۱۴ گام تا طراحی لوگو که لازم است بدانید

قبل از اینکه در طراحی لوگو قدم بگذارید،شما باید بدانید لوگو چیست و چه کاری می خواهد انجام دهد.یک لوگو محصول یا شرکت را از طریق به کارگیری علامت،پرچم،امضا یا نماد متمایز می کند.یک لوگو نباید به طور مستقیم شرکت را بفروشد یا به ندرت یک کسب وکار را توصیف میکند.لوگو ها معنی و منظور خود را از طریق کیفیتی که به دنبالش هستند،بدست می اورند.منظوری که لوگو دارد مهم تری از چیزی است که به نظر می رسد.
تصور کنی

 

اصول  طراحی لوگو

  • لوگو را بفهمید

 

 طراحی لوگو

یک لوگوی موثرمتمایز،مناسب،کاربردی،ترسیمی،ساده و یک پیام هدف را بیان می کند.در ساده ترین شکلش ،لوگو برای ایجاد تمایز است اما برای عمل به این گام باید اصول طراحی لوگو را دنبال کنید:

یک لوگو باید ساده باشد.شناسایی یک طراحی لوگوی ساده،آسان است واجازه میدهد لوگو تطبیق پذیر و خاطره انگیز باشد.
یک لوگو باید فراموش نشدنی باشد.یک لوگو میتواند با ساده بودن این ویژگی فراموش نشدنی را به دنبال داشته باشد.
یک لوگو باید پایدار باشد.یک لوگوی موثر باید در باقی زمان پایدار بماند.لوگو باید دراثبات اینده باشد.منظور این است که بتواند برای ۱۰ تا ۵۰ سال اینده موثر باشد.
یک لوگو باید تطبیق پذیر باشد.یک لوگوی موثر باید بتواند در طول درخواست های متنوع کار کند.
یک لوگو باید مناسب باشد.لوگویی که جایگاه یابی کردید،باید متناسب با هدفتان باشد.

  • فرایند دیزاین خودتان را منتشر کنید

هر طراحی فرایند خودش را انجام میدهد و به ندرت یک روند معمول را طی می کند.اما به طور کلی این که چطور فرایند برندتان کامل می شود،می تواند به عنوان راهنمایی برای انتشار برندتان مورد استفاده قرار گیرد.

  • مختصر طراحی کنید

یک پرسشنامه ای ایجاد یا مصاحبه ای با مشتری انجام دهید تا بتوانید مختصر طراحی کنید.

  • تحقیق

تحقیق را بر روی صنعت،تاریخ ورقبا هدایت کنید.

  • ارجاع

تحقیقات را بر روی طراحی لوگو هایی که موفق بوده اند و روندشان با طراحی مختصر ارتباط داشت،هدایت کنید.

  • طرح بندی و مفهوم سازی

سعی کنید مفاهیم طراحی لوگویتان را با استفاده از تحقیقات و حول مختصر بودن توسعه دهید.

  • ارائه

تنها تعداد کمی لوگو انتخاب کنید و به مشتری یا مجموعه ای ارائه دهید.بازخورد دریافت کنید و این روند را تکرار کنید.

  • سوال های درست بپرسید

 

 طراحی لوگو2

یک مشکل رایج قبل از شروع پروژه برندینگ جدید،شکست در پرسیدن سوال های درست است که شامل تحقیق از بابت خودتان نیز است.قبل از اینکه توسعه خودتان را اغاز کنید،تا جایی که میتوانید،اطلاعات زیادی از مشتری درباره ی کسب وکارشان،اهداف،بازار هدف و..بدست اورید.اگر ممکن است محصول یا خدماتشان را امتحان کنید،کسب و کارشان را ببینید و احتیاجاتشان را بشناسید.

تعدادی از سوالاتی که قبل از شروع باید بپرسید:
چه مقدار برنامه ریزی کرده اید به این پروژه اختصاص دهید؟
ایا در ذهنتان زمان مشخصی برای پایان دادن به پروژه دارید؟
اهدافتان چیست و چرا؟
کسب و کار شما چه محصول و خدماتی را پیشنهاد میکند؟
مخاطب هدفتان چیست و مشتری دلخواهتان چه کسی است؟
رقبای شما چه کسانی هستند و شما چقدر متفاوت تر از ان هاعمل می کنید؟

  • کارتان را قیمت گذاری کنید

 

