مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ که کسب و کارتان را متحول می سازد

مزایای دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش است و کسب و کارهایی که از اینترنت غافل هستند، از رقبای خود عقب می‌مانند. به دلیل اینکه همه مردم با فضای مجازی درگیر هستند و اغلب با گوشی در دست خود مهمترین نیازهای زندگی‌شان را تامین می‌کنند.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید، مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست که طرفداران آن روز به روز بیشتر می‌شود. برای پاسخگویی به این سوال مهم در ابتدای مقاله ۸ مورد از مهمترین مزایای بازاریابی دیجیتال را توضیح می‌دهیم.

لازم ذکر است که در کنار فواید هر حوزه مشکلات و موانعی هم وجود دارد. به همین دلیل در ادامه مقاله مهمترین معایب دیجیتال مارکتینگ و راهکارهایی جهت حل این موانع را توضیح می‌دهیم تا با خیال راحت وارد دنیای جذاب دیجیتال مارکتینگ شوید.

اگر صاحب کسب و کاری هستید و می‌خواهید دانش خود را جهت پیشبرد اهدافتان بالا ببرید، می‌توانید از مقالات کانتتاپ کمک بگیرید.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ در پیشرفت مشاغل

 

مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کارها

کسب و کارهای زیادی هستند که به دلیل بی‌اطلاعی از مزایای بازاریابی دیجیتال به سمت این حوزه نمی‌روند. مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ که هرکسی با شنیدن آن برای ورود به این حوزه وسوسه می‌شود، عبارتند از:

 

۱) نتایج در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است

فرض کنید که شخصی برای تبلیغ و رونق کسب و کارش بازاریابی سنتی را در پیش می‌گیرد و تبلیغاتش را در بیلبوردها یا روی کاغذ اجرا می‌کند. در این شرایط تبلیغات چاپی اغلب به سطل زباله منتقل شده و تعداد بازدیدکنندگان از بیلبوردها هم به هیچ عنوان قابل سنجیدن نیست.

اما زمانی که دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود، تمام گزارش‌ها به صورت دقیق قابل بررسی هستند. لازم به ذکر است یکی از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که می‌توانید با ابزارهای این حوزه میزان درآمد دقیق بیزینس خود را ارزیابی کنید.

 

جذب مخاطبان بیشتر از مزایای بازاریابی دیجیتال است

 

۲) با دیجیتال مارکتینگ مخاطبان بیشتر برای کسب و کارتان جذب کنید

بیزینس‌هایی که در یک منطقه جغرافیایی هستند و از روش‌های سنتی برای معرفی محصول یا برند خود استفاده می‌کنند، با مشتریان و مخاطبان محدودی در ارتباط هستند. در مقابل آن دسته از کسب و کارهایی که از مزایای دیجیتال مارکتینگ آگاه هستند، مخاطبان آنها محدود به مکان خاصی نیستند.

مزیت دیجیتال مارکتینگ این است که به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان را در بزرگترین بستر جهانی یعنی اینترنت معرفی کنید و به این ترتیب مخاطبان زیادی پیدا کرده و درآمدتان را چند برابر کنید.

دیجیتال مارکتینگ توسط دیجیتال مارکترها اجرایی می‌شود، برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می‌توانید مقاله دیجیتال مارکتر کیست را بخوانید

 

۳) قابلیت شخصی سازی، دیگر مزیت دیجیتال مارکتینگ است

آن دسته از کسب و کارهایی که به علاقه و سلیقه مخاطبان احترام می‌گذارند، همواره از رقبای خود موفق‌تر هستند. در دیجیتال مارکتینگ شما می‌توانید پیامی را که کاربران دریافت می‌کنند، سفارشی کنید، به عنوان مثال «زهرا عزیز». این مزیت دیجیتال مارکتینگ باعث ایجاد حس صمیمیت بین شما و کاربر شده و در وفاداری آنها تاثیر مثبت دارد.

