استفاده از زبان بدن برای تبلیغات

ایا اشارات غیر کلامی و زبان بدن در تبلیغات وجود دارد؟

در تبلیغات و بازاریابی میتوانیم از زبان بدن و اشارات غیر کلامی استفاده کنیم.فکر می کنید دلیل ان چیست؟چون شما فقط ۰٫۰۵ ثانیه وقت دارید تا اولین احساس خوب انلاین را برای مشتریان انلاینتان بوجود اورید.منظور ازاولین احساسات انلاین چیست؟یعنی ان حسی است که قبل از اینکه شانس خواندن محتویات تبلیغات را داشته باشید درشما بوجود اید.

 

 روش های استفاده از زبان بدن

 

  • به مردم نشان دهید کجا را نگاه کنند

 

زبان بدن برای تبلیغات2

در یک تبلیغاتی که به دنبال تمرکز روی قسمت خاصی هستید،یک قدم مثل”اینجا کلیک کنید”یا یک محصول که می خواهید توجه و تمرکز مشتری بر روی ان قسمت باشد. یک روشی که میتوانید تمام توجه مشتریان را روی هدفتان نگه دارید:استفاده از فردی در تبلیغات که به ان چه که هدفتان است نگاه می کند.شما ازاین روش برای مورد هدف قرار دادن دکمه”اکنون خرید کنید”یا محصولی که به دنبال فروش ان هستید استفاده کنید. چون به طور غریزی انسان ها به جایی که دیگران روی ان متمرکز شده اند نگاه می کنند.

  • بر روی توجهاتشان تمرکز کنید

مخاطبانتان به کجا نگاه می کنند؟ویژگی های خاصی در وبسایتتان قرار دارد که شما تمایل دارید توجه بیشتری روی ان قسمت باشد.

لوگو                               لینک های شبکه های اجتماعی           پایین صفحه وب

منوی هدایت اصلی              عکس شاخص

نوارجستجو                       محتوای نوشته شده

یک مطالعه ای در دانشگاه میسوری انجام شده که درآن از نرم افزارهای ردیاب چشم در دانشجویان هنگامی که در حال اسکن سایت خاصی بودند استفاده کردند.مسلما حرکت چشم روی قسمت های خاصی از سایت بیشتر است و شما به عنوان بازاریابی برای اینکه تلاش هایتان هدفمند باشد و تصور مشتریان از محصولات و سایتتان معقول باشد، شناخت این ویژگی ها کمک شایانی به شما می کند.

  • دست هایتان را نشان دهید

زبان بدن برای تبلیغات 6

هر کاربری که وبسایتتان راجستجو می کند،اولویت اول شما باید این باشد که احساس خوبی در او ایجاد شود و سپس اقدام کند.حال چه کاری می توانید انجام دهید که هر دو گام موجب شود؟استفاده از حرکات دست و اشاره به جایی که شما میخواهید مردم نگاه کنند یا انچه که میخواهید مردم انجام دهند کارساده ای برای فروش و تغییرات بیشتر است.دست های ما بزرگترین نشانگر های واقعی هستند.وقتی مردم دست های مارا می بینند احساس می کنند می توانند به ما اعتماد کنند.وقتی شما عکس هایی برای وبسایتتان انتخاب می کنید،حتی اگر اشاره ای نشده باشد سعی کنید برای یکبار هم که شده برای اشاره از ان استفاده کنید.اعتماد بخش بزرگی از احساسات اولیه هستند که با شما با دست هایتان می توانید ان را ایجاد کنید.

 

ایا شما با تغییرات کم،نرخ بالای افرادی که با دیدن صفحه ی اول وبسایتتان خارج می شوند،میانگین کم بازدید از سایت،فروش و یا ترافیک کم مواجه هستید؟شما باید توجه مخاطبانتان را با استفاده از اشارات غیر کلامی وبسایتتان جلب کنید.با کمک مطالعات در زمینه رفتار غیر کلامی و زبان بدن و تبلیغات میتوانید متوجه شوید چطور درامد،تاثیر و تصورتان را با استفاده از زبان بدن افزایش دهید.

 

  • چهره های شاد

 زبان بدن برای تبلیغات 3

چهره و تصاویری که برای نمایش در وبسایتتان انتخاب می کنید باید حسی عالی را به مخاطبانتان انتقال دهد.متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهات وبسایت ها استفاده از عکس های افرادی است که حالتی عصبی در چهره شان نمایان است.این حالت سیگنالی از نفرت یا تحقیر را ارسال میکند.چرا ما احتیاج داریم این موضوع را بدانیم؟نورون های اینه ای وجود دارند که ما را تشویق می کند که از شخصی که در حال نگاه به او هستیم تقلید کنیم.این نورون ها درونمان احساس همدردی ایجاد می کند. وقتی چهره ای را مشاهده می کنیم تمایل داریم  حس ان چهره را احساس کنیم که به ان فرضیه بازخورد چهره میگویند.به همین دلیل است که در تبلیغات از بهترین ظاهر استفاده می کنند تا در شما احساس خوبی ایجاد کنند.اگر در تبلیغات چهره ای مبهم،ناامید وشکست خورده دیدیم به همان میزان همین احساسات در ما متبلور می شود.به طور امیدوارانه ای محصول یا خدمات شما در حال حل نقطه ی درد هستند،بنابراین انتهای حس موفقیت را نشان دهید تا احساسات منفی.