 طراحی لوگو4

چه قیمتی؟سوال ساده و مکرری است که به راحتی نمی توان پاسخ داد.چون هر شرکت انتظارات و احتیاجات متفاوتی دارد.شما باید یکسری فاکتور برای طراحی لوگو/برند در نظرداشته باشید.مثلا چه تعداد مفاهیم لازم است ارائه شود؟چه تعداد اصلاحات لازم خواهد شد؟چه تحقیقاتی لازم است و چقدر کسب و کار باید بزرگ باشد.بهترین رویکرد لیستی از مقدار برای هر مشتری مرتب کنید و برای انجام این کار باید یاد بگیرید چطور طراحی تان را قیمت گذاری کنید.

 لوگو ها مثل مردم هستند.ماترجیح می دهیم به وسیله نام هایمان مورد خطاب قرار گیریم تا به وسیله توصیف گیج کننده و نامفهومی از خودمان مثل”فردی که همیشه لباس صورتی می پوشد و موهای بلوند دارد”.لوگو نباید کلمه به کلمه ان چه کسب و کار انجام میدهد توصیف کند بلکه باید به یادماندنی و قابل تشخیص باشد.همچنین مهم است اشاره کنیم که تنها لوگو بعد ازاینکه مشهور شدعملکرد خود را انجام می دهد.مثل انسان ها که برای شناختن افراد نیاز به یادگرفتن اسمشان داریم.

 

  • از دیگران یاد بگیرید

با دانستن این که سایر کسب و کار ها در چه زمینه هایی و چرا موفق شده اند به شما نگرش بزرگی می دهد و شما می توانید ان دانش بدست امده را برای کار خودتان به کار ببندید.به طور مثال نگاهی به برند نایک بیاندازیم.لوگوی نایک ،قوی،ساده و فراموش نشده،متحرک و سریع که بدون رنگ موثر قابل پیشرفت است.

  • از منابع استفاده کنید

۱۰۰ ها منبع افلاین و انلاین وجود دارد که مختص طراحی لوگو و برند است.
معرفی کتاب در زمینه برند:
برندینگ در رسانه های اجتماعی (بازاریابی دیجیتال) نوشته ی رابرت دیوس
استراتژی مسیریابی برند نوشته ی کارن تیمبرلند
برند ها و مدیریت برند نوشته ی باربار لوکن،مایکل جی،هوستون،روهینی الووالیا
بندسازی ملی نوشته ی کیت دینی

  • از فونت مناسب استفاده کنید

انتخاب فونت مناسب می تواند طرح را بسازد یا بشکند.انتخاب فونت می تواند به اندازه ی ایجاد لوگو به خودی خود طول بکشد وهم فونت و هم علامت باید به اهداف مشابه حرکت کنند.بر روی تمام فونت های متنوعی که می توانید برای پروژه استفاده کنید تحقیق کنید.پس از خرید فونت،اصلاح یا ایجاد فونت خودتان نترسید.از مسائل صدور مجوز فونت اگاه باشیدبه خصوص در فونت های رایگان چون ان ها نمی توانند به طور تجاری مورد استفاده قرار گیرند.

  • مفاهیمی که می فرستید محدود کنید

ایده ها را جست و جو کنید اما انتخاب های خیلی زیادی به مشتریان ارائه ندهید.به این معنی که مشتری کنترل بیشتربر روی مسیر طراحی پروژه خواهد داشت.در حالی که طراحی با کارگردان است.مگر اینکه شما به وسیله ی یک اژانس به کارگرفته شده اید و چنین مسیر طراحی به شما داده شده است.بهتر است تنها ۱ الی ۳ مفهوم که شما شخصا میتوانید ببینید برای کسب و کارتان کار میکند ارسال کنید.البته تعداد مفاهیمی که می توانید ارسال کنید پروژه به پروژه فرق می کند.

  • فایل های درست ارائه دهید

انتقال فایل های درست راهی است که می توانید تضمین دهید تا مشتریانتان برای ارائه نسخه دیگری از لوگو و یا اصلاح ان به عقب برنگردند.همچنین اطمینان می دهید لوگو در همه ی شرایط به درستی به نمایش در می اید. این گام های طراحی لوگو به شما کمک می کند طراح بهتری درتئوری باشید.این لیست نقطه ی شروع خوبی است اما نباید شما را عقب نگه دارد،قوانین باید شکسته شود و مسیر درستی در طراحی لوگو وجود ندارد.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.