۵ قدم برای ساخت محتوای ویدیویی

تولیدمحتوای ویدیویی؛ آری یا خیر؟

این مقاله توسط Allicia Collins و Megan Lonely در سایت Hobspot منتشر شده است.
شما احتمالا شنیده اید که سال ۲۰۱۷ سال”روی آوردن به محتوای ویدیویی“بود. اغلب ناشران کار های نگارش و ویرایش نوشته ها را کاهش دادند و به تولید محتوای ویدیویی تمرکز کردند و همانطور که پیش بینی می شد دنیای اینترنت با نظرات مختلفی از روی آوردن به محتوای ویدیویی منفجر شد.مردم شروع کردند به پرسیدن اینکه آیا مهارت های نوشتن هنوز ارزشمند هست؟ آیا در آخر این روی آوردن به محتوای ویدیویی اتفاق خواهد افتاد؟یاد گرفتن ویدیو ساختن چقدر سخت است؟

اینجا فیلم ها و تمپلیت ها و انواع منابعی در نظر گرفته شده است که به شما در ساختن یک فیلم استراتژی بازاریابی کمک می کند ،را بیابید.

در این دوره نویسندگان خبره ای از MTV News ،Wax Media و دیگر شبکه ها شغل های خود را از دست می دادند و در ضمن ناشران برای پیدا کردن شغل بادوام بعدی خود دست و پا می زدند.

۲ روی انگیزه ی پشت این نهضت یا حرکت،”پول”و “زمان”است.

ناشران قطعا می توانند پول بیشتری را برای تبلیغات و تولید محتوای ویدیویی نسبت به بنرها و تراکت ها اختصاص دهند و اینکه مردم بیشتر زمان خودرا کجا و چگونه می گذرانند ،مهم تر است.بنابر تحقیقات hobspot میبینیم ۵۴ درصد از مصرف کنندگان می خواهند فیلم های بیشتری را از کسب و کار ها و برندها ببینند،هرچه مصرف کنندگان بیشتری به محتوای ویدیویی روی می آورند،رسانه هاو شبکه های اجتماعی هم رو بسوی محتوا هایی می آورند که مخاطبان و بازدیدکنندگان را به مدت بیشتری در سایت نگه دارد.

با تولید محتوای ویدیویی مخاظبان را مدت بیشتری در سایت نگه دارید

واقعیت های بعد از جریان روی آوردن به تولید محتوای ویدیویی

در حال حاضر زمزمه های روی آوردن به تولید محتوای ویدیویی رو به فروکش است.(البته تا وقتی که الگوریتم بعدی فیس بوک منتشر شود.درست است؟)
جایگاه آینده ی محتوا کجاست؟ یک چیز قطعی است که مصرف کنندگان محتوا های نوشتاری را هرگز به طور کامل ترک و رها نمی کنند ودر همین حال مردم زمان بیشتری را صرف محتوای ویدیویی کنند.اما همه این ها بدان معنا نیست که جریان روی آوردن به تولید محتوای ویدیویی را نادییده بگیریم.
در تیم تولید محتوای Hobspot ما خواستیم به طور مسوولانه به این حرکت و جنبش بپیوندیم و رویای اثرگذاری بالا را داشتیم تا (۱) کمپین های خود را جذابتر کنیم (۲) محتواهای خود را فرمتی تولید کنیم که مردم بیشتر بدان سمت می روند.پس در سال گذشته ما این اقدام را به انجام رسانیدیم که گروهی از نویسندگان محتوا را که علاقه مند به تولید محتوای چند رسانه ای بودند،به گروه دیگری برای تولید محتوا های چند رسانه ای منتقل کردیم.

خب!فکر می کنید چگونه پیش می رفت؟

خیلی بد نبود! سال گذشته با انبوهی از نوشته های ناکارامد و میگساری های شبانه در دفتر گذشت ولی این تمام ماجرا نبود بلکه موفقیت های چشمگیری هم داشتیم ازین قبیل که تیم تولید محتوای ما قادر بود فیلم هایی را با عملکرد بالا Hobspot در سال ۲۰۱۷ تولید کند.در مجموع ما توانستیم بیش از ۳۰ محتوای ویدیوی را تولید کنیم که بیش از ۳۰ میلیون بازدیدکننده داشت که این فقط برای youtube بود.
اما چطور ادامه پیدا کرد؟ بعد از یک سال تلاش بی وقفه این دستور کار حاصل شد که شامل مراحل خلق یک ویدیو تراز اول در youtube است که مکمل محتوا های نوشتاری ما شده است و نه جایگزین آن ها.

