در آزمون استخدامی و مصاحبه چه سوالاتی پرسیده می شود؟

این آزمون از معتبرترین آزمون های روانشناسی در زمینه تیپ شناسی شخصیت می باشد که به شما کمک می کند نسبت به انگیزه های رفتاری تان و نحوه ی عملکردتان بیشتر آگاه شوید و تصمیم گیری درستی داشته باشید وبهتر با افرادارتباط برقرار کنید ،افراددرک کرده ،نسبت به رفتارهایشان بیشترآگاه شوید.تست دیسک از محبوب ترین آزمون های روان شناسی شخصیت است که کاربرد های زیادی در توسعه فردی،خانوادگی،شغلی و سارمانی دارد.شخصیت یک مفهوم ذهنی از انچه که هستیم می باشد که شاما افکار ما رفتار،هیجانات،الگوهایمان و شخصیت مان است.

رایج ترین سوالات در آزمون استخدامی وهنگام مصاحبه که از شما پرسیده می شود سوالات مربوط به شخصیت شناسی  DISC می باشد.

آزمون DISCاز قوی ترین واستانداردترین ابزارهای تیپ شناسی شخصیت است که دراین آزمون روان شناسی شخصیتی ۴مشخصه غالب (D،I،S،C) و ۱۵ تیپ شخصیتی مشخص می شود. در اغلب سازمان ها مدیران برای شناخت بهتر افراد ازنتایج وسوالات این آزمون روان شناسی شخصیت استفاده می کنند.

در اروپا از متداول ترین آزمون های سازمانی  آزمون DISC می باشد.

آزمون شخصیت شناسی DISC چه کمکی به افراد و مدیران می کند؟

نتایج این تست روان شناسی علاوه بر شناخت بهتر از خودتان ونحوه ی تعامل با دیگران یاری تان می کند ،نسبت به انگیزه هایتان ورفتارهایتان درزندگی، شغل وازدواج اگاه می شوید و بهتر می‌توانید تعارض‌های فردی و تعارض با دیگران را حل کنید.

علاوه برمزایای شخصی در سارمان منجربه افزایش کارایی تیم و مدیریت اثربخش تر سازمان می شود. پیشنهاد می کنم که برای مدیریت بهتر زندگی تان با تیپ شخصیتی تان آشنا شوید.

آزمون شخصیت DISC

تاریخچه ی آزمون روان شناسی شخصیت  DISC

آزمون دیسک از مطالعات وتحقیقات آقای ویلیام مارستون است .اقای مارستون در کتابش ،هیجانات انسان های معمولی می گوید که انسان هیجانات و واکنش های خود را از طریق ۴ رفتار نشان می دهند که این ۴ رفتار درتمام انسان ها وجود دارد اما یکی از این ۴ رفتار در شما بیشتر است به همین خاطر است که مردم دارای شخصیت متفاوت هستند. این ۴ رفتار که آقای ویلیام مارستون آن را DISC نامید. که اول حرف Dominance  Influence Steadinss Compliance  می باشد.

شخصیت غالب افراد

خصوصیات افرادی که درآزمون DISC ویژگی DOMINANNC کسب کردن

نتایج این تست نشان می دهد که شما فردی هستید که در تصمیم گیری قاطع هستید وسریع تصمیم گیری می کنید. شور شوق برای کارها ی جدید را در وجود تان زیاد هست و اهل ریسک کردن  و رقابت کردن هستید و توانای انگیزه  دادن به افراد را دارید .تند راه می روید و سریع حرف می زنید و از زبان بدن زیاد استفاده می کنید.  افراد درگفت و گوبا شما این نکته راباید توجه کنند  که کند و آهسته صحبت نکنند  و زیاد وارد جزِییات نشوند ،به این خاطر که شخصیت شما تمایل زیادی دارد که گفت و گو روند تند و با نتیجه ی همراه باشد.وزمان برایتان مهم است.

خصوصیات افرادی که ویژگی  INFLUENCE بودن را گرفتن

شما این افراد راشاد،سرزنده،اجتماعی که دوستان زیادی دارند مشاهده می کنید.افرادی که معمولاشما هنگام برخوردبا مشکلات ودرد دل کردن به آنان مراجعه می کنید.این افراد در کارهای تیمی خوب همکاری می کنند و دوست دارن در تیم آزادی بیان داشته باشند تا نظروپیشنهاد های خودرابیان کنند. خرید کردن این افراد معمولا احساسی می باشد و از ارتباطات غیررسمی و صمیمانه استقبال می کنند.

دوستانی که تیپ شخصیتی Steadinss دارند

این افراد ارام ،صبوروخوش برخورد می باشند .این دوستان شنونده ی خوبی برایتان هستند و می توانند کارهای تکراری  رابه صورت مدام انجام دهند .

این دوستان علاقه به محیط کاری باثبات دارند و هنگام خرید به گارانتی و ضمانت محصول خیلی دقت می کنند . هنگام تعامل با شخصیت S از زبان بدن

خشک و تند استفاده نکنید ،اجتماعی و خونگرم باشید و موقع مذاکره برای انجام یک کار محیط امن و ایمن  فراهم  کنید.

افرادی که رفتار وشخصیت روان شناسی Complianc دارند

لطفا چند ثانیه به رفتار هاو عملکرد حسابدار و تحلیل گران آمار دقت کنید این افراد معمولا دارای این شخصیت می باشند که به استانداردهاپایبند  و  به

جزییات دقت زیادی دارند. این افراد زبان بدن رسمی دارند معمولا جدی و مردد به نظر می رسند، لباس هایشان مرتب و اتوکشیده و اغلب رسمی است.نظم در رفتار هایشان وجود دارد.

خصوصیات روان شناسیتیپ های شخصیتی

برای انجام این آزمون می توانید این مطلب را بخوانید.

شما می توانید با انجام دادن تست های روان شناسی که اغلب آن مانند همین آزمون DISCرایگان هست به خودآگاهی تان و مهارت های فردی تان افزایش دهید تا دنیای بهتری برای خودتان بسازید.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.