تبلیغات و انواع آن

تبلیغات (Advertising) یکی از ارکان اصلی برندسازی هر کسب‌وکاری می‌باشد. در واقع امروزه به دلیل رشد روزافزون رقابت، تمام کسب‌وکارها برای معرفی، ترغیب و تشویق و جلب اعتماد مشتریان سعی در ارائه بهترین تبلیغات در مورد برند و شرکت خود هستند. از این رو تبلیغات باید برای هر کسب‌وکاری به عنوان یک اصل اساسی در ارتباط با مشتریان در نظر گرفته شود.

 در این مقاله و مطالب آینده سایت کانتنتاپ قصد داریم که به صورت تخصصی و مرحله مرحله مفهوم تبلیغات را به صورت جامع و کامل بیان و بررسی کنیم. لذا در این صفحه به بیان مفهوم تبلیغات و انواع آن می‌پردازیم.

جایگاه تبلیغات در بازاریابی

جایگاه تبلیغات در بازاریابی

تبلیغات چیست؟

تبلیغات چیست؟

تبلیغات به معنای ارسال پیام به مخاطبان کسب‌وکار است تا توجه آنان به محصول و خدمت شرکت جلب شود.

هر گونه نمایش و ترویج غیرشخصی کالاها، خدمات یا ایده‌ها که در ازای آن توسط یک حامی مشخص پولی پرداخت می‌شود، تبلیغات می‌گویند.                                                               فیلیپ کاتلر

 تبلیغات هنر ایجاد تقاضا برای محصول یا خدمت می‌باشد.                                     بولینگ 

این پیام که باید در چند ثانیه و دقیقه افراد را مجاب کند، به صورت یک فراخوان یا Call To Action عمومی محسوب می‌شود. از این رو اثر تبلیغات بر احساسات و رفتار افراد بررسی خواهد شد. بر همین اساس اهداف تبلیغات عبارت است از:

  •  تبلیغات آگاهی‌دهنده
  •  ترغیب‌کننده
  • یادآوری‌کننده‌

در هدف تبلیغاتی آگاهی‌دهنده، اگر محصول و خدمت شما برای مخاطبان ناآشنا می‌باشد، به معرفی آن می‌پردازید و باید به این ویژگی‌ها اقدام کنید. در هدف تبلیغاتی ترغیب‌کننده، باید مضامین جذابی را در تبلیغات بیان کنید تا مشتریان از میان کالاهای رقبا، ترغیب شوند که کالای شما بهترین است. در آخر نیز در هدف تبلیغاتی یادآوری‌کننده نیز صرفاً باید محصول و خدمت کسب‌وکار به مشتریان یادآوری شود تا مشتریان به خرید خود ادامه دهند.

 البته به طور کلی باید با توجه به زمان تولید و ارائه محصول به تهیه پیام تبلیغاتی با توجه به اهداف هر یک از مراحل مورد نظر کسب‌وکار بپردازید. چرا که در مرحله معرفی محصول در منحنی عمر محصول شما نیاز به پیام تبلیغاتی آگاهی‌دهنده دارید و در مرحله افول نیاز به ارائه پیام تبلیغاتی یادآوری‌کننده خواهید داشت.

 انواع تبلیغات

 انواع تبلیغات

به صورت کلی تبلیغات به ۲ نوع تقسیم‌بندی می‌شود:

  1.  سنتی
  2.  مدرن

تبلیغات سنتی شامل؛

  •  تبلیغات تلویزیونی
  • تبلیغات روزنامه و مجلات
  • تبلیغات بروشوری و تراکت
  • بیلبورد شهری
  • تبلیغات روی وسایل نقلیه عمومی
  •  تبلیغات نمایشگاهی

تبلیغات مدرن شامل؛

  •  تبلیغات اینترنتی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • دیجیتال
  •  آنلاین

جمع‌بندی

گاهی اوقات وجود بحث‌های مسئولیت اجتماعی برند مدنظر در تبلیغات، باعث تاثیرگذاری مثبت در ذهن بازار هدف شده و به محبوبیت و معروفیت برند و کسب‌وکار می‌پردازد. در واقع چون یک هدف تبلیغات، افزایش آگاهی اجتماعی می‌باشد، برندها و کسب‌وکارها می‌توانند موضوعاتی چون حفظ محیط زیست، بحث عدالت و آموزش‌های عمومی را که مربوط به محصول و خدمات می‌باشد را به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم تبلیغ نمایند. مسلماً این امر ارزش و جایگاه‌یابی مثبتی را در ذهن مشتریان و به خصوص مخاطبان جدید کسب‌وکار به دنبال خواهد داشت.

 بنابراین قبل از انجام و برنامه‌ریزی برای هر گونه تبلیغات کسب‌وکارتان بهتر است که اول عناصر اولیه و اصلی استراتژی‌های بازاریابی موفق برند خود، تحلیل بازار، شناخت و تحلیل رقبا و شناسایی مخاطبان برند خود را در اولویت کار قرار دهید و با توجه به هدف پیام تبلیغاتی به طراحی و ارائه موثرترین و عالی‌ترین تیزر تبلیغاتی بپردازید.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.