  • نوزادان

زبان بن برای تبلیغات 3

مغز ما نگاه کردن به نوزادان را دوست دارد.بنابراین اگر می توانید عکسی از نوزاد در تبلیغاتتان به کاربرید این کار را انجام دهید.نوزادان منطقه ی متفاوتی از مغزمان را درگیر می کنند به خصوص برای زنان.این تصاویرما را درحالت حس دلسوزی،صمیمیت و مراقبت قرار میدهد و  به خرید بیشتر ترغیب می کند.

 

  • گشادکردن مردمک چشم

زبان بدن برای تبلیغات 4

وقتی که احساس ترس میکنیم مردمک چشممان شروع به گشادشدن می کند به خصوص به هنگام جنگ یا پرواز.وقتی که ما بیشتر میتوانیم ببینیم به احتمال بیشتر میتوانیم زنده بمانیم.همچنین وقتی انچه را که دوست داریم میبینیم مردمک چشممان شروع به بزرگ شدن می کند.همچنین افراد به چهره ی انسان هایی که مردمک چشمشان گشاد شده علاقه بیشتری نشان می دهند.از این تکنیک برای جذاب کردن تبلیغاتتان میتوانید استفاده کنید.

 

رنگ ها بر خلق وخو واینکه مشتریان چقدر به وبسایتی علاقه و اعتماد دارند تاثیر می گذارد.

 

  • پول

اگرشما  از پول برای بیان ارزش کالا در تبلیغات استفاده می کنید ۲ روش غیر کلامی برای افزایش فروش وجود دارد:

  1. علامت دلار(در ایران واحد پول ریال یا تومان)را از جلوی اعدادحذف کنید
  2. اگر امکان دارد قبل از انکه قیمت خودتان را لیست کنید،قیمت را توجیح کنید.برای مثال میتوانید اشاره کنید قیمت محصولات مشابه ما ۱۰۰ هزار تومان است در حالی که  محصول ما ۲۰ هزار تومان واین کاهش قیمت میتواند توجیحی برای خرید محصول ما باشد.
    .
  • به اقدامات خود اعتماد کنید نه گروه های کنونی

خیلی از مردم ازگروه های کانونی یا دوستان و خانواده می پرسندچه فکری در مورد تبلیغاتشان می کنند اما در واقع این ایده ی خوبی نیست. مغز منطقی ما اغلب تصمیمات متفاوتی نسبت به مغز احساسی ما می گیرد ومغزاحساسی ما است که رفتار خرید ما را تعیین میکند. به این تحقیق توجه کنید:محققان ۳۰ فرد سیگاری را انتخاب کردند که به دنبال رهاشدن از تماشای تبلیغات تلویزیونی از ۳ کمپین تبلیغاتی بودند که همه ی ان ها با نشان دادن شماره تلفن موسسه ی ملی سرطان خاتمه می یافت.ان ها مجبور بودند یکی از ۳ موسسه A،BوCرا که بهترین است انتخاب کنند.افراد سیگاری AوBرا بهترین وCرا کمتر موثرانتخاب کردند.از متخصصین ترک سیگار هم نظرشان را خواستند که نظر مشابه داشتند.اما وقتی که تبلیغات کمپینC برروی انتن رفت قشر جلویی مغز در حین دیدن تبلیغ فعالیت بیشتری داشت تا کمپین AوB.یعنی اینکه مغز ما می دانست کدام تبلیغ بهترین بود حتی اگرمنطق چیزدیگری می گفت.بنابراین از مردم نپرسید چه فکری میکنندتنهاباپرسیدن ازگروه کوچکی از جمعیت هدفتان به نتیجه نهایی میرسید.

  • جایگاه یابی برای امادگی

 

 زبان بدن برای تبلیغات 5

به طور غیر کلامی شما از تبلیغاتتان انتظار دارید سیگنال امادگی بدهد یعنی اگر شما تصویری از یک محصول غذایی دارید شما میخواهید ان محصول رابه گونه ای نشان دهید که خوردن وبرداشتنش راحت باشد و همین دو عامل اشتیاق استفاده از محصول را افزایش میدهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sending
User Review
۵ (۱ vote)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.