۱۰ سوالی که پیش از ایجاد سایت باید بپرسید.

در صورت برون سپاری ایجاد و یا خدمات سایت برای پیشگیری ازمشکلات بعدی، پاسخ این سئوالات را مشخص کنید .

در صورتیکه ساخت و یا پشتیبانی از سایت خود را به شرکتی برون سپاری کرده اید، برای پیشگیری از مشکلات بعدی پیشنهاد می کنیم ده سوال زیر را پرسیده و پاسخ آنها را شفاف نمایید. دقت داشته باشید این سوال ها با این پیش فرض طرح شده است که شما از گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنید.

۱-حساب کاربری گوگل آنالیتیکس متعلق به چه کسی است؟

برون سپاری

بهترین گزینه این است که شرکت مورد نظر از اکانت شرکت شما برای ایجاد گوگل آنالیتیکس استفاده کند. در این حالت شما برای دسترسی به اطلاعات سایت تان امکان تصمیم گیری بیشتری داشته و در صورت قطع همکاری در مورد اطلاعات مورد نظر امنیت بیشتری نیز خواهید داشت.

۲- چند فیلتر در گوگل آنالیتیکس ایجاد کرده اید؟

با شروع به کار گوگل آنالیتیکس این برنامه به صورت پیش فرض تمام اطلاعات سایت شما را با هم رصد می‌کند. ولی ممکن است شما نیاز به اطلاعات خاصی داشته باشید و یا بخواهید یک منطقه یا نوعی از کاربران را از اطلاعات خود حذف کنید؛ این کار به وسیله فیلتر ها انجام میشود. برای مثال شما می توانید با استفاده از فیلترها ترافیک جغرافیای از کشور خودتان را حذف کنید.

همچنین می توانید بخوانید:

تفاوت Http با Https 

۳- آیا در گوگل آنالیتیکس هدف (گل) ست کرده اید؟

سایت تمامی شرکت ها من جمله سایت شما یک یا چند هدف را دنبال می نماید. این اهداف می تواند شامل خرید یک محصول، پر کردن یک فرم، دانلود یک سند، کلیک بر روی کلید خاصی از سایت و غیره باشد. تمامی هدف ها را می توانید در گوگل آنالیتیکس ست کنید و توسط آن از دسترسی به هدف ها اطلاع پیدا کنید.

۴- آیا تمامی رویداد های مهم سایت را نشانه گذاری کرده اید؟

گوگل آنالیتیکس تعداد دفعاتی که مراجعه‌کنندگان به صفحه ای از سایت شما مراجعه می کنند را شمارش می کند. ولی توجه به این نکته ضروری است که تمامی فعالیت های کاربران منجر به باز شدن صفحه جدیدی نمی شود، برای مثال اضافه کردن محصول به سبد خرید و یا دانلود ویدیو نیازی به باز شدن صفحه جدید ندارد؛ این رویدادها در سایت شما مهم است. باید اطمینان حاصل کنید که تمامی آنها در سایت شما نشانه گذاری شده باشند.

۵- آیا از گوگل تگ منیجر استفاده می‌کنید؟

google analytics

استفاده از GTM به شما امکان می دهد که بدون دردسر و نیاز به کد نویسی نشانه های مورد نظر خود را ایجاد و به روز رسانی کنید، و در این زمینه ها با اخطار روبه‌رو نباشید.همچنین در صورت استفاده ازGTM به شرکت سازنده سایت نیز نیازی نخواهید داشت.

۶- آیا افزونه تجارت الکترونیک را فعال کرده اید؟

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد که پارامترهای کلیدی که برای سایت های تجاری مهم هستند را جمع آوری کنید. این پارامترها شامل حجم کل، هزینه حمل، مالیات و کد ویژه‌ ی پورسانت می باشد. همچنین شامل پارامترهای مهم در مورد کالا مثل عنوان کالا، شناسه واحد نگهداری محصول (بارکد) ، دسته بندی، قیمت، مقدار و غیره می باشد. اگر سایت شما یک سایت تجاری است در مورد فعال کردن افزونه افزونه تجارت الکترونیک درنگ نکنید.

۷- آیا از حوزه خاصی استفاده می کنید؟

گوگل آنالیتیکس به صورت پیش فرض مقدار زیادی از اطلاعات را جمع آوری می‌کند ولی مسئله اینجاست که قطعاً همه آنها به دردتان نمی‌خورد و شما نیاز به اطلاعاتی دارید که راجع به کسب و کار خودتان باشد. برای این مسئله می‌توانید رفتارهای بازدیدکنندگان سایت را به طور خاصی زیر نظر بگیرید.

۸- آیا از داشبورد سفارشی و اختصاصی گوگل آنالیتیکس برای تیم خود استفاده می‌کنید؟

گوگل آنالیتیک به شما اجازه می دهد تا برای صرفه جویی در وقت دسترسی به مواردی که به آنها علاقه مند هستید داشبورد سفارشی ایجاد کنید. شما همچنین می توانید برای مسائل مختلف مانند سئو، بازاریابی، وبمستر و غیره داشبورد های مختلف ایجاد کنید تا به سوالات اختصاصی هر کدام پاسخ دهد. حتی اگر این کاربران به گوگل آنالیتیکس مراجعه نمی‌کنند شما می توانید داشبورد اختصاصی هر کدام را زمان بندی کنید تا اطلاعات لازم را برایشان ایمیل گردد.

۹- آیا هشدارهای لازم را ثبت کرده اید؟

خیلی از کاربران گوگل آنالیتیکس وقت کافی برای مراجعه منظم و مداوم به گوگل آنالیتیکس ندارند و این مسئله باعث می شود بسیاری از اطلاعات مهم را از دست بدهند. برای حل این مسئله می توانید هشدارهای لازم را تعیین کنید تا در صورت کم شدن و یا زیاد شدن پارامترهای تعیین شده، گوگل شما را از طریق ایمیل و یا پیامک مطلع نماید.

۱۰- آیا از سیستم شناسایی مراجعه‌کنندگان سایت استفاده می کنید؟

اگر کاربری به دفعات به سایت شما مراجعه کند، تمامی این دفعات مراجعه در گوگل آنالیتیکس شمارش خواهد شد. در صورتی که این مراجعه کننده با آی پی های مختلف، از مرورگرهای مختلف و یا دستگاه های مختلف به سایت مراجعه کنند، این مسئله بسیار تشدید شده و خطای شمارش را بالا میبرد. برای این مسئله می توانید از تمهیداتی جهت منحصر به فرد کردن کاربر مثل ایجاد حساب کاربری استفاده کنید. با این روش می توانید از گوگل آنالیتیکس بخواهید که وی را منحصر به فرد بداند.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.