معرفی رسانه‌های تبلیغاتی

این اصل اساسی که انتخاب درست یک نوع رسانه تبلیغاتی در صعود و سقوط سازمان شما تاثیرگذار می‌باشد، بر هیچ کس پوشیده نیست. از این رو اگر نتوانید به صورت اصولی و حرفه‌ای، به انتخاب این رسانه برای نمایش تبلیغات خود بهره ببرید. مطمئناً سرمایه و پول خود را از دست داده‌اید. بر همین اساس در حوزه کسب‌وکار در کنار توجه به اقدامات رقبا، باید به استراتژی تبلیغاتی خود نیز توجه داشته باشید و طبق یک متد برنامه‌ریزی شده عمل کنید.

در این مقاله قصد داریم که به معرفی رسانه‌های تبلیغاتی در جهت کسب بالاترین تاثیر در زمینه انجام تبلیغات بپردازیم.

رسانه‌های تبلیغاتی

رسانه تبلیغاتی (Advertising Media) به هر نوع کانال و ابزاری گفته می‌شود که می‌توان پیام تبلیغاتی را برای فروش و بازاریابی به مخاطبان هدف منتقل کرد.

 انتقال یک پیام تبلیغاتی مناسب و درست، باید از طریق رسانه‌های معتبر صورت گیرد. از این رو انتخاب مناسب این نوع رسانه می‌تواند موفقیت تبلیغات در کسب‌وکارها را تضمین کند.

 البته انتخاب این رسانه‌‌ها باید با توجه به موارد جمعیت‌شناختی مشتریان، نوع پیام تبلیغاتی، اهداف تبلیغاتی شرکت، بودجه و میزان هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات، استراتژی تبلیغاتی و… صورت گیرد. باید به تمام این ویژگی‌ها برای کسب بهترین نتیجه از تبلیغات پخش شده در رسانه توجه شود.

دلایل اهمیت رسانه تبلیغاتی

دلایل اهمیت رسانه تبلیغاتی

به دلیل گستردگی و تنوع محصولات، امکان محدودی برای شناسایی تمام برندها و کالاها برای مشتریان وجود دارد. از این رو سازمان‌ها می‌توانند از موثرترین رسانه‌های تبلیغاتی برای معرفی محصولات کسب‌وکار خود بهره گیرد. برای افزایش میزان تاثیر تبلیغات از یک رسانه برای مشتریان باید به زمان‌بندی پخش و تعیین سطح پوشش آن در رسانه‌ها نیز توجه داشت.

در واقع با توجه به نوع محصول باید به انتخاب رسانه تبلیغاتی بپردازید. اگر محصول شما ارتباطی با نوع مصرف در فضای اینترنتی دارد، پس باید به انتخاب رسانه‌های آنلاین و یا تبلیغات موبایلی پرداخت. همچنین اگر محصولات از نوع کالاهای مصرفی روزانه می‌باشد، می‌توان از رسانه تلویزیون بهره گرفت.

انواع رسانه‌های تبلیغاتی

۱. رسانه تلویزیون

رسانه تبلیغاتی تلویزیون

مرسوم‌ترین نوع رسانه تبلیغاتی، تلویزیون می‌باشد که بیشترین مورد استفاده برای مردم را دارد. البته در کنار این رسانه معتبر، برای کسب بالاترین بهره، باید به شبکه‌های تلویزیون و برنامه های پخش شده آن نیز توجه داشت.

معمولاً گفته می‌شود که پخش تبلیغات تجاری در زمان‌های پربیننده به طور مثال پخش سریال‌های محبوب، رخدادهای ورزشی و یا مراسم‌های خاص بالاترین تاثیر مثبت را برای جذب مشتریان خواهد داشت. چرا که معمولاً این تایم‌های پخش برنامه بالاترین میزان بینندگان را دارد یا قدرت تاثیرگذاری برای خرید محصول مورد نظر را افزایش خواهد داد.

 مزیت‌های تبلیغات در رسانه تلویزیون:

  • ترکیب صدا، تصویر و حرکت برای جاذبه نمایشی
  • توجه و پوشش‌دهی بالا
  • جذابیت بالا برای بینندگان
  •  دسترس‌پذیری بالا

۲. رسانه رادیو

رسانه رادیو نیز به عنوان دومین رسانه تبلیغاتی، بالاترین میزان تاثیر را برای فروش کسب‌وکارها خواهد داشت. البته درست است که رادیو نسبت به گذشته، کمتر استفاده می‌شود، اما همچنان از ضریب نفوذ بالایی برخوردار می‌باشد. چرا که این نوع رسانه نیز بر اساس مشخصات جغرافیایی، شنوندگان وسیع و بسیار بالایی دارد.

مزیت‌های تبلیغات در رسانه رادیو: 

  • موارد استفاده عمومی و همگانی
  • امکان گزینش بالا بر حسب جمعیت‌شناسی و محیط جغرافیایی
  •  صرف هزینه کمتر در مقایسه تلویزیون

۳. رسانه‌های چاپی

رسانه تبلیغاتی چاپی

رسانه تبلیغاتی چاپی شامل موارد روزنامه، مجلات، کاتالوگ، بیلبوردها، بروشور و سایر موارد چاپی در تبلیغات می‌شود. البته نکته مهم در این بخش، توجه به دسته‌بندی درست و مناسب نوع رسانه چاپی بر اساس منطقه جغرافیایی و زبان در دسترس می‌باشد.

مزیت‌های تبلیغات رسانه‌های چاپی:

  • در اختیار داشتن فرصت توضیح در تبلیغات
  • بالا بودن عمر تبلیغات چاپی
  • پوشش‌دهی گسترده

۴. رسانه‌های آنلاین

اینترنت فرصت عالی را برای تبلیغات آنلاین و وب برندینگ فراهم کرده است. از این رو با توجه به ضریب نفوذ بالای این رسانه در میان تمام افراد، این نوع رسانه تبلیغاتی به عنوان بهترین بستر برای معرفی محصولات و جذب مشتریان شناخته شده است.

مزیت‌های تبلیغات در رسانه‌های آنلاین:

  • دسترسی وسیع
  • هدفمند بودن
  • صرف هزینه کمتر
  • امکان اشتراک‌گذاری تبلیغات
  • اطلاع‌رسانی کاربردی به مشتریان
  • بررسی و آمارگیری نتایج تبلیغات

۵. تبلیغات موبایل

رسانه تبلیغاتی موبایل

بهره‌گیری از پلتفرم تلفن همراه برای انجام تبلیغات تجاری نیز به عنوان یک ابزار بسیار مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از فرصت‌هایی جون ارسال پیامک، نمایش تبلیغات درون بازی موبایل، گفتگو با گروه‌های شبکه اجتماعی و… می‌‌تواند مزایای بسیاری را برای صاحبان کسب‌وکارها در فروش محصولات خود داشته باشد.

مزیت‌های تبلیغات در موبایل: 

  • بالاترین میزان دسترسی به کاربران
  • انتشار سریع تبلیغ
  • عدم محدودیت زمانی و تاریخ انقضا

کلام آخر

در مجموع انتخاب یک رسانه تبلیغاتی درست و مناسب، این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا کالاها و خدمات خود را در سطح وسیعتر و گسترده‌تری برای مشتریان و به صورت عام، مخاطبان ارائه نمایند. از این رو مدیران تبلیغات سازمان‌ها باید برای اجرای هرچه بهتر این تبلیغات، موثرترین و کارآمدترین استراتژی را که مناسب جو و فضای بازار باشد را اتخاذ نمایند.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.