دستورکار۵ مرحله ایHobspotبرای تولید محتوای ویدیویی

این خیلی تعجب برانگیز نیست که برای ساخت یک ویدیو کارهای زیادی باید انجام شود.روز ها و هفته ها کار و تلاش تنها منجر به ساختن چند ثانیه فیلم از این ویدیو می شود.با این وجود ساختن یک ویدیو خلاقانه هدف غایی ماست. یک مانع اصلی که همه ما با آن روبه رو بودیم طراحی یک روند بود.
ما الان این را دریافته ایم که روند ساخت یک ویدیو با عملکرد بالا در کمترین زمان ممکن، این است که تمام بخش ها را از اول پوشش دهد.مهم نیست که شما یک نویسنده یا طراح یا تولید کننده باشید،شما آنجا هستسد که دیدگاه ها را نهایی کنید، برای گرافیک ها از طوفان فکری بهره ببرید و انیمیشن نهایی را نیز اصلاح و بازبینی کنید.با این روح همکاری که بین ما ایجاد شد،ما پروسه تولید محتوای ویدیویی را ۵ بخش کردیم:

۱) تحقیق

تولید محتوای ویدیویی برای تمام موضوعات جوابگو نیست،پس باید فقط به موضوعاتی اختصاص یابد که مناسب اند. پس اولین قدم ما در روند فیلم ، تشخیص گپ های محتوا است.
شروع کنید به بررسی پست های پربازدیدتان و موضوعی را انتخاب کنید که می تواند موضوع خوبی برای ویدیو هایتان باشد.در قدم بعدی در سرچ های گوگل و youtube بررسی کنید که چه موضوعاتی بازدیدکننده و طرفداران بیشتری دارد،سپس آن ها را جز ویدیو هایی که کاندیدای ساختن فیلم اند قرار دهید.
به طور مثال در نظر بگیرید که یک سرچ ساده و سریع برای “هوش مصنوعی چیست؟” به نشان می دهد که این موضوع به سرعت در حال پیش روی در بین مردم بود.بعد از مشاهده و بررسی فیلم های موجود در یوتیوب،شروع کردیم به انجام طوفان فکری برای ایجاد یک برنامه جزیی و دقیق که مارا از بقیه متمایز کند و در نهایت بتواند ما را در رتبه های بالای بازدید ها قرار دهد.

این ویدیو را از دست ندهید:https://youtu.be/mJeNghZXtMo

۲) نوشتن

نوشتن برای تولید محتوای ویدیویی عمیقا و صریحا با نوشتن برای یک محتوای نوشتاری متفاوت است.البته که واضح است برای شروع کار و آماده کردن متن اولیه از این نوع نوشته کمک بگیرید.اما نوشته های لازم برای تولید محتوای ویدیویی باید کوتاه باشند یعنی در حدود ۵۰۰ کلمه.
لازم است شما بتوانید در ۵ثانیه نخست فیلم ،مخاطب را به دام باندازید به این معنا که او را برای دیدن ادامه فیلم مجاب کنید.اگر مخاطب در این ۵ ثانیه مجاب شود،احتمال بیشتری می رود که ادامه فیلم راهم تماشا کند و زمان بیشری را در سایت شما سپری کند،این خود باعث ایجاد ارزش بیشتری برای سایت شما می شود که این هم باعث بالا آمدن سایت شما در گوگل و درنتیجه بازدید های مضاعف تر می شود.

مرحله نوشتن ر تولید محتوای ویدیویی
برای مثال ببینید که فیلم ما راجع به “قدرت شعار های تبلیغاتی”(https://youtu.be/QTl6xUFxyOY)چگونه بازدید کنندگان را به چنگ می آورد قبل از اینکه آن ها شانسی برای خارج شدن از سایت و جست و جوی بیشتری داشته باشند.ما نوشته های خود را برای تسهیل همکاری با دیگر همکاران در google docs قرار می دهیم.این خود باعث تسهیل و انجام بهتر قدم های بعدی مثل مقوله هنر و گرافیک کار و روند ویدیوسازی میشود.
ما نوشته های خود را به ۲ ستون تقسیم می کنیم که شامل نوشته های متنی و واقعی در سمت چپ و بحث هنری و گرافیکی آن در سمت راست است.

