتژی و اهداف به خوبی تعریف شوند، اکثر شرکت ها به طور مستقیم به معرفی نام تجاری و استارت آپ خود اقدام می کنند. لوگو، طراحی وب سایت و شبکه های اجتماعی در الویت قرار دارند. علی رغم وجود منابع معتبر زیاد برای مراحل برندینگ، بحث در مورد برندینگ استارت آپ ها بسیار دشوار است. در ادامه به چند سایت معتبر در این زمینه می پردازیم:

۱۰ گام ساده برای طراحی برند

۱۲۵ راه برای ساخت یک برند قوی

۸ راه حرفه ای برای موفقیت برند

به نظرتان وقتی توجه زیادی به “هویت برند” و “آگاهی ازبرند” شود، آیا چیزی از دست نمی دهیم؟ آیا برندینگ تاثیرگذارتر از رنگ، لوگو و آوا نیست؟

 

برندینگ استارت آپ
واقعا برند چیست؟ و برندینگ استارت آپ به چه معنی است؟

برند تجربه ای است که به مشتریانتان تحویل می دهید. تمام جوهره برندینگ ارتباط بین مشتری، یادگیری برای درک مشتری و اینکه چرا مشتری محصول شما را دوست دارد است.
هنگامی که مشتری را درک کنید و بدانید چه چیزی آن ها را تشویق به استفاده از محصول شما می کند، می توانید هویت ویژه برند خود را ایجاد کنید. بنابراین چرا برخی از استارت آپ ها در این زمینه شکست می خورند. در اینجا به چند اشتباه رایج در برندینگ استارت آپ ها می پردازیم:

نادیده گرفتن ارتباط با مشتری و تکیه بر فرضیات

کارآفرینان زمان زیادی را صرف ایجاد و تکمیل مفهوم کسب و کار خود می کنند و روی هویت برند و آگاهی از برند تمرکز می کنند بدون اینکه از مشتریان خود بازخورد بگیرند (یا آن ها بازخورد منفی مشتریان را نادیده می گیرند).
فعالیت های برندینگ آن ها بر این فرض استوار است که اگر لوگو، وب سایت و بازاریابی خوبی داشته باشند مشتریان قطعاً شرکت آن ها را دوست دارند، در این صورت مشتریان نادیده گرفته می شوند و تجربه برند تقریباً همیشه آسیب می بیند.

آماده – آتش – هدف!

اگر شما برند خود را بر اساس مفروضاتتان در مورد علائق مشتریان، معرفی کنید در معرض خطر قرار می گیرید و “طنین برند” در بازارهدف نخواهید داشت. طنین برند شاخصی است که تشریح کننده رابطه بین مشتری و برند است و میزانی است که مشتریان احساس می کنند با برند روی یک خط موج فکری قرار دارند و میزان فعالیت هایی را نشان می دهد که تحت تاثیر این حس، وفاداری در رفتار مشتری شکل می گیرد.
عدم ارتباط با مشتری باعث می شود که استارت آپ شما دچار لغزش شود. تلاش برای بهبود نتایج بدون توجه به بازخورد مشتریان باعث انجام کارهایی می شود که مشتریان به آن اهمیت نمی دهند. در نهایت این استارت آپ شکست می خورد.

دام هویت برند

کارآفرینان زمانی که باید روی تجربه برند تمرکز کنند به اشتباه روی هویت برند و آگاهی از برند تمرکز می کنند. در نتیجه سال ها محصولاتی را توسعه می دهند که مشتریان به آن اهمیت نمی دهند. هیچ لوگو یا طراحی وبی وجود ندارد که محصول یا خدمات ناقص را پوشش دهد. تا زمانی که تجربه برند را به دست آورید، آیا هویت برند مهم است؟ زمانی که مشتریان موجود محصول شما را دوست ندارند آیا امکان اضافه کردن مشتریان بیشتر وجود دارد؟
چگونه تجربه برند را به دست آوریم؟
برای توسعه هویت برند، نه بنیان گذار شرکت و نه آژانس وب مورد استفاده شما واجد شرایط ارزیابی تجربه برند شما نیستند. برای اندازه گیری تجربه برند خود با مشتریان واقعی مصاحبه انجام دهید. با ایجاد یک حلقه بازخورد مشتری، نه تنها می توانید اندازه گیری کنید که مشتریان چگونه برند شما را درک کرده و ارزش گذاری می کنند بلکه می توانید از بازخوردشان برای بهبود سریع برندینگ خود استفاده کنید.

سوالات کلیدی تجربه برند، که باید از مشتریانتان پرسیده شود:

  1. از مشتریان بپرسید ” اگر شما دیگر قادر به استفاده از محصولات ما نباشید، چه احساسی خواهید داشت؟ ” شما انتظار دارید اکثر مشتریان اگر راه حل دیگری نداشته باشند ” بسیار ناراضی ” باشند.
  2. دلیل نارضایتی آن ها را پیدا کنید. مزیت اصلی محصولتان برای آن ها چیست؟
  3. اگر محصول ما دیگر در دسترس نبود چه چیزی را انتخاب می کردید؟
  4. استفاده از شاخص خالص ترویج کنندگان (NPS) برای شناسایی مشتریان پرشور خود.
  5. از مشتریانتان بپرسید چگونه محصول شما را برای دوستانشان توصیف می کنند؟
  6. شما فکر می کنید کدام اشخاص بیشترین منفعت را از محصولات ما می برند؟
  7. چگونه می توانیم محصولمان را بهبود ببخشیم تا نیازهای شما را بهتر برآورده کند؟

با مقایسه اهداف بازاریابی خود با آنچه که در حال حاضر در آن مشاهده می کنید، شروع کنید. اگر آرم و طرح رنگی دارید، آیا کافی است؟ چگونه می توان آنها را برای طراحی یک آگهی، یک کمپین بازاریابی قطره ای یا یک وب سایت استفاده کنید؟ آیا به تصاویر بیشتری نیاز دارید؟ فهرستی از نیازهای خود را ایجاد کنید. هنگامی که شما در کار خود برای ایجاد دستورالعمل برندینگ استارت آپ خود قرار داده اید، می توانید کار خود را با رشد برند خود آغاز کنید.

تا زمانی که قبیله ای از مشتریان پرشور دارید در مورد هویت برند یا رشد شرکت خود نگران نباشید. ابتدا روی ناخن ها تمرکز کنید سپس نگران پوسته پوسته شدن آن باشید!

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.