 

صرفه جویی در هزینه ها مزیت دیجیتال مارکتینگ است

 

۴) دیجیتال مارکتینگ هزینه پایین تری دارد

یکی از دغدغه‌های مهم کسب و کارهای کوچک و نوپا هزینه‌های تبلیغات است. تبلیغاتی سنتی مانند بیلبوردها، تبلیغ رادیو و تلوزیون و … هزینه‌های بسیار سنگینی به همراه دارد که هر کسی از عهده این هزینه‌ها بر نمی‌آید. اما مزیت دیجیتال مارکتینگ این است که با هزینه‌های مختلف می‌توان تبلیغات را انجام داد و در کوتاه مدت خدمات و محصولات را به مخاطبان معرفی کرد.

 

۵) بهینه سازی از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ است

یکی از معایب مهم بازاریابی سنتی این است که شما نمی‌توانید رفتار کاربران را در برابر روش تبلیغاتی خود بسنجید. این موضوع باعث هدر رفت زمان و هزینه زیادی از شما می‌شود.

اما در دیجیتال مارکتینگ شما می‌توانید عملکرد مخاطبان خود را در مورد روش تبلیغ بسنجید و اگر نتیجه قابل قبولی نرسیدید، روش خود را تغییر دهید. بنابراین یکی دیگر از مزایای بازاریابی دیجیتال این است که صاحبان کسب و کار می‌توانند با مخاطبانی که در حال مشاهده و استفاده از محتوای تبلیغاتی هستند، ارتباط موثر برقرار کنند.

 

تبدیل مخاطبان به مشتریان در دیجیتال مارکتینگ

 

۶) تبدیل مخاطبان شبکه‌های اجتماعی به مشتریان دیگر مزیت دیجیتال مارکتینگ است

امروزه گوشی در دست مردم به یک ابزار قدرتمند برای موفقیت هر کسب و کاری تبدیل شده است. حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی بسیار افزایش یافته است و اگر شما بتوانید با تولید محتوای جذاب و خلاقانه مخاطبان را جذب کنید، می‌توانید پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

تعامل با مخاطبان کمک زیادی به کسب و کار شما می‌کند، چرا که شما می‌توانید نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود را بسنجید و اهداف جدیدی برای رشد کسب و کارتان در نظر بگیرید.

 

۷) هدفگیری دقیق مخاطبان ایده آل یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ است

وقتی برندی برای معرفی محصول خود از روش بازاریابی سنتی مثلاً تبلیغات بیلبورد استفاده می‌کند،با وجود اینکه هزینه بالایی به همراه دارد، اما نتیجه کار مشخص نیست. تعداد مخاطبانی که بیلبورد را می‌بینند، مشخص نیست. از طرف دیگر نمی توان به طور دقیق تعیین کرد که ارتباط موثری بین تبلیغ برند و مخاطب برقرار شده است یا نه.

اما با استفاده از روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات کلیکی گوگل یا سئو شما می‌توانید عملکرد و میزان جذب مخاطبان را تعیین کنید. در نتیجه مخاطبانی را پیدا می‌کنید که به محصولات و حوزه فعالیت شما علاقه‌مند هستند و در آینده می‌توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

 

رقابت بیزینس های کوچک با برندهای بزرگ از مزایای دیجیتال مارکتینگ است

 

۸) امکان رقابت بیزینس‌های کوچک با برندهای بزرگ یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال است

یکی از رویاهای بزرگ برای کسب و کارهای کوچک رقابت با برندهای مطرح است. در حالت عادی قد علم کردن در برابر چنین برندهای بزرگی برای کسب و کارهای کوچک محال است.

یکی از بزرگترین مزایای دیجتال مارکتینگ این است که فرقی نمی کند کسب و کار شما در سطح کوچک یا بسیار بزرگ باشد. عرصه رقابت برای همگان یکسان است و آن دسته از برندهایی که بتوانند از این فضا بیشترین استفاده را داشته باشند و با مخاطبان تعامل کنند پیروز میدان رقابت می‌شوند.

 

معایب دیجیتال مارکتینگ

با مزایای بازاریابی دیجیتال آشنا شدید، اما باید بگوییم که این حوزه هم مشکلاتی به همراه دارد. در ادامه مهمترین معایب دیجیتال مارکتینگ و راهکارهایی برای مقابله با این موانع را توضیح می‌دهیم.