۳) تولید

با نوشته ها و طرح های هنری طراحی شده در مرحله قبل ،به سمت تولید حرکت می کنیم.زمان و کار مورد نیاز برای پیشبرد این مرحله تفاوت بزرگی بین ویدیو های مختلف می تواند داشته باشد. ابتدا باید این را مشخص کنیم محتوای ویدیویی باید یک ویدیوی کلامی و یا انیمیشنی باشد؟
اگر بخواهیم ویدیویی را تولید کنیم که یک پست وبلاگی را تکمیل کند به سراغ تولید محتوای ویدیویی از نوع کلامی می رویم.این دست ویدیو ها کم هزینه، زودبازده اند و کلا در۱ یا ۲ روز کامل و آماده می شوند در صورتی که ویدی های انیمیشنی ممکن است دو یا چند هفته زمان ببرند.
محتوای ویدیویی کلامی در استودیو و باکمک یک وسیله روشنایی ۳ چراغه و یک ipad teleprompter به صورت فیلم در می آید.آیا هیچ استودیو مخصوصی جهت این کار ندارید؟ با چک کردن راهنمایی نهایی ما به ویدیو مارکتینگ شامل برخی راهنمایی های زودبازده مثل تبدیل یک اتاق کنفرانس به یک اتاق تولید فیلم ایده آل را ببینید.
برای تولید محتوای ویدیویی انمیشنی ،۱ الی۲ روز روی بحث هنری و گرافیکی موضوع کار می کنیم.ایده های بصری به ستون سمت راست افزوده می شوند و طراح ما می تواند این ایده ها را بر روی یک بورد به کمک فوتو شاپ یا Adobe illustrator نمایان کند.در ضمن ما یک صدایی را بر اساس متن ضبط می کنیم که برای اینکار تنها به یک میکروفون،لپتاپ و چند نفس عمیق برای آرامش اعصاب خود نیاز دارید.

۴) پسا تولید

تا این مرحله صدا،طراحی هنری و طول فیلم را دارید و نهایتا وقت این است که همه چیز ها و اجزا ر مونتاژ کنید و به هم وصل کنید.برای تولید محتوای ویدیویی کلامی از نرم افزار imovie، Adobe premeire Pro و دیگر نرم افزار های مرتبط می توانید استفاده کنید. اما برای تولید محتوای ویدیویی انیمیشنی این قسمت بیشترین صرف زمان را برای شما خواهد داشت.

پساتولید در تولید محتوای ویدیویی
فیلم خود را با کمک Adobe بعد از افکت ها،جانبخشی و زنده می کنیم در طی پروسه ای که ۱الی۳ هفته زمان میبرد.اگر یک عضو مخصوص برای ویرایش و جانبخشی کردن به ویدیو در تیمتان دارید بسایر عالی است و در غیر این صورت مجبورید از آزاد کارن کمک بگیرید و یا خودتان یا همکارانتان را آموزش دهید و یادبگیرید . ما در این زمینه موفقیت های خوبی را با school of motion،lynda و skillshare به دست آورده ایم.هرچه بیشتر ویدیو های کلامی یا انیمیشنی را ترکیب میکنیم به سطوح بالاتری از استاندارد می رسیم. ویدیوی ما را راجع به اینترنت اشیا تماشا کنید تا ببینید چگونه بین طول فیلم و انیمیشن های تزیینی ارتباط برقرار می کنیم.

https://youtu.be/GVgdClH2Y78

۵) ارتقا

وقتی مرحله تولید و ادیت فیلم رو به پایان می رود،نوبت این می رسد که به سراغ استراتژی های ارتقا و دستیابی به رنک های بالا در یوتیوب برسیم. کلیدواژه های مرتبط در عنوان فیلم و بارگذاری متن در باکس نوشته های فیلم از آسانترین راه های بهینه سازی برای سرچ بهتر فیلم شما در گوگل است.

مرحله ارتقا در تولید محتوای ویدیویی
همچنین ما محتوای ویدیویی خود را در پست های وبلاگی مرتبط و صفحات سایت جاسازی می کنیم تا کمکی برای افزایش بازدید ها بشود.اگر شما نیاز دارید که بازدید های خود را افزایش دهید،این راهم در نظر بگیرید که سرمایه گذاری کافی پول در پس این فیلم ها لازم و ضروریست چون چندصد دلار سرمایه گذاری برای فیلم هاتان در یوتیوب کار بزرگی را برای شما می تواند بکند و در نهایت ویدیو های خود را در دیگر شبکه های اجتماعی نیز منتشر کنید تا بازدید های بیشتری بخورند.
اگرچه تولید محتوای ویدیویی نیازمند یک سری هزینه های مستقیم و ضروری است و روند یاگیری با شیب تندی هم دارد،ولی به این زودی ها این روند نوظهور رو به زوال نمی رود پس،کسب و کار هایی که موفقیت اند،حتما باید تولید محتوای ویدیویی را در دستور کار قرار دهند.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.