بهره گیری از روانشناسی احساسات در تبلیغات برند

امروزه استفاده گسترده از روانشناسی به خصوص در تبلیغات برند بسیار فراگیر و کاربردی شده است. ما در این مقاله می خواهیم به کاربرد احساسات در تبلیغات برند ببردازیم.
به طور کلی انسان ها دارای ۶ احساس اصلی هستند: شادی، شگفت زدگی، ترس، انزجار، عصبانیت و غم.
در سال ۲۰۱۴ موسسه علوم اعصاب و روانشناسی تحقیقی را منتشر کرد که در آن تمایز بین این چهار احساس بر اساس تعاملات اجتماعی و ساختارها بود. در عوض احساس انسان بر پایه چهار احساس بود: شادی ، غم، ترس/ شگفت زدگی و عصبانیت/ انزجار.

براساس این طبقه بندی، بیایید نگاهی به استفاده برند ها از احساسات برای جلب توجه مشتری بیاندازیم:

برند هایی که با لبخند، خنده، مشتریان شاد و مثبت گرایی نشان داده می شوند باعث افزایش درگیری و سهیم شدن مخاطب با تبلیغ می شوند. مطالعه ای بر مقالات New York Times نشان داد که این دست نشان دادن احساسات، اغلب بیشتر مشتریان را سهیم می کند.

باهم یکی از بیشترین تبلغات اندروید به نام Android’s Friends Forever را می بینیم:
https://youtu.be/vnVuqfXohxc

زمانی که کوکا کولا شعار تبلیغاتی خود را از “خوشبختی را باز کن” به ” احساس را مزه کن” تغییر داد، تمرکز خود را بر تصویر های شادی آور افراد برای دخیل کردن و وصل شدن افراد به همدیگر استفاده کرد:
https://youtu.be/aNN9nL2vppM

 

  • غم

در چند سال گذشته شرکت های بیشتر و بیشتری بر تبلیغات موثر و الهام بخش تاکید داشته اند.
به یک تبلیغ از MetLife Hong Kong توجه می کنیم که در آن دختر ی تمام چیزهای دوست داشتنی در مورد پدرش را بازگو می کند اما …
https://youtu.be/3bdm4NBYxII

المپیک سوچی در سال ۲۰۱۴، P&G مادر ها و حمایت بی دریغ شان را نمایش می گذارد:
https://youtu.be/1SwFso7NeuA

 

  • ترس/شگفت زدگی

ترس یک احساس طبیعی است که به ما کمک می کند تا تهدید ها رابرای بقای خویش خنثی کنیم. ترس در ما ضرورت و نیاز به عکس العمل ایجاد می کند
تعداد زیادی لز تکنیک های ترساندن در تبلیغاتی استفاده می شود که به مصرف الکل یا سیگار هشدار می دهند. صنذئق World Wildlife یکی از شرکت های هایی است که به تبلیغات ترسناک ش مشهور است:

روانشناسی احساسات در تبلیغات برند ترس شگفت زدگی

  گرچه شگفت زدگی می تواند در قالبی مثبت هم قرار گیرند .

 

  • عصبانیت/انزجار

  بیشتر افراد گمان می کنند که باید از عصبانیت به دور باشند، اما در مواردی می تواند افراد را بیدار کرده و به آنها تلنگر بزند. ما زمانی که فرد دیگری صدمه دیده یا مجروح شده برآشفته می شویم.

  کمپین Always#Like a Girl  که جایزه Emmy، جایزه Cannes Grand Prix  و جایزه Grand Clio را برد یکی از تبلیغاتی است که توجه شما را جلب می کند:

https://youtu.be/XjJQBjWYDTs

 

تبلیغ “نجات کودکان” که اثر بحران سوریه را بر کودکان به نمایش می گذارد که هم حس یاس و هم عصبانیت را بر می انگیزد:

https://youtu.be/RBQ-IoHfimQ

 

منبع:Emotional Advertising: How Brands Use Feelings to Get People to Buy

 

Sending
User Review
۰ (۰ votes)
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    با سلام
    ما در حال راه اندازی کافه بیسترو در ارومیه هستیم کل کارهای تبلیغاتی و برند سازی و غیره رو به صورت حرفه ای مس خواییم انجام بدیم
    شما در این زمینه چطور می تونین کمکموم کنین
    لطفا از طریق تلگرام در ارتباط باشیم ممنون ۰۹۱۴۴۸۸۶۵۶۳
    Sincerely yours

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.