سرعت پایین سایت یکی از معایب دیجیتال مارکتینگ است

۱) مشکلات اینترنت

اینترنت بستر اصلی برای بهره‌مندی از مزایای دیجیتال مارکتینگ است. متاسفانه اینترنت کشور ما اغلب کند شده و کسب و کارهایی را که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، مختل می‌کند. تصور کنید، موضوع مهمی را در اینترنت سرچ می‌کنید و سایتی با موضوع مورد نظر پیدا می‌کنید. اگر باز شدن صفحه سایت آنقدر طول بکشد که شما را کلافه کند، از خیر دیدن آن سایت می‌گذرید.

بنابراین سایت‌هایی با سرعت پایین افت می‌کنند و کسب و کار مربوطه آسیب می‌بیند. یکی از راهکارهای مهم برای حوزه‌هایی که از طریق سایت فعالیت دارند، این است که سرعت سایت بالا باشد و رسیدن به این نتیجه نیازمند متخصصین این حوزه بویژه آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ است.

 

۲) عدم آشنایی بعضی از مردم با تکنولوژی

برای فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ استفاده از موبایل، لپ تاپ و حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که افراد با سواد کم در حوزه تکنولوژی نمی‌توانند از خدمات و محصولات ما استفاده کنند. اما نکته مهم این است که زندگی همه مردم با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی عجین شده است.

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نام دیجیکالا را نشنیده باشد. پس نگران حضور در دیجیتال مارکتینگ نباشید، چون اغلب مردم خودشان یا فرزندانشان وارد این حوزه شده‌اند.

 

اعتماد سازی در دیجیتال مارکتینگ

 

۳) ترس از خرید اینترنتی

بعضی از مردم محصولات فروشگاه‌های اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام را می‌پسندند و می‌خواهند خرید کنند. دغدغه اغلب مردم جهت خرید از فضای مجازی نگرانی از کیفیت محصول است که کالای دریافتی با نمونه مشاهده شده در سایت مغایرت داشته باشد.

برای حل این مشکل مهمترین اقدام برای پیشبرد اهدافتان و بهره‌مندی از مزایای دیجیتال مارکتینگ اعتماد سازی است. به عنوان مثال امکان مرجوع محصول در صورت عدم رضایت کاربر می‌تواند یکی از اصول مهم برای اعتماد سازی میان برند و کاربران شما باشد.

 

مزایای بازاریابی دیجیتال هر کسی را برای ورود به این حوزه وسوسه می‌کند، اما موفقیت در این حوزه نیازمند تخصص و تجربه است. اگر زمان کافی برای آموزش و اجرای دیجیتال مارکتینگ روی کسب و کارتان را ندارید، از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ همچون حامین می‌توانید کمک بگیرید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ حامین

شرکت دیجیتال مارکتینگ حامین در راستای کمک به کسب و کارها برای حضور موثر در دنیای دیجیتال و رسیدن به درآمد بیشتر خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهد. بهینه سازی وبسایت سئو، تبلیغات گوگل ادوردز، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بهینه سازی نرخ تبدیل، تبلیغات آنلاین و بازاریابی محتوایی از مهمترین خدمات دیجیتال مارکتینگ حامین می‌باشد.

 

ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ حامین

کلام آخر
در دنیای امروز که اینترنت جز مهمی از زندگی مردم شده است، هر کسب و کاری که بتواند از این طریق با مخاطبان تعامل برقرار کند، پیروز میدان رقابت خواهد شد. از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که حتی اگر کسب و کار شما کوچک باشد، هزینه کمی برای تبلیغات داشته باشید، باز هم فضایی برای معرفی و تبلیغ شما با بیشترین انعطاف وجود دارد.

به طور دقیق نمی‌توان مزایای بازاریابی دیجیتال را مشخص کرد، به دلیل اینکه روز به روز در حال افزایش است  و معایب دیحیتال مارکتینگ در مقابل مزایایش قابل چشم پوشی است. اما ورود به این عرصه برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به تخصص و زمان کافی دارد. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و زمان کافی برای صرف وقت جهت آموزش و اجرای دیجیتال مارکتینگ ندارید، اصلا نگران نباشید.

آژانس های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ همچون حامین همواره کنار شما هستند و با تیم متخصص و حرفه‌ای خود گام های موثری جهت پیشرفت کسب و کارتان بر می‌دارند.

اگر تجربه‌ای از ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ دارید و از مزایای بازاریابی دیجیتال بهره‌مند شده‌اید، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.